ALESSANDRO BARICCO - EMMAUS

Baricco sevdiğim bir yazar, daha önce ‘’İpek’’ ve ‘’Bindokuzyüz’’ isimli kitaplarını okumuştum... bu romanı da her zaman alışveriş yaptığım kitapçıda yazar üzerine sohbet ederken hediye ettiler... 

17-18 yaşlarındaki dört delikanlının hayatını anlatıyor, katolik bir okulda okuyorlar, kilise korosunda çalışıyorlar, yaşlıların bulunduğu bir hastahanede gönüllü hastabakıcılık yapıyorlar, ailelerine düşkün, hayatlarını doğru düzgün tutmaya çalışan, üstlerinde dinin etkisi belirgin gençler bunlar... ama hayatın kendi planı var ve hepsinin yaşamı bir yana savruluyor... gençlik, cinsellik, din, yapılan hatalar/başa gelen cezalar ve en nihayetinde ölüm konusunda çok başarılı bir hikaye anlatılıyor...

Yazarın olağanüstü bir üslubu var bu tüm kitaplarında ortaya çıkıyor... yüz sayfalık bir hikaye anlatıyor ama o kadar yoğun ki her şey sanki çok daha kalın bir kitap okumuş gibi hissediyorsunuz bitirdiğinizde... hikayeyi bir miktar üzücü bulduysam da okuduğuma çok memnunum, size de öneririm...

Yazar:  Alessandro Baricco  
Çevirmen : Şemsa Gezgin
Sayfa Sayısı : 128
Basım Yılı : 2011 (2. Baskı)
Yayınevi : Can

1980’li yıllar. İtalya’da küçük bir kent. Aldıkları Katolik eğitim nedeniyle katı kurallarla büyütülen dört İtalyan genci...

Baricco, benzersiz üslubuyla, bu gençlerin kendi dünyalarının dışında akıp giden yaşama duydukları özlemi ve zamanı geldiğinde, önlenemez bir arzuyla hapsoldukları sınırları aşarak farklı maceralara sürüklenişlerini anlatıyor. 

Emmaus, zaman, mekân ve cinsiyet gözetmeksizin, insanın mutluluk arayışına dair meselesi olan herkesi cezbedecek bir metin. Karşılarına çıkan sonsuzlukta yollarını bulmaya çalışan gençlere dair bir cesaret öyküsü...

Yorumlar

  1. ‘’İpek’’ ve ‘’Bindokuzyüz’’ ü bende okumuştum. Özellikle "İpek"e bayılmıştım. Bu eseri hiç duymadım. Yazarın bu eserini de not almak gerekiyor öyleyse:) Teşekkürler Gül.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok İpek'i sevdim:) aslında türkçeye çevrilmiş tam 10 tane kitabı var. bu kadar çok olduğunu bilmiyordum bu kitapla fark ettim... yazarın tarzı çok güzel, bundan sonra da ''Kent''i okuyayım diyorum ama hangi zamana denk gelecek hiç bilemiyorum:) bu zaman kısıtından da hiç hoşlanmıyorum:( sevgiler :)

      Sil
    2. Yazarın 10 eserinin Türkçeye çevrildiğini bilmiyordum. Öyleyse okuyalım:)

      Sil
  2. Merakımı celbetti, en kısa zamanda alınacak ve okunacaklar listeme ekleyeyim. teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, yorum için teşekkürler, sevgiler :)

      Sil
  3. Merhabalar blogunuzu takibe aldım bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) blogunuza bakacağım, sevgiler:)

      Sil
  4. Bu yazarı hiç okumadım. Ben de notumu aldım,teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Yazarın bir çok kitabını okudum, özellikle "Kent" ve "Öfke Şatoları" kitaplarını öneririm. Merak ettiğim, yazarın tarzının farkında biri olarak bana bu tarz- hem anlatımdaki ustalığı hem de karakter kurmadaki- kitap ya da yazar biliyor iseniz onları önerir misiniz? Baricco'nun kitaplarını çok çabuk tüketiyorum ve alternatifine ihtiyacım var. İyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey merhaba, ''Kent''i okuma listeme almıştım ama o kadar çok kitap var ki öylece unuttum, hatırlatmanız iyi oldu teşekkür ederim. Böyle birden sorulunca cevap vermek güç oluyor ama şunlar olabilir.
      Paul Auster (Leviathan), Roy Jacobsen (Görülmeyenler), Ian McEwan (Bir Parmak Bal). Parantez içinde yazdığım kitaplar başlamak için önerdiklerim ama yazarların diğer kitapları da olur. Umarım bu yazarlarla sizi hayal kırıklığına uğratmam. Sonuçtan beni haberdar ederseniz çok sevinirim. İyi okumalar diliyorum:)

      Sil
    2. Yeni görüyorum. Teşekkürler. önerdiğiniz kitaplara en kısa zamanda başlayacağım.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH