GERHART HAUPTMANN - SEVGİLİ WANDA

G. Hauptmann'dan hiç okumamıştım, özgeçmişi kayda değer gözüküyordu denemek istedim... kitapları arasında Sevgili Wanda'nın hikayesi ilginç duruyordu, ana karakter yazar gibi heykeltıraştı, güzel olacağını düşündüm ve bu kitabı seçtim... yazarın anlatımını, romanın akıcılığını sevdim, üzerine muhteşem çeviriyi de ekleyin buraya kadar her şey iyiydi... AMA aşk görüntüsünde aptallık hikayesi okumaktan hiç hoşlanmadım, konusu beklediğim gibi çıkmadı... dolayısıyla şu an ne diyeceğimi pek bilemiyorum ortada kaldım, en iyisi okuyup kararınızı kendiniz verin derim...

Senenin son yazısını adet olduğu üzere ''Mutlu Yıllar'' dileyerek bitiriyorum...


Yazar: Gerhart Hauptmann

Çevirmen: Ahmet Arpad

Özgün Adı: Wanda

Sayfa Sayısı: 248

Basım Yılı: 2020

Yayınevi: Everest


1912 Nobel Edebiyat Ödülü, Gerhart Johann Robert Hauptmann'a ‘Öncelikli olarak dramatik sanatlar alanındaki verimli, çeşitli ve olağanüstü üretimi nedeniyle' verilmiştir." Nobel Ödül Komitesi

Natüralizmin Almanya'daki en önemli temsilcilerinden Gerhart Hauptmann, tıpkı bu romanın kahramanı Haake gibi heykeltıraştı ve uzun bir süre Roma'da yaşadı. Tiyatro eserleriyle ünlenen, 1912'de Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanan Hauptmann'ın 1926 yılında kaleme aldığı Sevgili Wanda, yazarın ilginç yaşamöyküsünden taşıdığı izlerle de özel bir yere sahiptir.
 
Sevgili Wanda, heykeltıraş Paul Haake ile bir sirk kızı olan Wanda arasındaki gelgitlerle dolu aşkın üzerine kuruludur. Sanatında emin adımlarla ilerleyen yetenekli heykeltıraş Haake, genç Wanda'ya büyük bir tutkuyla bağlanır. Meslek hayatını riske atmak pahasına; zenginliği, şöhreti ve unvanı elinin tersiyle itip Wanda'nın çalıştığı sirkin peşine takılır, hatta bu uğurda ölümü göze alır. Aşkın Wanda cephesindeyse durum son derece karışıktır.
 
Sevgili Wanda, sevilip sevilmediğini ömrünün sonuna dek anlayamayan bir adamın, parmaklarıyla soğuk heykeller yontan bir sanatçının, aşkın o beyaz körlüğünün hikâyesi.  


"Gerhart Hauptmann'ın yapıtı, tüm sonuçları ve çıkarımlarıyla, hayatın ölümü de kapsayan bütünselliğiyle  hep bir ilişki içindedir." Rudolf Kayser

Gerhart Johann Robert Hauptmann (15 Kasım 1862 Szczawno Zdrój; ö. 6 Haziran 1946 Jagniatków), Alman yazar.

Gerhart Hauptmann 15 Kasım 1862'de Szczawno Zdroj doğdu. 1880 yılında Breslau sanat akademisine girdi. Heykeltraş olmak istiyordu, ama daha bir yıl sonrasında bundan vazgeçerek Jena'da Fen tahsili yaptı. Avrupa'yı dolaştıktan sonra Berlin'de yaşamaya başladı. 1885 yılında varlıklı bir ailenin kızı olan Marie Thienemann'la evlendi ve karısı varlığıyla kendisinin serbest yazar olarak çalışmasını sağladı. Başarısız geçen ilk yazı denemelerinden sonra, 1889'da yayınladığı Vor Sonnenaufgang [Güneş Doğmadan Önce] en büyük eseri oldu. 1894'de ABD'de, 1905'de İngiltere'de bulundu. Oxford üniversitesi fahri doktorluk unvanı verdi. Birinci Dünya Savaşı sırasında biraz Berlin'de, biraz da bir dağ köyü olan Agnetendorf da yaşadı. Kendisine pek çok ödüller ve unvanlar verildi.

Natüralizm akımının en önemli Alman temsilcisi olarak bilinir. Ancak çalışmalarında başka tarzlarla da bütünleşmiştir. 1912 yılında Nobel Edebiyat Ödülüne lâyık görülmüştür.

Gerhart Hauptmann 28 Temmuz 1946'da Agnetendorf köyünde öldü. Cenazesi kuzeydeki Hiddensee adasına götürüldü ve ilk başarılı büyük eserinin adı olduğu gibi, 28 Temmuz 1946'da "Güneş Doğmadan Önce" toprağa verildi.

Yorumlar

  1. duydum ama okumadım. iyi yıllaar bol okumalar bol home nations grand prix :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar, keyifli okumalar ve başarılı turnuvalar olsun. sevgiler:)

      Sil
  2. Kitabı okumadım ama size katılıyorum aşk diye aptallık hikayesi okumak istemem Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek hayatta akıldışı bir şekilde sürekli birinin peşinden giden insanlar var şüphesiz ama kurguda okuyunca sevmiyorum nedense. Başka kitaplara bakalım Eren Hanım sevgiler, teşekkürler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH