RACHEL JOYCE - Zamanın Durduğu Gün

CNR Kitap Fuarında istediğim kitapları bulamayınca %50 indirimliler arasından bu romanı seçtim ve nasıl çıkacağını hiç bilmiyordum... diğer bir nokta da eğlenceli bir konusu var gibi gelmişti ve neşeli bir şeyler okumak istiyordum... sonuç ise şöyle; çok iyi bir romanmış beklentimi fazlasıyla aştı ama eğlenceli değilmiş aksine çok hüzünlü ve insanın içini acıtan bir konusu var...

Ayrıca yeni bir şey de öğrendim hakikaten 1972 yılından bu yana her 2 yılda bir, saatlere 1 saniye ilave ediliyormuş (1 Ocak'ta dünya genelinde aynı anda saatlere ekstra 1 saniye eklenecek. 00:59:59'u normalde olduğu gibi 1:00:00 değil 00:59:60 takip edecek ve 1:00:00 bunun ardından gelecek. Dünya 24 saatte bir kendi ekseni etrafında dönüyor. Ancak çok detaylı gözlemlenince dönüş için biraz daha uzun zaman gerektiği görülüyor. Dünya genelinde zamanı belirleyen atom saatleri Dünya'nın dönüşüyle oluşan gece gündüz ritmine paralel ilerleyebilsin ve herhangi bir anda arada fark kalmasın diye, gerektiğinde ekstra saniye uygulaması yapılıp denge sağlanıyor.) böyle bir durumdan haberdar değildim öğrenmiş oldum çok memnunum...

Konuya gelirsek; roman hem 1972'de hem de günümüzde geçiyor, 1972'de Byron, annesi Diana, kardeşi Lucy ve çok yakın arkadaşı James'in hayatını okuyoruz... günümüzde ise neredeyse tüm hayatı akıl hastahanesine girip çıkmakla geçmiş 50 yaşındaki Jim'in normal hayata adapte olma sürecini görüyoruz... Byron yaşından çok olgun ve her şeyin sorumluluğunu üstlenen bir yapıya sahip, annesi ise çok güzel ve zarif ama kırılgan biri, baba Seymour ise annesinden onbeş yaş büyük, çok katı bir adam, şehirde çalışıyor sadece hafta sonu ailenin yaşadığı kırsal bölgedeki eve geliyor... hepsi Seymour'dan çok çekiniyor o geleceği zaman hazırlıklar ve tedirginlik birbirini kovalıyor hatta Byron, kraliçe evimize gelse ancak bu kadar olurdu diye düşünüyor... annenin kazası sonrasında (ki olup olmadığı da meçhul biraz) olaylar üst üste gelmeye başlıyor ve hayatları kontrol üzerine kurulu ailenin tüm düzeni tepetaklak oluyor...

Yazar İngiliz, bu ikinci kitabı, daha önce BBC için oyun yazıyormuş, çok başarılı buldum, hüzünlü bir hikayeydi ama romanı çok beğendim, ilk kitabına da bakacağım size de kaçırmayın okuyun derim... 

Yazar: Rachel Joyce
Çevirmen: Ali Sinan Çulhaoğlu
Sayfa Sayısı: 400
Basım Yılı: 2015
Yayınevi: Pegasus

1972 yazında on bir yaşındaki Byron Hemmings'in kusursuz bir hayatı vardır: Büyük, şık bir malikânede oturuyordur, herkesten daha kusursuz bir annesi vardır ve tanıdığı en zeki insan olan James en yakın arkadaşıdır. The Times gazetesini okuyan James bir gün ona yüzyılın en ilginç haberini aktarır: Bilim insanları, Dünya'nın dönüşüne uyum sağlaması için, bir yıla iki saniye ekleyeceklerdir. Bu bilgi Byron için takıntıya dönüşecektir. Sisli bir sabah okula geç kaldıkları için annesi alternatif bir yolu kullanmıştır. Yoğunlaşan sis evleri ve devasa ağaçları yutup görmeyi olanaksız kılmıştır. Byron tam da saatin kadranının iki saniye geriye gittiğini gördüğü sırada annesinin kullandığı araba bisikletli bir kıza çarpmıştır. Tuhaf bir şekilde annesi hiçbir şey yaşanmamış gibi davranmıştır. Byron mükemmel hayatlarının sekteye uğradığını anlamıştır. O, olayın peşini bırakmayacaktır. Hesaba katmadığı şey ise bu olayın da Byron'ının peşini ömrünün sonuna kadar bırakmayacağıdır. 


İki saniye bir ömrü etkileyebilir mi, peki aşk kaybolan kırk yılın acısını telafi eder mi? Zamanın Durduğu Gün, aşk, aile ve zaman kavramlarını mükemmel bir şekilde ortaya koyuyor. 

Yorumlar

  1. çok ilginç bir konusu varmış, ayrıca saniye ilavesi olayını ben de bilmiyordum, o da çok ilginç sayenizde öğrendim, okumak isterim bu romanı, bu arada tasarımınızı da değiştirmişsiniz, çok hoş, güle güle kullanın, sevgiler Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eren Hanım keyifli okumalar, umarım beğenirsiniz. Sevgiler:)

      Sil
  2. ooooo bahar gelmiş blogunaaaa :) ingiliz yazarları seviyom bu da aklımda olsun mademsii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, çok teşekkür ederim:) bende İngiliz yazarları seviyorum:)

      Sil
  3. %50 indirimlilere ben de dönüp dönüp bakmıştım, keşke alsaymışım :)) Ummadığım kitap güzel çıkınca çok mutlu oluyorum ben. Yeni tasarımınız da çok şık olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak; evet hazine bulmak gibi oluyor:) çok teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. İndirimli kitaplar için kitap koala int.sitesine bakabilirsin ciddi indiirmleri var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz; ben internetten alamıyorum kitaplara illa dokunmam lazım:)) yine de bilgi için teşekkürler sevgiler:)

      Sil
  5. öncelikle çok güzel bloğunuz teşekkür ederiz... gül hanım kitaplara dokunmak ve benim gibi koklayarak :)devam etmek güzel fakat şartlar sizi PC veya her an yanımızda olan cihazlardan okumaya da itip daha çok ve her an her yerde okumak gibi bir alışkanlıkta yaratabilir ve inanın şimdi de evdeki okumam gereken kokulu kitabım başucumda haftalardır okunmayı bekliyor:) yani artık dokunarak ve koklayarak okumak lüks oldu bir bakıma çünkü akşam geç saat elime aldığımda ''nini''gibi geliyor ve uyutuyor kitabın şefkati ve kokusu :) öyle sarıyor ki huzur içinde yarı ölüme gark ediyor :) şikayetçi de değilim kitaba hasret fakat ilaçsız bir uyku çektirdiği için minnettar kalıyorum son zamanlarda yoksa yaşlanıyorum da ondan mı bilemiyorum :) herkese kitaplı günler dilerim sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH