GERALD MESSADIE - Amerika Çiçeği


YILDIZLARIN JEANNE’I III. KİTAP

Bu kitapla Yıldızların Jeanne'ı serisini bitirmiş bulunuyorum... yazar bu seride 1450-1520 tarihleri arasında başta Fransa olmak üzere Avrupa tarihini, kraliyet ve dini unsurları, Jeanne'nin hikayesinin içerisinde kurgulayarak anlatıyor... bu yıllarda yaşanılan savaşlar ve çekişmelerin yanı sıra matbaanın keşfi, Amerika Kıtasının bulunuşu gibi tarihin dönüm noktalarına da yer veriyor...

Jeanne'ı neredeyse her türlü işin altından kalkabilen biri olarak kurgulamış, gerektiğinde (ailesine bir tehdit geldiğinde) şiddete başvurabilen bir kadın (yazar bunun dönemin gereği olduğunu söylüyor) ama ben bu karakteri sevdim... Jeanne'ın yaşamının abartılı kurgulandığı görülüyor ama hem tüm hikayeyi hem de tarihin içerisine monte edilmesini başarılı buldum...

Bu son kitapta; o dönemde çokça başvurulan astroloji ile ruhlar, hayvanlarla konuşan kişiler gibi bazı mistik unsurlarda vardı... bu konular benim ilgi alanıma girmiyor ama romanın içine iyi yerleştirilmişti... sonuç olarak ben bu seriyi çok sevdim size de öneririm...

Diğer Kitaplar için bkz.

Yazar: Gerald Messadié
Çevirmen: Hakan Tansel
Sayfa Sayısı: 422
Basım Yılı: 2004
Yayınevi: İthaki

Bir zamanların küçük köylü kızı Jeanne artık zengin ve 
olgun bir kadındır. Yaşadığı olağanüstü dönemin 
üstesinden gelebilecek kadar akıllı ve yeteneklidir. Bu 
dönemde modern zamanları etkileyecek üç önemli olay 
yaşanır: Kapitalizmin doğuşu, matbaanın bulunuşu ve 
Amerika''nın keşfi. Jeanne her üçünün içinde de yerini 
alır. Şair François Villon''dan olan oğluyla birlikte bir 
endüstri ve ticaret imparatorluğunu yönetmeye başlar. 
Matbaa, bankalar, tekstil gibi pek çok alanda "Estoille 
klanı" öne çıkar. Atlantik Okyanusu''nu geçen ilk 
kadınlardan biri olur.
Jeanne''ın yaşamı şiddet yüklü, şan şeref dolu pek çok 
olayla doludur. Tanıdığı erkeklerin içinde ruhunu ve 
yüreğini ısıtan tek bir kişi vardır; yirmi yaşını bile 
doldurmamış olan, özel müneccimlik yeteneklerinin 
herkesten farklı kıldığı Franz-Eckart. Ormanda annesinin 
karşısına bir geyik çıkmış ve delikanlı bu olaydan dokuz 
ay sonra doğmuştur; söylenti böyledir ama işin aslını 
bir kişi bilir, o da Jeanne''dır. 

XV. yüzyılın sonunda bir çok gerçek henüz ortaya 
çıkmamıştır. Bir gün Colomb adlı bir denizci batıda, 
Hindistan''a ulaşan bir yol bulmayı tasarlar. Fransa 
kralı bu tür tartışmalarla ilgilenmemektedir, oysa 
Jeanne ve ailesi tam tersine bilinen dünyanın 
sınırlarını genişleten yeni keşifleri bir fırsat olarak 
değerlendirmektedir. Tüm bunları sadece bir müneccim 
önceden görür. Ona göre zaman bir yanılsamadan başka bir 
şey değildir. Yitirdiklerimiz aslında yok olmazlar. Aşk 
ise aşktan daha fazla bir şeydir.

Yorumlar

  1. Yazarın diğer kitaplarını da okumadım ama konu, tarih, astroloji ve mistik unsurlar olursa okunmalı diye düşünüyorum.

    Paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes Hanım, astroloji ve mistik unsurlar sadece bu son kitapta vardı ama hepsi çok güzeldi. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  2. Ooo, valla tanıtımın bile ki, çok güzel tanıtmışsın bir solukta okudum, bana destansı bir kitapla karşı karşıya olduğumu hissettirdi. Mutlaka okumak istiyorum galiba sırayla okunmalı. Daha okumadan Jeanne'i sevdim ve Scarlett O'Hara'ya benzettim birazcık.

    Emeğine sağlık, çok teşekkürler. Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım, evet sırayla okunmalı ve ilk kitap en güzeli zaten. Jeanne'ın ilk gençliği ile başlıyor, her şeyi sıfırdan kuruyor, akıllı, sevgi dolu bir kız.. Sonraki kitaplarda mizacı biraz daha sertleşiyor. İyi okumalar diliyorum, teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. hiç girmeyim ben bu topa :)

    YanıtlaSil
  4. Merak ettim :)
    Ben de beklerim sayfama! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mert, tabii hemen bakıyorum. Bu arada yeni başlayan dizinden haberim var:)

      Sil
  5. hımm , hımm serilerimi yavaş yavaş bitirmeye çalışıyorum , yeni serilere yelken açmadan önce elimdekiler biraz erisin diye düşünüyordum ki yorumunuzu görünce :) teşekkür ediyorum , sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Eylem Hanım, üstelik siz bayağı uzun seriler okuyorsunuz:) iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  6. Bu seriyi merak ediyorum Gül Hanım, özellikle son kitap ilgimi çekti, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Tarih ve deniz sever olarak güzel tanıtımınız için teşekkür ederim.:) Güzel bir yani hafta dileklerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mehmet Bey, iyi haftalar:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce