ALMA ALEXANDER - JIN-SHEI KIZ KARDEŞLİK SIRLARI

1963 yılında Yugoslavya′da doğdu. Afrika ve İngiltere′de büyüdü ve halen yaşamakta olduğu ABD ′ye göçtü. Roman ve Öykünün yanında, kitap eleştirileri, gezi yazıları, denemeler, şiirler ve makaleler olmak üzere, edebiyatın her alanında eserler veren Alma Alexander, halen Worldweavers roman üçlemesinin ikinci ve üçüncü kitapları üzerinde çalışmaktadır. Özgeçmişini yukarıda gördüğünüz yazarın dilimize çevrilen bu tek romanını 2007 yılında okumuştum ve o zamanlar blog yazmadığım için de tanıtamamıştım... geçenlerde kitaplığımı düzenlerken buldum ve bu romanı ne kadar çok sevmiştim diye düşününce bloga koymaya karar verdim... bundan sonra da -eğer zor gelmezse- önceden okuduğum ve çok sevdiğim kitaplardan bazılarını paylaşacağım...

Kitabın konusu aşağıda detaylı anlatılıyor ona ilave bir şey yazmayacağım, yazarın çok sayıda kitabı var ama yayınevlerinden ilgilenen olmamış görünüyor, nedenini çözemedim... ben çok fantastik edebiyat okumasam da bu romanı bayıla bayıla okumuştum, çok güzel bir kadın hikayesiydi, hala baskısı var mıdır bilemiyorum ama bulursanız okuyun derim...

Yazar: Alma Alexander
Çevirmen: Nurduran Duman
Özgün Adı: The Secrets of Jin-Shei
Sayfa Sayısı: 495
Basım Yılı: 2007
Yayınevi: Literatür

Uzakdoğu’da, her annenin kızına öğrettiği, sadece kadınlara özgü yazılı bir dilin varlığını sürdürdüğü Syai denen bir ülke ve bu ülkenin başkentinde yaşayan sekiz kadın: bir şair, bir imparatoriçe, bir bilge, bir şifacı, bir gezgin, bir savaşçı, bir simyacı ve bir asi lider.

Küçücük birer kız çocuğuyken yolları kesişen ve ölene kadar sürecek olan o geri dönülemez kutsal jin-shei, kız kardeşlik yeminini eden bu kadınlar, ettikleri yeminle kendi kaderlerini olduğu kadar ülkenin kaderini de belirleyecektir. Syai’nin başkentini vuran büyük deprem, ülkeyi kasıp kavuran kuraklık, kötülüklerin habercisi, acımasız bir büyücü ve aniden patlak veren bir savaşla başa çıkmak için hem kendileriyle hem de dış güçlerle çarpışmak zorunda kalacak, kimi zaman birlikte, kimi zaman birbirlerine karşı mücadele edeceklerdir.


Uzakdoğu’nun o büyülü, fantastik atmosferinde geçen Kız Kardeşlik Sırları, simyayla felsefenin iç içe geçtiği, tılsımların, iksirlerin dünyasında sevginin, ihtirasların ve kadınca sırların romanı.

Yorumlar

  1. Bazı yazarlara haksızlık yapıyor gerçekten yayınevlerimiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öyle ya da satılır mı diye düşünüyorlar ve emin olamıyorlar herhalde. Can yayınlarının bugünlerdeki indiriminde geçen senenin sonunda yayımlanan kitaplardan bazıları satılmamış ve indirime girmiş gözüküyor kötü bir durum yayınevi için.

      Sil
  2. Yayınevlerinin yazar-kitap avcıları ( resmiyette ne ad veriliyor onlara bilmiyorum) iyi olursa güzel eserler çevriliyor. Ama ülkede her şey pespayeleştiği için giderek kötü olacak gibi. Bu noktada en az bir yabancı dili çok iyi bilmenin ne güzel bir şey olduğunu düşündüm de... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bundan sonra daha iyi olur her şey:) Sevgiler

      Sil
  3. konu ne kadar ilginçmiş, not aldım :)

    YanıtlaSil
  4. güzel bir kitap anladığım kadarıyla, merak ettim ben de, keyifli okumalar Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, size de keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  5. Değişik bir konusu var. Listeye ekleyeyim bakalım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik seviyorsanız güzel bir kitap. Sevgiler:)

      Sil
  6. Çok ilgi çekici geldi, yazar Yugoslav'mış, Uzak Doğu'da doğup büyümediği halde hayali de olsa Uzak Doğu'da geçen bir roman yazması da büyük yetenekli ve hayal gücünün çok güçlü olduğunu düşünürdü bana, ki takdir edilesi bir özellik. Eline sağlık Gül'cüğüm, okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik edebiyatta eser veren yazarların hayal güçleri beni de çok şaşırtıyor. Bu ayrıca çok güzel bir kadın hikayesiydi:) Keyifli okumalar olsun Müjde Hanım, teşekkürler, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce