ALEXANDRE DUMAS fils - KAMELYALI KADIN

Arada klasik eserlerden okumak istiyorum hatta bazen ikinci kez okumak... bu roman da 1848 yılında yazılmış, oğul  A. Dumas tarafından, bende bunu kitabı elime alınca fark ettim... çeviriyi yapan Tahsin Yücel sunuş yazısında baba ve oğul Dumas’ların romanları bugünde okunur sevilir ama bu romanlarının yazınsal değerinden değil, anlattıkları serüvenlerin sürükleyiciliğinden kaynaklanır diye belirtmektedir... aynı şekilde ‘’Kamelyalı Kadın’’ın da çekiciliğini sürdürdüğünü ama bunun da büyük bir roman olmasından çok dönemini iyi anlatması, süsten uzak, yalın, içten anlatımı ve karakterlerinin sevgi ve özverisi sonucu olduğunu söylüyor...

Ben de hem hikayeyi hemde anlatımı çok sevdim... usul usul anlatıyor yazar sizde kapılıp okuyorsunuz... konu ise basit aslında, yüksek sosyetedeki bir çok erkeğin metresi konumundaki güzel ve etkileyici bir kadının, genç bir adama olan aşkını anlatıyor... aşkları karşılıklı olsa da toplumdaki konumları onları fazlasıyla zorluyor ve hikaye bu minvalde devam ediyor... yazar karakterlerin duygularını/davranışlarını o kadar güzel anlatıyordu ki Verdi’nin ünlü La Traviata operasına ilham kaynağı olması bana şaşırtıcı gelmedi...

Benim gibi klasiklere meraklı iseniz okuyun derim...



Yazar:  Alexandre Dumas fils
Çevirmen: Tahsin Yücel
Sayfa Sayısı : 240
Basım Yılı : 2011(4. Baskı), 1963 (İlk Basım)
Yayınevi : T. İş Bankası

Alexandre Dumas fils (1824-1895); Henüz 24 yaşında yayımladığı Kamelyalı Kadın’ın (1848) içtenliğiyle tüm zamanların en tanınan aşk romanlarından birini imza atmakla kalmamış; Verdi’nin La Traviata (1853) operasından günümüze, gerek sanatı gerekse hayatı etkilemeyi sürdürmüştür.

Tahsin Yücel (1933); Dergilerde ilk ürünlerinin yayımlandığı 1950’den günümüze, edebiyatımızın son elli yılına damga vuran en önemli ustalarındandır. Gerek öykü ve roman, gerekse deneme ve eleştirel çalışmalarıyla ufuk açan bu önemli yazarın Balzac’tan Flaubert’e, Gide’den Camus’ye çeviri edebiyatımıza katkılarıysa, 80 kitabı aşmaktadır.

Yorumlar

  1. Çok çok sevdim bende... Bir de gerçek olduğunu öğrenince...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kitaptı, teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH