STEFAN ZWEIG - BİR KADININ HAYATINDAN 24 SAAT

Zweig'den son zamanlarda yalnızca biyografi okuyordum öykülerini özlemişim, bu kitap çok iyi geldi... bu uzun öyküde yazar, bir kadının rutin hayatının dışına çıktığı, kimseye anlatamadığı ve unutamadığı bir 24 saatini anlatıyor... öykü aynı zamanda tutku, bağımlılık, toplumsal ahlak ve değer yargılarını konu ediyor... kısa bir kitap olduğu için fazla detaya girmek istemiyorum Zweig tüm açılardan hikayeyi mükemmel anlatıyor, merak içinde takip ediyorsunuz, ben özellikle ahlak konusunu irdelemesini sevdim, hangi toplum ve zaman olursa olsun kadının üzerindeki baskı hiç bitmiyor çünkü... çok güzel bir kitap okuyun mutlaka (ayrıca kitap kapağı müthiş)...

Yazar: Stefan Zweig
Çevirmen: İlknur Özdemir
Sayfa Sayısı: 104
Basım Yılı: 2015
Yayınevi: Kırmızı Kedi

Riviera'da eşi ve iki kızıyla tatil yapan 33 yaşındaki Henriette bir gece ansızın ortadan kaybolur. Kusursuz bir evliliği olduğu sanılan genç kadının, nasıl ve neden ortadan kaybolduğu dedikodu konusu olur. Pansiyonda kalanların hepsi kadını yargılamaya başlar, ancak anlatıcımız onu savununca tartışma alevlenir; masadaki yaşlı ve zarif bir İngiliz hanımefendi de anlatıcıya, gençliğinde başından geçen unutulmaz, inanılmaz bir 24 saatin hikâyesini anlatmakta ısrarcı olur. Bu 24 saat içinde hissettiklerinin bir saniyesi bile aklından çıkmamıştır. Bu kadının yaşadıklarını neden bir yabancıyla paylaştığını Zweig en sonda açıklar. Stefan Zweig, başarılı bir karakter yaratıcısı; diğer yapıtlarında olduğu gibi burada da müthiş bir gözlem gücüyle, kahramanlarının iç dünyalarını okurun gözlerinin önüne seriyor, inandırıyor ve etkiliyor.

Yorumlar

  1. Bu kitap adından dolayı beni çok meraklandıran bir kitap. Daha önce Zweig'dan Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu adlı kitabını okumuştum ve çok beğenmiştim. Yakında bunuda okuyacağım.
    http://www.mustafaalniak.net/2017/04/stefan-zweig-bilinmeyen-bir-kadinin-mektubu-okudum-15.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Zweig'in uzun öykülerinden birkaç tane daha okumak istiyorum ama biyografilerinden sıra gelmiyor:) İyi okumalar, teşekkürler.

      Sil
  2. Satranç adlı kitabını okumuştum bende :) Bu ve merak ettiğim bir iki kitabı daha var. Okumak istiyorum ama birde sıra gelse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, şu sıra gelme işi bir çözülse süper olacak:) Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. Benim de bayağıdır okuma listemde, çok merak eidyorum, dediğiniz gibi kavramları irdelemesi ilgimi çekti, kapak gerçekten müthiş bu arada, keyifli okumalar Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, umarım siz de memnun kalırsınız:) iyi okumalar olsun, sevgiler:)

      Sil
  4. Merhaba , Bu sıralar Zweig okuyan biri olarak tan ben en en en sevdiğim kitaplarından birisidir kendisi güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Rabia Hanım, Zweig müthiş bir yazar keyifli okumalar olsun, sevgiler:)

      Sil
  5. zvayktan satranç dışında bi bunu okudum evet ben de çok sevdim. bizim ülkede bi zvaykomani oluştu nedense yaaa bi de kürk mantolu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bir eğilim var neyse ki yazarları okunmayı fazlasıyla hak ediyor:)

      Sil
  6. Zweig'ın bu kitabını okumuştum, anlatımını sevmiş olsam da konu beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı -ki yazarda genellikle bunu yaşıyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentinin yüksek olması nedeniyle olabilir bir de öykülerde dönemi de dikkate almak gerek şu an bize çok mantıksız gelen 1900'lerin ilk çeyreğinde çok önemli olabilir. Okudunuz mu bilmiyorum ama biyografilerini deneyin derim:) Sevgiler:)

      Sil
  7. Zweig'a bayılıyorum, bu kitabını da çok sevmiştim:)

    YanıtlaSil
  8. Bende çoğu kitabını okumuş biri olarak Bilinmeyen bir kadının mektubu tavsiye edeceğim
    Biyografilerini okumadım bu yıl sıra onlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleyen iki tane daha biyografisi var onlardan sonra diğer hikayelerine de bakacağım. Zaman ayırıp tek tek yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum Sevim Hanım, iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH