KATE ATKINSON - Geç Kapıdan Körebe!

Yukarıda Haydarpaşa Kitap Günleri'nden aldığım kitapları görüyorsunuz... Kadıköy Belediyesini kutlarım, gittiğim kitap fuarları içerisinde açık ara en iyisiydi... Haydarpaşa Garı zaten muhteşem bir mekan, ortam havadar, temiz, düzenli ve nezihti, keyifle dolaşıp kitap alışverişimizi yaptık, çok beğendim daha nice nice kitap günlerine...

Gelelim ''Geç Kapıdan Körebe''ye; Kate Atkinson son zamanlarda keşfettiğim 1951 doğumlu İngiliz edebiyatı eğitimi almış İngiliz yazar ve bu okuduğum dördüncü kitabı... romanların ikisi polisiye ikisi de ana fikri zaman olan kitaplar... özellikle bu zaman temalı kitaplarına bayılıyorum o kadar güzeller ki...

İngiltere'de ormana yakın küçük bir kasabada, 16 yaşındaki Isobel, kendinden birkaç yaş büyük abisi Charles, babası Gordon, halası Vinny ve üvey annesi Debbie ile yaşamaktadır. Anneleri Eliza, çocuklar 5-6 yaşlarındayken ortadan kaybolmuş (dedikoduya göre sevgilisiyle kaçmış), hemen arkasından da babaları sırra kadem basmış (dedikoduya göre ölmüş), çocuklar babaanneleri ve Vinny'nin eline kalmıştır... 7 yıl sonra Gordon yanında yeni karısı Debbie ile dönünce çocuklar şok olmuş, zaten ortadan kaybolmasını bir türlü kabullenemedikleri ve çok sevdikleri Eliza'yı daha çok düşünür hale gelmişlerdir. Charles bilimkurgu meraklısı olduğu için annesini uzaylılar kaçırdı veya paralel evrenlerin birine gitti sanmakta, Isobel'i de sürekli benzer hikayelerle meşgul etmektedir. Tam bu sırada Isobel kendini hiç bilmediği yerlerde, kasabasının eski zamanlarında bulmaya başlar, çok kısa süren bu anlar gerçek gibi gelse, zamanda bir yırtık keşfettim geçmişe mi gidiyorum diye düşünse de bir yandan da aklımı kaçırıyorum herhalde diye kendi kendine söylenmektedir... roman bugün ve geçmiş olarak bölümler halinde anlatılıyor, olayların hiçbiri göründüğü gibi değil ve sürekli şaşırarak okuyoruz...

Yazar edebiyat eğitimi nedeniyle yine tüm kitabı Shakespeare alıntılarıyla süslemişti, psikolojik derinliği olan bir hikayeydi, aile olma kavramı ve aile içi şiddete değiniyordu, ben çok beğendim size de okuyun derim...

Diğer Kitaplar İçin Bkz:

Yazar: Kate Atkinson
Çevirmen: Tuba Geyikler
Sayfa Sayısı: 328
Basım Yılı: 2017
Yayınevi: YKY

“Kelime başlangıçtır, sessizlik son. İkisinin arası ise hep öykü.” 
Isobel Fairfax, 1960’lar Britanyası’nın uydu kentlerinden birinde, Lythe’de yaşayan genç bir kız. “Ormanın içinin içindeki” Lythe, öyle sıradan bir yer değil; Kraliçe Elizabeth döneminde feodal bir mülk olarak kurulmuş ve zamanında, William Shakespeare adlı genç bir öğretmeni de barındırmış... Edebiyat meraklısı Isobel ailesinin, komşularının ve köyün garip tarihçesini araştırdıkça kafa karıştıran zaman bükülmelerinin içinde bulur kendini. Gerçeklik durmadan şekil değiştirirken kayıp annesiyle, savaş kahramanı babasıyla ve yakın arkadaşlarıyla ilgili sarsıcı bilgiler de edinecektir. 
Ödüllü yazar Kate Atkinson’ın övgüyle karşılanan romanı Geç Kapıdan Körebe!, düş kırıklıklarına ve ihtimallere dair bir güzelleme, çarpıcı kurgusuyla unutulmayacak bir roman. 
“Romanı bu denli başarılı kılan, okurun, Kate Atkinson’ın ip üstündeki edebi cambazlıklarını illa anlamak zorunda olmayışı. Çünkü asıl önemli olan, son derece canlı biçimde tasvir edilmiş pek çok karakter ve onların başına gelenler.” -New York Times Book Review- 
“Görkemli bir edebiyat gösterisi.”-San Francisco Chronicle-

Yorumlar

  1. Kitabın konusu güzele benziyor.Okuma listeme ekleyeyim.Aldığınız kitaplar da güzel.Bol okumalı zamanlar diliyorum size.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, size de keyifli okumalar olsun. Sevgiler:))

      Sil
  2. Fuar gerçekten muazzamdı, çok güzel kitaplar almışsınız, keyifli okumalar :)) Kate Atkinson aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak çok teşekkür ederim, size de iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. Gül Hanım sayenizde şahane kitaplar keşfediyoruz gerçekten, çok merak ettim bu kitabı, yazarı da itiraf edeyim ilk defa duyuyorum, yazarın zamanla ilgili diğer kitapları hangileri bu arada? onları da listeme ekleyeyim:) keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, öncelikle çok teşekkür ederim:) yazarın zaman konulu kitapları bu seferki ve benim favori kitabım olan Hayat, Sil Baştan. Eğer dünya savaşları dönemi ilginizi çekiyorsa ondan başlamanızı öneririm. Gerçi takip etmesi Geç Kapıdan Körebe'ye nazaran daha güç ama onun için de fihrist koymuşlar. Size de keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Gül sana katılıyorum. Ben de Kadıköy Belediyesi'ni kutluyorum hatta ayakta alkışlıyorum. O kadar iyi geldi ki bana bu fuar. Yarın bitiyor diye de üzülüyorum. Bu arada yazdığın yazarı hiç okumadım. Ne çok okunacak kitap var. Hani Goethe'nin de dediği gibi: İki hayatım olsun istiyorum; biri okumak biri de yaşamak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş çok güzeldi haklısın keşke daha uzun olsaydı. Ben hafta içi gittiğim için imzaları ve özellikle Mine Kırıkkanat'ın söyleşisini kaçırdım ona çok üzüldüm. Bana uzak ama seneye iki gün gitmeyi planlıyorum. Bu arada Goethe çok haklıymış, sevgiler:)

      Sil
  5. konu iyimiş. yazar tamam. bu sene gidemedim bu fuara ama geçen sene çok sevmiştim. agota kristof adlı yazarı okudun mu hiç. okumayı düşünüyom daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Agota Kristof'u duydum ama hiç okumadım bende merak ediyorum aslında. Sevgiler:)

      Sil
  6. ne güzel bir alışveriş olmuş:) keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, fuar o kadar keyifliydi ki planladığımdan fazla aldım:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH