JAMES JOYCE - Aforizmalar

Gözünü Kapat ve Gör

''İşin içine o kadar çok gizem ve bulmaca kattım ki ne demek istediğimi tartışıp duran profesörleri yüzyıllarca meşgul edecek. Ve bu, bir kişinin ölümsüzlüğünü garanti altına almasının yegane yoludur.''

''Bir boğanın boynuzlarını, bir atın topuklarını ve bir İngiliz'in gülümseyişini hafife almayın.''

''Çok az okudum; anladığımsa bunun daha da azıydı.''

''Hayat kötü bir kitabı okuyamayacak kadar kısadır.''

''Ülkeyi değiştirmek olanaksız. Gel konuyu değiştirelim.''

Yazar: James Joyce
Çevirmen: Nil Sakman-Fuat Sevimay
Sayfa Sayısı: 73
Basım Yılı: 2014
Yayınevi: Zeplin

Joyce'un Finnegans Wake de dahil tüm eserlerinden özenle derlenmiş olan Gözünü Kapat ve Gör, sizleri bambaşka bir James Joyce ile tanıştırırken, büyük yazarın daha iyi anlaşılmasında da önemli bir kılavuz olacaktır.


"Bırakın ülkem benim için ölsün."

"Öğrenmek isteyen kişi alçakgönüllü olmalı. Ama yaşam muhteşem bir öğretmendir."

"Bir hayalden uyanmak en az doğmak kadar acı verir."

"Ölüleri gömün. Diyelim ki Robinson Crusoe gerçekti. Bu durumda Cuma onu gömdü. Bakacak olursan her Cuma bir perşembeyi gömer."

"Yaşayıp güldüler, sevip göçtüler."

Yorumlar

  1. oldukça iddalı bir kitap Gül Hanım, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eren Hanım, Sevgiler:)

      Sil
  2. hımmm joyce ha, finnegans dışındakileri okudum, dublinliler, sanatçının bir genç adam olarak portesi, ulyssess. bunu görmemiştim. okunur evet. joyce çok önemli. her yıl joyce turu oluyomuş irlandada. ulyssess için. bak bu benim sevdiğim tarz kitaplardan işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone; siz yazarın tüm önemli ve zor okunur kitaplarını okumuşsunuz zaten bu çok hafif kalabilir size... tüm kitaplarından kısa kısa paragraflar vardı Finnegans'a da ayrı bir bölüm yapmışlar:) teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Güzel bir kitap.Tavsiyeni dikkate alacağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ''Hayat kötü bir kitabı okuyamayacak kadar kısadır.''
    Ne güzel bir cümledir...
    Neyse, iyi günler ve ben de bekliyorum bloguma diyerek kapatıyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Joyce'u hiç okumadım, hangisinden başlamalı sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sarı; açıkçası hiç bilmiyorum, Joyce okumaktan korktuğum bir yazar, kitaplarının zor okunduğu söyleniyor bu aforizmaların bir kısmından da öyle olduğu görünüyor. Dolayısıyla kitaplarını okuyan birinden tavsiye almakta fayda var:) sevgiler:)

      Sil
  6. okunur bu , itina ile notlarımın arasında yer aldı ve fakat sizin bloga gelmeye korkar oldum Gül Hanım , kaç kitap ekleyeceğim diye hem merak ediyor ve deli gibi istiyorum hem de ne zaman okuyacağım bu kadar kitabı diye endişe ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylem Hanım, sizin okuma performansınız çok iyi bir gün okursunuz mutlaka:) diğer yandan çok kitap var hepsine yetişmemiz mümkün değil ben de bu duruma çok sinir oluyorum. Neyse okuruz diye umut edelim:)) Yorum için teşekkür ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  7. "Bir hayalden uyanmak en az doğmak kadar acı verir." Ne müthiş bir cümle: ) Aforizmaları pek severim.Kesin okuyacağım. Bana da beklerim bir gün Gül Hanım:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar Sevil Hanım:) Blogunuza bakacağım, sevgiler:)

      Sil
  8. Ben sadece Ölü isimli hikayesini okudum, (kimisi Ölüler diye çeviriyor belki onlarınki doğrudur)iyi bir yazar ama başka kitabını maalesef okuyamadım. Çok teşekkürler.:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir romanını okumak bana da nasip olur:) ben teşekkür ederim Müjde Hanım sevgiler:)

      Sil
  9. Aforizma hiç okumadım ama Joyce için iyi bir seçim gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, ben de o niyetle almıştım:) keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce