HELENE WECKER - GOLEM VE CİN

Bu kitabı yayınevinin sitesinde gördüğümde tanıtımı okudum ama alayım diye bir isteğim olmadı. Golemin ne demek olduğunu bilmiyordum cin, peri, melek, şeytan vs. de hiç ilgimi çekmez o nedenle bırakıp geçiyordum ki ilk bölümü okuyun diye bir başlık gördüm (bu çok faydalı bir uygulama ama ne yazık ki çok az yayınevinde/eserde var)... ilk bölümde Golemin ne olduğu (insanlara hizmet etmek için kilden yapılan insan şekli verilmiş ruhu olmayan efsanevi canlı demekmiş) ve yaratılışı çok ilgimi çekince de kitabı okumaya karar verdim... ilginç ve güzel bir kitapmış okuduğuma memnunum...

Konu bir masal şeklinde başlıyor ama sonrasında bildiğimiz insanı/toplumu anlatan bir roman olarak devam ediyor... yazar aslında kendisi ve eşini anlatan bir roman yazmak istiyormuş (yazar Yahudi bir Amerikalı, eşi ise Arap bir Amerikalı) ama bir türlü başaramayınca bir arkadaşının önerisi üzerine hikayeyi fantastik bir düzleme oturtup yazmış... bu arada cin bir Arap miti, golem de bir Yahudi miti dolayısıyla iki toplumu bu karakterler üzerinden pekala anlatabilmiş, tabii konuya uysun diye de zamanı da 19. yüzyılın sonuna denk getirmiş... eğer bir toplumun genelinden farklı iseniz ve bir şekilde bunu saklamak (veya göze batmamak) zorundaysanız hayatınızın nasıl zorlaştığını çok güzel bir şekilde ifade ediyor yazar... Bunun için fantastik bir öge olmanıza da gerek yok...

19. yüzyıl olması sebebiyle kadınların maruz kaldığı kısıtlamalar, evlilik, dini kurallar, çalışma koşulları, yoksulluk da anlatılan diğer konular arasında... yazar genç bir kadın ve ilk kitap için başarılı bir çalışma yapmış ben beğendim, konu ilginizi çekiyorsa deneyebilirsiniz...

Yazar: Helene Wecker
Çevirmen: Can Yapalak
Sayfa Sayısı : 640
Basım Yılı : 2014
Yayınevi : Doğan Kitap

İçinde kaybolacağınız büyülü bir masal…

Korkunç güçlere sahip bir büyücü tarafından, yalnızlık çeken bir adam için kilden yapılmış bir golem… 

Ve  bin yıllık esaretinden uyanan bir cin… Bu iki olağanüstü varlığın yolu 1899 yılında New York’ta kesişir. Farklı olmaktır onların kaderi… 

Hikâyeleri herkes gibidir aslında, kendini farklı ve yalnız hisseden her insan gibi…

Ve tehlike, onlar için sadece bir adım ötededir hep.

Golem ve Cin iki ayrı kültürün efsanelerinden besleniyor ve zengin anlatımı sayesinde okuru ilk sayfadan itibaren içine alıyor. 2013 yılının en iyi kitapları listelerini altüst eden bu roman Türkiye’de de  çok sevilecek.


Helene Wecker Chicago’da doğdu. Minnesota’da Carleton College’ı bitirdikten sonra Columbia Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimi gördü. Golem ve Cin yazarın ilk kitabıdır.

Yorumlar

  1. Güzel bir kitaptı. Özellikle din konusundaki tartışmaları ilgimi çekti. yazımda da bahsettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı okudum detaylı bir çalışma olmuş...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce