ISABEL ALLENDE - Violeta

12. Allende kitabımı okumuş bulunuyorum, bu roman Violeta'nın bir asırlık hayatını anlatıyor ve Violeta Ruhlar Evi üçlemesindeki Nivea del Valle'nin torunu, dolayısıyla Ruhlar Evi'ni dörtleme haline getiriyor da diyebiliriz... Violeta 1920 yılında 5 erkek çocuktan sonra doğuyor, babası Arsenio del Valle girişimci bir ruha sahip, gelecek vaat eden her türlü işe yatırım yapan, borçlanmaktan korkmayan, atak bir iş adamı, aileye ait büyük bir evde oturuyorlar, annesi zayıf bünyeli bir kadın, en büyük abisi José Antonio avukat, evde kalmış 2 ilginç teyze ve anneanneleri de onlarla birlikte yaşıyor... 1929 ekonomik buhranına borçla yakalanınca tüm varlıklarını kaybediyorlar, kırsalda küçük bir beldeye göç edip hayatlarını yeniden kurmaya çalışıyorlar ve Violeta'nın büyümesini izlemeye devam ediyoruz...

Garip bir şekilde bu roman bana çok tanıdık geldi sanki ikinci kez okuyormuşum gibi, Ruhlar Evi Üçlemesinin diğer kitaplarına yeniden göz attım acaba orada anlatılan bir şeyi yeniden mi yazmış diye ama bir türlü nedenini bulamadım... ülkenin tarihine her romanda değiniyor ama o değil, bana ailenin hayatı tanıdık geldi, bilemedim neyse... ayrıca bu roman çok tekdüze yazılmıştı sanki gazete haberlerini okuyor gibi hissettim, eski Allende kitaplarının tarzı gibi değildi... tüm bunlara rağmen yazarı çok sevdiğim için sıkılmadan da okudum, Allende'den ilk okuyacaksanız bu romanla başlamayın ama daha önce okuduysanız bunu da deneyin derim... 

Yazar: Isabel Allende

Çevirmen: İnci Kut

Özgün Adı: Violeta

Sayfa Sayısı: 400

Basım Yılı: 2023

Yayınevi: Can


Violeta, 1920 yılının fırtınalı bir gününde, beş oğlu olan bir ailenin ilk kızı olarak dünyaya gelir. Daha doğduğu andan itibaren olağanüstü olaylar hayatına damga vurur: Birinci Dünya Savaşı’nın etkileri hâlâ hissedilmektedir, İspanyol gribi Güney Amerika kıyılarına çoktan ulaşmıştır.

Violeta, sadece Violeta'nın yıkıcı kalp kırıklıkları ve tutkulu ilişkilerle, yoksulluk ve zenginlikle, korkunç kayıplar ve muazzam mutluluklarla dolu yüz yıllık yaşamının değil; aynı zamanda asırlık bir tarihe tanıklık eden kadın hakları mücadelesi, zorbaların yükselişiyle düşüşü ve sonuçta bir değil iki pandeminin şekillendirdiği hayatının öyküsüdür.

Unutulmaz tutkusu, kararlılığı ve mizah anlayışı nedeniyle ömür boyu büyük değişimler yaşayan bir kadını anlatan Allende, okurlarını bir kez daha hem büyüleyici hem de dokunaklı bir destanla baş başa bırakıyor.

ISABEL ALLENDE, 1942’de Peru’da doğdu. Şilili bir diplomat olan babasının görev süresi bitince ailesiyle birlikte Şili’ye geri döndü. 1967’de kariyerine gazeteci olarak Mampato ve Paula dergisi gibi Şili medyasında yazılar yayımlayarak başladı, burada “Civilice a su troglodita” (“İlkel İnsanı Uygarlaştırın”) adını verdiği köşesinde yazdığı yazılarla sesini duyurdu. 1973 Askerî Darbesi’nde babasının kuzeni Salvador Allende’nin öldürülmesinden sonra 1975’ten 1988’e kadar yaşadığı Venezuela’ya sığınmak zorunda kaldı. 1981’de ölümcül hasta olan büyükbabasına yazdığı mektup daha sonra ilk romanı Ruhlar Evi’ne dönüştü. 1982’de Ruhlar Evi’ni 1984’te Aşktan ve Gölgeden, 1985’te Eva Luna adlı romanları, 1989’da Eva Luna Anlatıyor adlı öykü kitabı izledi. Sonsuz Düzen romanı 1991’de, Paula 1994’te, Kaderin Kızı 1999’da, Sararmış Bir Fotoğraf 2000’de, Yüreğimdeki Ülkem 2003’te yayımlandı. Allende 2002-2004 yılları arasında Canavarlar Kenti, Altın Ejder Krallığı ve Pigmeler Ormanı adlı romanlardan oluşan gençlik üçlemesini kaleme aldı. Allende, gerçekçi bir anlatım ve siyasal bir yaklaşımla büyülü gerçekçiliğin gerçeküstücü geleneğini ustaca kaynaştırdı.

Yorumlar

  1. Allende ne büyük yazar değil mi? Ne kadar da üretken. Bunu okumama gerek yok senin yazına bakarak ama pek çok romanını çok sevdim. Büyülü gerçeklik vb hiç ilgimi çekmese de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok iyi, çok sevdiğim bir yazar:) Büyülü gerçeklikten hoşlanmıyorsanız bu kitapta yoktu, o yüzden belki Allende okumalarında deneyebilirsiniz. Ortak yazarlar bulmak çok keyifli sevgiler:)

      Sil
  2. İlk Ruhlar Evi'ni okumuştum ve bayılmıştım ama sonra seri olduğunu öğrenmiş ve ah be diye düşünmüştüm. :) Belki en baştan başlarım. Elimde yıllardır Kaderin Kızı da var ama hangisi kaçıncı kitap bilmiyorum. Artık bir googleyıp öğrenme vakti geldi sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaderin Kızı 1. kitap, Sararmış Bir Fotoğraf 2. kitap, Ruhlar Evi 3. ve bende önce Ruhlar Evini sonra Kaderin Kızını okumuştum ama sorun olmuyor çünkü sadece del Valle ailesinin çeşitli kolları ortak, konular farklı o yüzden tek başına veya istediğiniz sırayla okunuyor. keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. tüm seriyi okumadım ben de ama okuyabilirim tabiside :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz spama düşmüş, şimdi fark ettim. Allende'nin tüm kitapları güzel, keyifli okuyalım tabii ki:) sevgiler:)

      Sil
  4. tereddütünüz bana "romanı acaba gölge yazara mı yazdırmışlar" diye düşündürdü:)) yazarı böyle sadık bir okur olarak takip etmeniz ne güzel Gül Hanım, özendim:) elinize sağlık, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gölge yazar vardır gibi hissetmedim de yazarın yaşı, onca kitaptan sonra bu da diğerleri gibi olmamış diye düşündüm. Bazı yazarlarda sıkı takipçi oluyorum Eren Hanım, güzel sözleriniz için teşekkür ediyorum sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH

STEFAN ZWEIG - İNSANLIĞIN YILDIZININ PARLADIĞI ANLAR