ANTONIO SKARMETA - GÖKKUŞAĞI GÜNLERİ

CNR kitap fuarında Kırmızı Kedi standındaki görevli ile Gonçalo M. Tavares üzerine sohbet ederken bana bu kitabı önerdi... daha önce ne kitabı ne de yazarı duymuştum ama hem görevlinin açıklaması hem de arka kapağı okuyunca almasam olmazdı ve iyi ki almışım... muhteşem bir roman, muhteşem bir zamanlama...

Kitap 1988 yılında General Pinochet'in yaptığı referandumu anlatıyor ve acı olan şu ki bu kez de bizim başımıza geliyor (üstelik de 2017'de)...

'Hayır'' sesleri geliyor tüm ülkeden, 'Hayır'
'Hayır, hayır.'
Orada duyulan şarkı 'Hayır, hayır.'
Burada duyulan yine 'Hayır, hayır.'
Kadınlar söylüyor: 'Hayır, hayır.'
Ve gençlik 'Hayır, hayır.'
'Hayır' özgürlük demek.
Haydi hep birlikte 'Hayır' için.
Yaşam için: 'Hayır.'
Açlığa, 'Hayır.'
Sürgüne, 'Hayır.'
Şiddete , 'Hayır.'
İntihara, 'Hayır.'
Hepimiz dans edelim: 'Hayır.'
Hayır, hayır. (syf:63)

'Evet' ve 'Hayır' arasındaki sürtüşme uzun süre sürecektir çünkü bu bir ölüm kalım meselesidir. Farklı düşünenlere hayat tanımak ya da onları öldürmek arasındaki fark. Ben yaşananları asla unutmayacağım. (syf: 179)

Fazla detaya girmeyeceğim kitabı mutlaka okuyun. Geleceğimiz ve Çocuklarımız için ''Hayır''

Yazar: Antonio Skármeta
Çevirmen: Pınar Savaş
Sayfa Sayısı: 184
Basım Yılı: 2015
Yayınevi: Kırmızı Kedi

Şili'de, General Augusto Pinochet dönemi. Bir felsefe öğretmeninin oğlu olan lise öğrencisi Nico, babasının sınıfta ders anlatırken Pinochet'nin dikta rejimince acımasızca tutuklanmasına tanık olur. Nico'nun sevgilisinin babası olan Bettini, aynı zamanda Nico'nun babasının en yakın arkadaşıdır ve rejim tarafından işkence edilip kara listeye alınmış sol görüşlü bir reklamcıdır. Bettini son derece tuhaf bir taleple karşılaşır: İçişleri Bakanı, ülkenin kaderini belirleyecek referandumda ondan "Pinochet'ye Evet" kampanyasını yürütmesini istemektedir. Ama bu tekliften saatler sonra bu kez 16 fraksiyondan oluşan muhalefet cephesi de kendisine "Pinochet'ye Hayır" kampanyasını yürütmesi teklifiyle gelir. Maddi-manevi güç durumda olan Bettini, Pinochet diktasının sunduğu cezbedici ücretle ilkeleri arasındaki bir yol ayrımındadır.

Gökkuşağı Günleri'yle Planeta-Casamérica ödülünü 2011 yılında kazanan, Şili Ulusal Edebiyat Ödülü sahibi ünlü yazar Antonio Skármeta, bir diktatörün demir yumruğu altında inleyen Şili'nin içine düştüğü karanlığı ve bu karanlığın içinde çıkış yolu arayan gençliğin buhranlarını Latin Amerika edebiyatına özgü hayat dolu bir dille anlatıyor.

Yorumlar

  1. Ben de sadece ''kaçmak'' isteği uyandırıyor böyle kitaplar bu ara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umalım ki kaçılamayacak bir noktaya gelinmesin:)

      Sil
  2. Blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Ne zamanlama ama..:) ilginç bir kitaba benziyor gerçekten, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, size de keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Not alıyorum. İlham verdiniz, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, işe yaradıysa ne mutlu bana:) Sevgiler...

      Sil
  5. dün akşam COLONIA adlı filmi izledim , şili darbesinden bahs olunan , bu kitap üzerine sanki iyi gider , izlemediyseniz , ben de filmin üzerine okusam ne güzel olurdu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylem Hanım, bu kitabında filmi varmış, hatta NO şarkısı çok meşhur. iyi okumalar:)

      Sil
  6. Gül bu paylaşımından çok etkilendim. Bu kitabı alacağım evet ama benim içinde HAYIR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Eralcim, ayrıca kitap fevkalade güzel okunuyor çok akıcı ve etkileyici umarım seversin:) ve tabii ki de HAYIR...

      Sil
  7. hiç duymamıştım bu kitabı, alacağım bunu, çok teşekkürler tanıtım için Gül Hanım.. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fevkalade bir kitap ve aynı bizim şimdiki halimiz insan inanamıyor 21. yüzyılda bu çağdışı duruma:(

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH