GERALD MESSADIE - Kurtların Yargısı

YILDIZLARIN JEANNE’I II. KİTAP

Bu serinin ilk kitabı Gül ve Zambak'ı ocak ayında okumuş ve çok beğenmiştim dolayısıyla seriye devam ediyorum... ikinci kitap 1460 yılından başlıyor ön planda yine Jeanne'in hayatı yer alırken arkada Kral XI. Louis, onu tahttan indirmeye çalışan Prensler ve Düklerin savaşı, Kilise ve Hükümdarın iktidar mücadelesi, matbaanın icadı ile dengelerin yeniden değişmesi, veba salgını gibi o tarihlerde yaşananlar kurgu hikayenin içine monte edilmiş...

Jeanne'nin hayatı (aşağıda detayı var) ise evlilikleri, çocukları, iş hayatıyla maceradan maceraya ilerliyor... yazar Jeanne'i çok güzel, akıllı ve becerikli olarak kurgulamış ama başlangıçtan geldiği noktaya bakıldığında şansı çok yaver gidiyor, bir miktar abartılı bir kurgu olmuş, buna rağmen Jeanne o kadar çekici ki kapılıp okuyorsunuz... ben 3. kitaptan devam edeceğim size de okuyun derim...

Yazar: Gerald Messadié
Çevirmen: Elif Gökteke
Sayfa Sayısı: 424
Basım Yılı: 2004
Yayınevi: İthaki

Jeanne Parrish'in, İngiliz yağmacıların saldırısı sonrası Normandiya'yı terk etmesinin üzerinden on yıl geçmiştir. 1450 yılının bir sabah vakti Paris'e geldiğinde yoksul bir kızken, zekası ve becerileri sayesinde Beauvois baronesi olmuştur. Ancak zamanın acımasız çarkları dönmektedir. Kocası yanlış doldurulan bir topun infilakı sonucu can verir, Jeanne'i himayesine alan Kral'ın gözdesi Agnès Sorel zehirlenir, yıllar sonra bulduğu öz kardeşi, Kral'a karşı girişilen komploda yer alır, çocuğunun babası şair François Villon bir cinayete karışır. 

Tüm yakınları rüzgâra kapılıp sürüklenmiştir?


Bu arada Jeanne'ın derin bir aşkla bağlı olduğu ilk erkeği ortaya çıkar, acaba talihin döndüğünü mü müjdelemektedir bu adam? Öyle olmadığı kısa sürede anlaşılır. Isaac Stern bir Musevidir ve dedikodular kesilmezse, Jeanne'ın gözden düşmesini Kral bile engelleyemeyecektir. Ama Jeanne mantığı kadar gönlünün de sesini dinler. Aşkını şerefine kurban etmesi söz konusu bile değildir. Isaac ona "Sen benim yıldızımsın" diye seslenir. Artık o yıldızın parlamasının zamanı gelmiştir. Cadılık suçlamasını göğüsleyecek, Sorbonne'un bilginleriyle karşı karşıya gelecek, kaderini sonuna kadar zorlayacaktır. Öz kardeşini kurtların yargısına teslim edecek olsa bile...

Yorumlar

  1. Bu yazarın daha önce hiç kitabını okumadım.Bu güzel anlatımdan sonra not alıyorum.Okunacaklar arasında yerini aldı.Umarım en kısa zamanda okuyabilirim.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seriye kadar ben de yazarı hiç tanımıyordum ama güzel bir keşif oldu:) Umarım siz de beğenirsiniz. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler:)

      Sil
  2. Ben de merak ettim şimdi, kitap yazılarınız gerçekten muhteşem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim Mert, sanki bu kadın karakteri sevebilirsin gibi geldi bana:) Sevgiler.

      Sil
  3. Kitap benim de ilgimi çekti, Stendhal'ın Kırmızı ve Siyah'ını çok severim, nedense bana onu hatırlattı tarz olarak belki, keyifli okumalar dilerim Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım ben Kırmızı ve Siyahı okumadım (okumak istiyorum ama çoğu kişi olumsuz görüş belirtiyor hatta en son katıldığım söyleşi de Ayfer Tunç'da benzer bir ifade kullandı) dolayısıyla benzerliğe dair bir şey söyleyemiyorum. Sadece burada Jeanne'in hikayesi daha ön planda kilise-iktidar savaşı daha az anlatılmış. Size de keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
    2. Aa Ayfer Tunç'un görüşü ne yönde? :) ben üniversitedeyken okumuştum ve beni çok etkilemişti:) sizin seveceğinize inanıyorum, bence deneyin bir, sevgiler:)

      Sil
    3. A.Tunç'ta sevmediğini söyledi. Bunca kitap arasından sıra gelirse deneyeyim o zaman:) Sevgiler:))

      Sil
  4. Bende ilk kez bu kitabı görenlerdenim :) Teşekkür ederiz :) takipteyim sizi de beklerim :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, hemen bakacağım blogunuza. Sevgiler:)

      Sil
  5. efenim yine sadece sizin blogunuzda gördüğüm ve merak ettiğim yazar :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylem Hanım, ben teşekkür ederim, Sevgiler:)

      Sil
  6. yazar ilgimi çekiyodu ama serinin konusu ilgimi çekmedi. tarih sıkılıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tarih sevmiyorsunuz o zaman bu seri olmaz:) sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce