JULES VERNE - Mişel Strogof

Çocukluğumun muhteşem yazarı Jules Verne’den çok sayıda kitap okudum ama bu romandan sevgili ‘’Kitap Eylemi’’ sayesinde haberdar oldum, hemen aldım ama ancak okuyabildim... 

Bu roman nasıl iyi geldi anlatamam, çok keyifli bir okuma oldu... eski dostlar her zaman iyidir...

Sibirya’da Tatar İsyanı sırasında telgraf hatları kesildiği için Çarın ulağı Mişel Strogof Moskova’dan İrkutsk’a (5523 km) Çarın bir talimatını götürmek üzere yola çıkar... bu tehlikeli ve uzun yolculukta kimliğini gizleyerek atla veya yürüyerek bu güç görevi tamamlamak zorundadır... yolda karşılaştığı genç Nadya ve iki gazeteci ile zaman zaman kader birliği içinde tüm Sibirya’yı kat ederler... çetin doğa koşulları ve isyancılarla dolu macerayı okuruz...

Detaylı ve sürükleyici bir anlatımı olan bu romanı herkese öneririm, kaçırmayın okuyun...

Yazar: Jules Verne  
Çevirmen : Nihan Özyıldırım
Sayfa Sayısı : 576
Basım Yılı : 2013 (3. Baskı)
Yayınevi : İthaki

1800'lerin ikinci yarısında Rus Çarlığı... Bir yanda istilacı Tatar birliklerinin başındaki zalim Feofar Han, bir yanda Tatarların işbirlikçisi eski Rus subayı hain İvan Ogaref, diğer yanda ise Sibirya'nın zorlu yollarında ilerlemeye çalışan bir genç kız, istilayı izlemeye gelen iki Avrupalı gazeteci, Sibirya'nın uzak bir köşesinde mahsur kalmış grandük ve çar tarafından görevlendirilen, bütün ülkenin kaderinin bağlı olduğu bir ulak: Mişel Strogof...

Mişel Strogof bütün iletişim imkanlarının kesintiye uğradığı bir ortamda Sibirya'yı baştanbaşa geçerek Moskova'dan İrkutsk'a hayati bir haber taşımakla görevlidir. Bir yandan doğanın yarattığı engellerle diğer yandan istilacı düşmanlarla başa çıkmak zorundadır.

Jules Verne, çarın ulağının başından geçenleri anlatırken hem bir kahramanlık destanı, hem bir yol hikayesi, hem de bir tarihi roman sunuyor bizlere; okuyucuyu Sibirya coğrafyasında gezdirirken Avrupalı gazetecilerin ağzından Rus Çarlığı'nın yerel halklarla ilişkilerine dair fikirlerini aktarıyor, kahramanın görev bilinciyle duygusal dünyası arasındaki çelişkilerin analizini yapmayı da ihmal etmiyor.

Yorumlar

  1. duymadım hiç okunur tımams :)

    YanıtlaSil
  2. aa ismim geçmiş ki
    , nasıl mutlu oldum anlatamam , beğendiğinizi duymak ise paha biçilemez :D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Eylem Hanım asıl ben çok mutlu oldum:) iyi ki öğrenmişim o kitabı sizden, çok iyi geldi, sevgiler:)

      Sil
  3. Dr Ox un deneyi.... Çok keyifliydi İlk fırsatınızda söyle bir kaç saatte okuyun bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz kitabı bilmiyordum not ettim teşekkürler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce