MARIO VARGAS LLOSA - HINZIR KIZ

Peru'lu yazar Vargas Llosa’dan okumaya Hınzır Kız ile başladım ve yine çok geç kalmışım... muhteşem bir yazar, çok güzel bir roman, çok iyi bir çeviri...

Perulu genç Ricardo’nun hedefi Paris’te yaşlanıp ölmektir, bu isteğini gerçekleştirmek için Paris’e gider, orada kendine bir hayat kurar ama çocukluk aşkı ‘’Hınzır Kız’’a rastlayınca marazi bir aşkın ve uzun bir maceranın başlangıcı olur... Hınzır Kız aykırı bir kişiliktir, Ricardo da aşk her şeyi affeder mi? sorusuna daima evet diyen biridir... ve otuz yıllık inanılmaz bir ilişkiyi okuruz... bu aşkın arka planında ise bu sürede tüm dünyada yaşanan sosyal/siyasal olayları görürüz... soğuk savaş günlerinde özgürlük hareketlerinin merkezindeki Paris’te 60’lı yıllar, çiçek çocukların Londra’sında 70’li yıllar, tüm hikaye boyunca Peru’da yaşananlar ayrıntılı olarak anlatılıyor, ilave olarak Tokyo ve Madrid’de var...

Güney Amerika Ülkeleri ile Türkiye’nin benzeşmesini çok şaşırtıcı buluyorum coğrafi, sosyal, tarihsel olarak baktığımızda farklıyız ama emperyalistler hem onların hem bizim üzerimizde o kadar başarılı bir politika izlemişler ki (tabii onlarda, bizde oyuna geliyoruz)  aynı siyasal hataları yapıp duruyoruz... ‘’Askeri rejimin sona ermesinden ve Peru’da demokrasinin yeniden kurulmasından ötürü mutluydu ama hemen fazla hayallere kapılmıyordu. Ona göre Peru toplumu gerginlikler, nefretler, önyargılar ve garezlerle kaynayan bir kazandı ve oniki yıllık askeri yönetim durumu daha da ağırlaştırmıştı. (syf: 171-172)’’

Ben de, doğmuş olduğum ama her geçen gün daha da geri dönülemez bir biçimde uzaklaştığım ülkede, Peru’yu modern, varsıl, demokratik, fırsat eşitliğinin bulunduğu bir topluma dönüştürecek ekonomik, sosyal, kültürel ve politik bir ilerlemeyi hayatları boyunca düşleyen ama her seferinde hayal kırıklığına uğrayan ve tıpkı Ataulfo Amca gibi şaşkın bir halde, neden ilerlemek yerine gerilediğimizi ve şu anda –daha çok çelişki, eşitsizlik, şiddet ve güvenlik sorunuyla- yaşamaya başladıkları noktadan daha kötü bir durumda olduğumuzu kendi kendilerine sorarak yaşlılığa –ölümün kıyısına- ulaşan, temelinde onun gibi dürüst, birçok erkek ve kadının olduğundan kuşku duymuyordum. (syf:320)

Yazara bayıldım, su gibi akan bir anlatımı var, romanı daha ne olacak diye şaşkınlıkla okudum, diğer romanlarından devam edeceğim size de mutlaka okuyun derim...

Yazar: Mario Vargas Llosa  
Çevirmen : Süleyman Doğru
Sayfa Sayısı : 400
Basım Yılı : 2015
Yayınevi : Can

Sadece ahmakların mutlu olduğunu söyleseler de, itiraf ediyorum ki kendimi mutlu hissediyordum. Günlerimi ve gecelerimi Hınzır Kız'la paylaşmak hayatımı dolduruyordu. Geçmişteki buz gibi soğuk tavırlarına kıyasla, bana karşı sevecen davranmasına rağmen, günün birinde, hiç beklenmedik bir biçimde maceralarına geri döneceği ve hoşça kal bile demeden çekip gideceği korkusuyla, beni daima huzursuz bir şekilde yaşatmayı gerçekten başarmıştı.

Sebatlı çevirmen Ricardo'nun tek kabahati gönlünü fettan mı fettan, bin bir surat Hınzır Kız'a kaptırması. İki sevgilinin imkânsız aşkının arka planındaysa 20. yüzyılın ikinci yarısında hem Peru'yu hem de dünyanın geri kalanını şekillendiren tarihî ve toplumsal dönüm noktaları. Mario Vargas Llosa'nın, "Aşka dair ilk romanım," dediği Hınzır Kız 1950'lerin Lima'sında alevlenip Paris, Londra, Tokyo ve Madrid'e uzanan, sönmez bir sevdanın öyküsü. -

Yorumlar

  1. Konusu gerçekten güzel gözüküyor. Yazar için de çok güzel şeyler söylemişsiniz. En kısa süre de okumam gereken bir kitap gibi duruyor :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, iyi okumalar olsun:) sevgiler:)

      Sil
  2. Merhaba sevgili Gül ;
    Öyle bir anlatmışsın ki bir an önce okumak istedim ...
    Tabi benim dağ gibi okumalarım bitince ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Didemika, stoklar hepimizin derdi:) iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. Pinuccia da yakın bir zamanda bu kitabı okudu ve o da senin gibi çok beğendiğini belirtmişti. O zaman bu kitabı okuma listeme alayım demiştim ki senin bu yazını okuduktan sonra mutlaka okumalıyım diyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Pinuccia'nın instagram'ında gördüm kitabı ama yorumunu kaçırmışım:) güzel kitap Eralcim bir ara oku. sevgiler:)

      Sil
  4. teşekkürler, blogunuza hemen bakacağım... sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. çok fenasınız ama ya , kaç kitaba daha mim koymak zorunda kalacağım acaba :D çok teşekkür ediyorum , yeni yazarlar ve yeni kitaplar için, sevgiler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Eylem Hanım, iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  6. Ah ne kadar benziyor okuma zevklerimiz bir türlü sıra gelmedi bu Hınzır Kız ' a . Bunu da ekliyorum listeme . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper:) çok fazla beklemeyin o zaman, sevgiler:)

      Sil
  7. Yine sayenizde bir yazar keşfettik, Hınzır Kız'ı merak ettim, özellikle arka planda dünyadaki değişimleri izlemek keyifli olacaktır, paylaşımınız için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Eren Hanım, iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  8. eveet önemli yazar okudum ama bu kitabı değil ama neydi hatırlamıyom :) bu kitabın ismi de ne güzel okunurmuş, fransız filmi ismi gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi birebir kadın karakteri yansıtıyor, yazarın Ketum Kahraman romanını okuyacağım ikinci olarak. Sevgiler:)

      Sil
  9. yazardan sadece Yüzbaşı ve Kadınlar Taburu'nu okumuştum, eğlenceli bir anlatım vardı orda da:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce