BRAM STOKER - YEDİ YILDIZ TAŞI

Bu kitabı görene kadar yazar hiç ilgi alanıma girmemişti, Dracula'yı hiç merak etmemiştim ve öyle de devam edeceğini düşünüyordum... 1903 yılında yazılan bu roman konusu itibariyle ilgimi çekti, Antik Mısır hikayelerini severim, okuyayım dedim...

Konuyu aşağıda görüyorsunuz, heyecanlı, gizemli ve sürükleyici olacağını düşünüyordum ama maalesef beklentim boşa çıktı... bugüne kadar okuduğum Antik Mısır hikayeleri insanı peşinden koşturacak, merakla takip etmemi sağlayacak şekildeydi, bu romandan da onu beklemiştim ama olmadı bir türlü... romanın yaklaşık yarısına kadar, babanın baygın (koma hali gibi) olduğu süre boyunca bir miktar gizemli olduğunu söyleyebilirim hepsi o kadar, kalanında o da yoktu ve bitsin diye okudum... hiyeroglifler, eski mezarlar, mumyalar vs. heyecanlıdır genelde ama bu kitap nasıl yazılmışsa merakımı hiç cezbetmedi, öylesine sayfaları çevirdim... velhasıl bana hiç bir şey vermedi, okumasam daha iyi olurmuş... 


Yazar: Bram Stoker

Çevirmen: Belgin Selen Haktanır

Özgün Adı: The Jewel of Seven Stars

Sayfa Sayısı: 248

Basım Yılı: 2022

Yayınevi: Kafka 

Genç avukat Malcolm Ross, bir gün sabahın erken saatlerinde uykusundan uyandırılır. Yeni tanıştığı güzel Margaret’ın babası, tutku dolu bir Eski Mısır bilgini olan Abel Trelawny kendi malikânesinde saldırıya uğramıştır. Ross, olan biteni anlamak ve sevdiği kadının yardımına koşmak için hemen yola çıkar. Günler boyunca baygın yatan Trelawny’nin başında nöbet tutarlar. Malikânenin her köşesi Eski Mısır’ın kutsal mezar eşyaları, bibloları ve değerli taşlarıyla doludur. Saldırıyla ilgili ortaya çıkan tuhaf gerçekler, evin kasvetli ve büyülü atmosferi içeridekileri yavaş yavaş etkisi altına almaya başlar. Fakat gizem, kendi attığı düğümleri vakti gelince tek tek çözecektir…
 
Gotik edebiyatın ünlü klasiği Dracula’nın ölümsüz yazarı Bram Stoker, Yedi Yıldız Taşı’nda Eski Mısır’ın mezar taşları, hiyeroglifleri, mumyaları, tanrıları ve tüyler ürpertici ritüellerinin üzerine yıldızların ışığını tutuyor. Aşağı dünyalardan yukarı dünyalara…
Mezar çukurlarından takımyıldızlara…Sembollerden anlamlara…Ölümden dirilişe...Bütün sırlarından soyunan “gerçeğe” doğru çağırıyor:
Büyük Deney’e hazır mısınız?


Bram Stoker

Bram (Abraham) Stoker, 1847 yılında Dublin’de doğdu, 1912’de Londra’da öldü. Çocukluk yıllarını, teşhis edilemeyen bir hastalık nedeniyle yatalak olarak geçirdi. Sekiz yaşında kendiliğinden iyileşerek Dublin Trinity College’ın en çok ödül alan sporcusu oldu. Öğrenimi bittikten sonra devlet memuriyetine girdi. Aynı zamanda başyapıtı Dracula’yı yazmaya başladı. Memuriyetini sürdürürken tiyatro eleştirileri de yazdı. 1875’te Shamrock dergisinde dört bölüm olarak yayımlanan ilk korku öyküsü The Chain of Destiny’yi (Kaderin Zinciri) yazdı. 1876’da yazdığı bir yazı üzerine dönemin ünlü oyuncusu Henry Irving tarafından keşfedildi. Memurluktan istifa ederek Londra’ya yerleşti ve Irving’in yanında çalışıp sahne amirliğinden özel sekreterliğe yükseldi. Bu arada yazarlığı da bırakmadı. 1897’de Dracula romanını baskıya verdi. Ününü hâlâ koruyan Dracula’nın yanı sıra Miss Betty (1898), The Mistery of the Sea (Denizin Esrarları, 1902), Yedi Yıldız Mücevheri (1903), The Man (Erkek, 1905), Lady of the Shroud (Kefenli Kadın, 1909), Beyaz Ejderhanın Yuvası (1911) adlı yapıtları vardır.

Yorumlar

  1. Dracula kitaplığımda var, benim çok ilgimi çekeceğine eminim. Bu kitabı hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku, vampir vs. bana hiç hitap etmez o yüzden Dracula'ya dönüp bakmamıştım. Ben de yazarın başka kitabı olduğunu bilmiyordum görünce şaşırdım ama sonuçta olmadı:( teşekkürler, sevgiler

      Sil
  2. Bu kitabı okumuştum Gül Hanım ama nasıl bulduğumu hiç hatırlamıyorum:)) ama Drakula'ya bir şans verin derim:) elinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı başarılı bulmadım dolayısıyla başka bir kitabını okumak hiç içimden gelmiyor ama tavsiyenizi aklımda tutacağım Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  3. drakulayı severim de bunu boşver o zaman, antik mısır öyküleri de ilgimi çekmiyor :) wilbur smith var galiba öyle yazan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wilbur Smith heyecanlıdır bayağı okudum ondan ve Antik Mısır çok ilgimi çeker. 5 yıl kadar önce Arthur Phillips'in Mısır Kaşifi romanını okumuştum o da ağır işliyordu ama bundan fersah fersah iyiydi. Demek ki Stoker'dan Dracula okunacak:) Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH