ISABEL ALLENDE - Japon Sevgili

Yaklaşık 4 yıl önce Allende'den Maya'nın Günlüğü'nü okumuş ve çok sevmiştim... daha meşhur olan kitaplarını da okuma niyetim vardı ama olmadı ve yine son romanı ile karşınızdayım...

Hem ismine hem de arka kapak açıklamasına bakıldığında aşk romanı gibi dursa da çok katmanlı bir yapısı var; toplama kamplarının yalnızca Hitler'e özgü olmadığı, aynı şeyi Amerikalıların da Japonlara yaptığını anlatıyor... 1939'dan günümüze toplum yapısının nasıl değiştiği, Doğu Bloğunun çökmesiyle o ülkelerde yaşayan insanların durumları, yaşlıların hayatlarının son dönemlerini nasıl geçirdikleri gibi birçok konu var... roman Alma'nın 80 yaşındaki halinden başlayıp geri dönüşlerle anlatılıyor, bu yaşlılık zamanlarında Alma'ya yardımcı olan Moldovya göçmeni İrina'nın hikayesi de ayrı bir bölümü oluşturuyor...

Romanı çok sevdim, toplumsal travmalarla bireysel sorunları ve insana dair her türlü konuyu harmanlayarak çok iyi anlatıyordu... ayrıca her bölümde beni şaşırttı, sanki hikaye kolaylıkla tahmin edilebilir gibi gözükse de hep beklediğimden farklı bir noktaya geldi... fazla mükemmel kurgulansalar da Belasco ailesinin erkeklerini ve İrina'yı çok sevdim hepsi kanlı canlı gerçek insanlarmış hissini verdi... bir tek ana kahraman İchimei'yi (ki özel bir ışığı olduğu söyleniyor) anlatıldığı gibi göremedim, bana romanın en silik kişisi gibi geldi... sonuçta kitabı çok beğendim, keyifle okudum ve herkese öneririm...

Yazar: Isabel Allende
Çevirmen: İnci Kut
Sayfa Sayısı: 336
Basım Yılı: 2017
Yayınevi: Can

Alma’yla Ichimei’ye göre bitmek bilmeyen bir süre boyunca, karşılıklı gönderilen bu mektuplar o gizli buluşmaların yerini almıştı. Alma’nınkiler, ayrılık yüzünden acı çeken bir kadının samimi ve kederli mektuplarıydı; Ichimei’nin mektuplarıysa durgun ve billur, berrak bir su gibiydi, ama paylaştıkları o tutkulu aşk satır aralarında yürek gibi çarpıyordu. Bu mektuplar Alma’ya Ichimei’nin o zarif iç dünyasını, heyecanlarını, düşlerini, özlemlerini ve ideallerini apaçık gösteriyordu; aşk buluşmalarından çok, bu mektuplar sayesinde onu tanıyabilmiş, sevebilmiş, arzu edebilmişti.
1939’da Polonya Nazi işgaline uğrayınca ailesi sekiz yaşındaki Alma Belasco’yu San Francisco’da rahat bir yaşam süren akrabalarının yanına gönderir. Dünyanın savaşa tutuştuğu dönemde Alma ile ailenin Japon bahçıvanının oğlu Ichimei Fukuda arasında masum bir aşk filizlenmeye başlar. Pearl Harbor saldırısının ardından ABD’nin ülkedeki Japonlara muameleleri, kamplara kapatılan birçok Japon’unki gibi iki âşığın hayatını da altüst eder. Onlarca yıl sonra ortaya çıkan gizemli mektuplar, kökeni neredeyse yetmiş sene öncesine dayanan olağanüstü bir tutkuyu ortaya çıkarır.
Japon Sevgili, Şilili yazar Isabel Allende’nin kaleminden kıtalara ve nesillere yayılan bir aşk, aidiyet ve kader hikâyesi.

Yorumlar

  1. Vaaay hakikaten konu çok ilginç, 2. Dünya Savaşı benim çok ilgi duyduğum bir konu, filmleri, kitapları olsun bunu da çok severek okuyacağıma eminim, yazarın Allende ile akrabalığı var mı acaba diye merak ettim ah körolasıcalar wikipedia kapalı ya rahat rahat araştırma da yapamıyoruz...
    Eline sağlık Gül'cüğüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım, evet akrabalık var, Salvador Allende yazarın amcası. Onun ölümünden sonra yazarda ülkeden kaçmak zorunda kalmış. Wikipedia'ya (türkçe olanına yani) https://tr.m.0wikipedia.org/ adresinden girebilirsiniz. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
    2. aaa, sağol aa Türkçe olanı o kadar fakir ki...:((((fakir derken çok yetersiz hatta bazı konularda hiç bilgi yok:(yine de çok teşekkürler, sevgiler....

      Sil
    3. Haklısınız çok yetersiz de arada ufak tefek bir şeyler çıkıyor:) Sevgiler...

      Sil
  2. Güzel tanıtımınızı okuyunca kitabı okumayı çok istedim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hanım, keyifli bir kitaptı umarım siz de beğenirsiniz. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, Sevgiler:)

      Sil
  3. Ruhlar Evi'ni okumuş ve çok sevmiştim, ayrıca bu kitabı da aldığınızı görür görmez alışveriş listeme eklemiştim, elimdeki biter bitmez bu kitabı okumayı düşünüyorum, keyifli okumalar dilerim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, benim listemde de Ruhlar Evi ve birkaç kitabı daha var ama bakalım ne zamana kısmet olacak:) Umarım siz de seversiniz, iyi okumalar olsun, sevgiler:)

      Sil
  4. mayanın günlüğünü ben de çok sevmiştim. yani bu yazara bi sempatim var, olabiler okunabileer :)

    YanıtlaSil
  5. nasıl okumak istedim anlatamam , ne güzel bir yazı sizinki de katmerledi isteğimi , emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eylem Hanım, çok mutlu oldum. Keyifli okumalar olsun o halde, sevgiler:)

      Sil
  6. Çok güzel anlatmışsınız kitabı...

    YanıtlaSil
  7. 2017 yazının en sevdiğim romanlarindandi. Ruhlar Evi ve Kaderin Kızı da aklınızda olsun.
    Sevgiler .☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam Ruhlar Evi zaten listemdeydi de diğerini de not ettim. Sizin yorumunuzu hatırlayamadım hemen bakacağım Sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce