AMIN MAALOUF - Yüzüncü Ad

''Baldassare'nin Yolculuğu''

Amin Maalouf'u çok severim ama bu roman nedensiz yere çok uzun zamandan beri bekliyor... eskileri okuma hedefim nedeniyle sıra geldi nihayet...

Konu; 1666 yılında kıyametin kopacağı (2012 benzeri bir tartışma söz konusu) üzerine şekilleniyor... din adamları, azıcık okumuş yazmış herkes bu konuya kafa yoruyor... Cübeyl kentinde antikacılık ve eski kitap satıcılığı yapan Baldassare, tereddütlü yaklaşsa da ona kitap sormaya gelen birkaç kişinin etkisiyle bu konuyu düşünmeden de yapamıyor... diğer yandan da herkes tılsımlı bir kitaptan bahsediyor, Allah'ın yüzüncü adını içeren ve gerçek olup olmadığı bilinemeyen bir kitap... Baldassare bu kitabın peşinde önce Konstantinopolis'e sonra İzmir, Sakız, Cenova, Amsterdam ve Londra'ya kadar uzanıyor, başlangıçta tüm bu yolculuğu yapmak gibi bir hedefi yok ama sanki kader onu oradan oraya sürüklüyor... bir yandan da kıyamet kopacak mı kopmayacak mı korkusu herkesi sarmış durumda ve kitabın olduğunu düşündüğü her yerde de vahim olaylar önü sıra gidiyor...

Bu kehanet, tılsım vs. konularını bir yana bırakıyorum ama yol hikayesi mükemmeldi, hiç o kadar uzağa gitmek gibi bir niyeti olmayan Baldassare'ın kendini sürekli başka bir yerde bulması ve onca vahim olayla baş etmeye çalışması çok iyiydi... hikayeyi Baldassare'ın yazdığı günlüklerden öğreniyoruz, romanın kitaba ve yazıya önem atfeden bir yönü, akıcı bir anlatımı var, ben sevdim size de öneririm...

Yazar: Amin Maalouf
Çevirmen: Samih Rıfat
Sayfa Sayısı: 412
Basım Yılı: 2011(39. Baskı) 2000 (1. Baskı)
Yayınevi: YKY

Doğu'daki son Cenevizlilerden, antika tüccarı Baldassare Embriaco, 1665 yılı sonlarında, soyunun yüzyıllardır yaşadığı Lübnan'dan yola düşer. Ertesi yıl, İncil'e göre " Canavar Yılı " dır. Ertesi yıl, İncil'e göre düpedüz Mahşer: Kan, ateş, yıkım ve herşeyin sonu!... Zamanın sonu! 

Dünyayı ve Baldassare'yi kurtarabilecek tek şeyse, Yüzüncü Ad'dır. Kimselerin görmediği bir yazma kitap ve bu kitapta açıklandığı söylenen bir ad: Allah'ın, Kuran'da anılan doksan dokuz adının, sıradan ölümlülere bildirilmemiş olan yüzüncüsü... Tanrı'nın gizli ve yüce adı...

Yorumlar

  1. Konusu ilgimi çekti doğrusu :) Kitap yorumunu okumadan önce bu kitap hiç ilgimi çekmemiş su anda fark ediyorum. Bir yerde karşıma çıkarsa mutlaka alıp okuyacağım. Not ettim. :)

    YanıtlaSil
  2. Okumuştum ve bende sevmiştim ama uzun zaman olmuş . Hatırladım yazını okuyunca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okumakta biraz geç kalmışım:) Sevgiler:)

      Sil
  3. Yazarın her bir kitabını çok çok seviyorum.
    İyi pazarlar şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de:)) Size de iyi pazarlar, sevgiler.

      Sil
  4. maluf bikaç tane okuyunca ben de sıkıldım yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlarda bende de oluyor ama Maalouf'da bu 7. kitap hala okuyorum:)

      Sil
  5. Yazarın kitaplarını seviyorum.Bunu da umarım kısa zamanda okurum.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, keyifli okumalar olsun. Sevgiler:)

      Sil
  6. Ah bu kitap en sevdiklerimdendir, romanın mistik tarafı bir yana, Baldassare'nin aşkı arayışı da beni etkilemişti, bir de tereyağlı bira çok ilginç gelmişti, okuyalı neredeyse 20 yıl olacak ama o detay aklıma takılmış nedense:)) keyifli okumalar dilerim Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tereyağlı bira hakikaten ilginçti nasıl yani dedim:)) Baldassare'i ben de çok sevdim, hoş bir karakterdi. Teşekkür ediyorum Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  7. maalouf u ben de severim, yaklaşık 10 yıl önce arka arkaya 4-5 kitabını okumuştum ama hiç birini hatırlamıyorum:/ niye hatırlamıyorum ki cidden?:/ çok da beğenerek okumuştum halbuki:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutuluyor zamanla ben de çok şaşırıyorum bazen. Çok sevdiklerimi ve hiç sevmediklerimi daha iyi hatırlıyorum yalnız:)

      Sil
  8. Çok sevdiğim bir romandır.
    Yazarın bütün kitaplarını hep sevmisimdir . ☺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH