MATTHEW PEARL - DANTE KULÜBÜ

''Uluslararası ün kazanmış ilk Amerikan şairi olan Henry Wadsworth Longfellow (1807-1882), 1865'de Cambridge, Massachusetts'teki evinde bir Dante Kulübü kurdu. Şair James Russell Lowell'la (1819-1891) hekim, yazar Dr. Oliver Wendell Holmes (1809-1894), tarihçi George Washington Greene (1811-1883) ve yayıncı J. T. Fields (1817-1881) Longfellow'la el ele vererek, Dante'nin İlahi Komedya'sının ilk eksiksiz Amerikan çevirisini yapmaya giriştiler. Hem akademik çevrelerde Yunan ve Latin egemenliğinin sürmesini arzulayan tutucu edebiyatçılarla, hem de Amerikan edebiyatının yerel yazarlarla sınırlı kalmasını savunan yerel kültür akımıyla mücadele ettiler. (Yazarın Notu syf: 473)''

Ana karakterleri yukarıda gördüğünüz gerçek kişilerden oluşan bu roman; 1865 yılında Amerikan İç Savaşı'nın yeni bittiği zamanda geçiyor, araya İlahi Komedya'dan esinlenen polisiye bir hikaye kurgulanmış, ayrıca bu zamandaki Amerikan akademik çevrelerinin bakış açısı ve siyahilerin durumu gibi o dönemin önemli konuları da irdelenmeye çalışılıyor...

Her ne kadar kitabın kapağında polisiye-gerilim yazıyorsa ve seri cinayetler işleniyorsa da romanın ilk 100-150 sayfası hiç öyle hissettirmiyor, daha çok 1865 yılındaki Amerikan toplumunu okuduğunuzu düşünüyorsunuz... ayrıca bu kısım oldukça dağınık yazılmış ve ağır işliyor ben ilgimi koruyabildim sorun olmadı ama bu anlatımın polisiyeye çok uymadığını düşünüyorum... sonrasında biraz daha akıcı oldu ama genel olarak durgun bir yapısı var... yukarıda sayılan şairleri hiç bilmiyordum, öğrendiğime mutlu oldum, özellikle Dr. Oliver Wendell Holmes ve James Russell Lowell'ı çok sevdim... hareketli bir kurgusu yok (yazarın bu yönünü geliştirmesi gerekiyor), zaman zaman tarih kitabı gibi hissettiriyor ama romanı beğendim, konu ilginizi çekiyorsa deneyin derim... 


Yazar: Matthew Pearl

Çevirmen: Dost Körpe

Özgün Adı: The Dante Club

Sayfa Sayısı: 478

Basım Yılı: 2004

Yayınevi: İthaki


Boston, 1865

Dante'nin Cehennem'ini Amerika'ya tanıtmak için hazırlanan bir grup akademisyen... ve Cehennem'i yaşatmak için harekete geçen bir katil...

Bir dizi kan donduran cinayet on dokuzuncu yüzyılın Boston’ını kökünden sarsmaktadır. Üstelik bunlar sıradan cinayetler değildir. Her biri Dante’nin Cehennem’inden ilham alan, cehenneme yaraşır eylemlerdir. Bu tuhaf ve vahşi ölümlere sıradan bir dedektifin son vermesi ise mümkün olmayacaktır. Bu yüzden dönemin ünlü edebiyat adamlarının Amerika’daki ilk İlahi Komedya çevirisini yapmak için kurduğu Dante Kulübü devreye girmek zorunda kalır; bu isimler Henry Wadsworth Longfellow, Oliver Wendell Holmes, James Russell Lowell ve J. T. Fields’tır. Peki edebiyat düşkünü birkaç adamın gücü bu becerikli seri katili yenmeye yetecek midir? Korku içindeki şehirlerinin geleceği ve kendi hayatları bu sorunun cevabına bağlıdır.

Matthew Pearl : 1975'de Fort Lauderdale'de doğdu, 1997'de Harvard Üniversitesi İngiliz ve Amerikan Edebiyatı bölümünden mezun oldu, 2000 yılında Yale Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Harvard'da ve Emerson Koleji'nde edebiyat öğretmenliği yaptı. 1998'de Amerikan Dante Derneği'nden yaptığı çalışmalar için prestijli Dante Ödülü'nü kazandı.  İlk romanı olan Dante Kulübü otuzdan fazla dile çevrilerek, tam kırk ülkede yayınlandı. Yazar Cambridge, Massachusetts'te yaşıyor.

Yorumlar

  1. hımm ilginç geldi pekii :) dost körpe de iyi bu arada :) hem çevirmen hem yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dost Körpe'den ikinci kitabım, daha önce de ''Dune''u okumuştum. Yazar olduğunu bilmiyordum ama bakacağım. Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  2. Kitabı duymamıştım. Polisiye niyetine okursam sıkılırım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle; sıkıcı değil (en azından ben sıkılmadım) ama çok çok iyi bir kitap olabilecekken bunu kaçırmış ve iki arada bir derede kalmış. Polisiye ile diğer konuları birbirine pek yedirememiş gibi. Gerçi bu ilk kitabıymış belki sonrakilerde daha iyi olmuştur. Akıcılığını biraz artırabilse çok iyi olabilirmiş. Bu kitaba başlarken salt polisiye diye düşünmemek lazım. Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  3. Bilgilendirmeniz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. büssürü dizi izleyip yazdııım :)

    YanıtlaSil
  5. İlgimi çekti. Teşekkürler Gül😊🤚

    YanıtlaSil
  6. Konu benim de ilgimi çekti aslında ama durağan anlatım şu sıralar beni pek sarmaz sanırım, elinize sağlık Gül Hanım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  7. Polisiye açısından duragandi Eren Hanım 1870'lerdeki Amerikayi okuyorum diye bakarsanız çok iyiydi ama şimdi sırası değilse başka kitaplara diyelim. Keyifli okumalar sevgiler ☺️

    YanıtlaSil
  8. Hep yabancı yazarların kitabı tanıtılmış.. Özellikle mi, yoksa tesadüf mü..? - kalemhanem.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozellikle yabancilari yazayim diye bir hedefim yok ama yabancı yazarları okumayı sevdiğim için sonuçta öyle bir tablo ortaya çıkıyor:) Blogumda 114 tane Türk edebiyatından eserde var. Ülke Edebiyatı bölümünden ulaşabilirsiniz isterseniz. Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH