HIROMI KAWAKAMI - Nakano Eskici Dükkânı

Hiromi Kawakami, 1958 Tokyo doğumlu olup, Ochanomizu Üniversitesi'nden mezundur. Japonya'nın çağdaş romancılarından olan H. Kawamaki şiir ve edebiyat eleştirisiyle de tanınmaktadır. Bugüne kadar Akutagawa Ödülü, Tanizaki Ödülü, Yomiuri Ödülü ve Izumi Kyōka Edebiyat Ödülü de dahil olmak üzere çok sayıda Japon edebiyat ödülü kazanmıştır (Wikipedia)

Japon yazarları seviyorum, bugüne kadar Mişima, Şonagon Kavabata, Tanizaki, Ishiguro ve Murakami olmak üzere epeyce okudum... bu kitabı gördüğümde yeni bir Japon yazar (üstelik kadın) diye hemen okumak istedim... konu aşağıda detaylı anlatılıyor ilave bir şey yazmayacağım, kolay okunuyor, karakterleri sevimli... ben yukarıda saydığım kült yazarlarla kıyasladığım için pek aman aman bulmasam da hoştu... kitap kapağı çok güzel, konusu da akıcı, ilginizi çekiyorsa deneyebilirsiniz...

Yeni yılın hepimize SAĞLIK getirmesini canıgönülden diliyorum...


Yazar: Hiromi Kawakami

Çevirmen: Selen Ak

Özgün Adı: Furudogu Nakano Shoten

Sayfa Sayısı: 217

Basım Yılı: 2019

Yayınevi: Domingo


Hitomi civardaki bir eskici dükkânında çalışmaya başlayınca kendini sıra dışı bir topluluğun içinde bulur: birkaç eş eskitmiş, muzip ve patavatsız Bay Nakano; onun hiç evlenmemiş, ressam kız kardeşi Masayo; tuhaflık derecesinde içine kapanık ama her nasılsa Hitomi’nin gönlünü çalacak genç Takeo; her gün dükkâna girip çıkan türlü huyda insan ve tıpkı insanlar gibi bağrında sırlar gizleyen onlarca eşya. Herkesin ve her şeyin bir hikâyesinin olduğu bu dükkânda Hitomi hayatı, aşkı ve insanlar ile sırlar arasındaki nazik valsi keşfetmeye başlar.

Japonya’nın önemli romancısı Hiromi Kawakami’den, bir başınayken sıradan duran ama bir eskici dükkanında yan yana geldiklerinde neredeyse sihirli bir anlam yaratan insanların ve eşyaların yalın, neşeli ama aynı ölçüde hüzünlü öyküsü.

"İnce ince düşünülmüş, abartısız, tuhaf, arızalı karakterler... Ve kitabın sonuna vardığınızda, onları fazlasıyla önemserken buluyorsunuz kendinizi" - Kirkus

Yorumlar

  1. Japon edebiyatının varlığını senin blogun sayesinde fark etmiştim. Okumaya devam edebilirim sanırım.

    Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon edebiyatı hakikaten çok iyi, farklı anlatımları var sevdiyseniz ne güzel:) Size de iyi yıllar.

      Sil
  2. yeni japon kadın yazarlardan, duydum da okumadım, süper değil ama okunur diosun yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer güçlü yazarlarla kıyaslayınca öyle. Ben çok fazla Japon edebiyatı okuduğum için ister istemez kıyaslıyorum yoksa okunur tabii. Sevgiler:)

      Sil
  3. okumak isterim bunu merak ettim :) sanki sıradan günlük bir takım olayları derinlikli ve duygulu anlatan animeler gibi hissettirdi açıklaması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası animeleri pek bilmiyorum ama kitap fena değildi okuyun bence de:) Teşekkürler:)

      Sil
  4. bu arada iyi sağlıklı güzel yıllaar :)

    YanıtlaSil
  5. Japon yazarları ben de seviyorum Gül Hanım, buna da bakayım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Diğer ülke edebiyatından faklılar, eğer severseniz tutkunu oluyorsunuz bir tane deneyin derim. teşekkürler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH