ÖMER F. OYAL - Gecelerin En Güzeli

Ömer F. Oyal bildiğim bir yazar değildi, bu kitabı YKY'nin sitesinde gördüm ve eski Türk hikayelerini severim diye aldım... caday taşı efsanesi, geçmişi ve bugünü iç içe geçirdiği bir konusu var...

Cemal evli, bir çocuklu bir bankacı, bir kış günü işe giderken kafasında bir uğultu, orman görüntüleri ve farklı bir lehçede öztürkçe sözler mırıldanarak kendinden geçer... önce bu duruma pek anlam veremez, aynı şeyler artarak devam etmeye başlayınca söylediği özürkçe kelimelerin ne anlama geldiğini sormak için öğrencilik günlerinden tanıdığı Türkoloji Bölümünde hoca olan Osman'a başvurur... ki zamanında Cemal solcu, Osman ülkücü olduğundan birbirlerinden de pek hazetmemektedirler... Osman zaten hayatını efsanelere vakfettiği için Cemal'i sevmese de konu ile çok ilgilenir ve olaylar bu minval üzerinde devam eder... çok eski tarihlerde ise mavi damarlı, yağmur yağdırmakta kullanılan gizemli bir taş, elden ele nesilden nesile aktarılmaktadır, konu geçmiş ve bugün arasında ilerler...

Romanı da yazarı da beğendim, çok sürükleyici bir anlatımı vardı merakla okudum, konu ilginizi çekiyorsa deneyin derim...

Yazar: Ömer F. Oyal
Sayfa Sayısı: 254
Basım Yılı: 2018, 2007(1. Baskı Literatür Yay.)
Yayınevi: YKY

“Gecelerin En Güzeli”, Ömer F. Oyal’den Caday Taşı efsanesini merkezine alarak uzak geçmiş ve şimdi arasında zaman içinde yüzen ve her şeyi ters yüz eden bir roman...

Gelenek, kırılma, süreklilik ve kopuş hem benzersizliği içinde hem de düşük insanlık halleri üzerinden ustalıkla anlatılıyor.

“En kötüsü de soğukla kaynaşmış korku. Donduran korku, esrarlı mağaralardan mızraklı karanlık ordular gibi fırlayıp zaman denilen hayali sonsuz bir âna dönüştürür. Bu sonsuzca donmuş an parçası bütün evrenin biricik gerçeği, çıkışsız cehennemi kesilerek her şeyin üzerini kendi renksiz dokusuyla kaplayıverir. Yaratılış diğer bir kutba kendisinin tam aksi bir kutba doğru büzülüvermiştir sanki. Bir ruhun hiç ile yüz yüze olduğunu fark etmesi, cehennemin kapısından bakmasından çok daha dehşet verici. Cehennem hiç değildir çünkü. Hiçliğe nazaran umut doludur. Hiç, bir ceza da değildir. Arkasından gelebilecek başka hiçbir sıfatı peşine takmaz. Korku ‘hiç’in görünmez kıvılcımının yüzünüze sıçrayıvermesidir ve o yüzden üşütür zaten.”

Yorumlar

  1. hımm , şu aralar hemen okurum diyemem(ne zaman dedim acaba) yine de paylaşım için teşekkürler , bu arada bir teşekkür de Ursula için gelsin ben o kitapların seri olduğunu bilmiyordum tamamen rastgele seçmiştim aklımda olsun diğerlerini de bir sıraya koyayım :D tekrar teşekkürler , kitapla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Eylem Hanım:) Le Guin'in kitapları Marifetler, Sesler, Güçler diye sıralanıyor diye hatırlıyorum ama bağımsız olarak da okunabiliyorlar. Keyifli okumalar:)

      Sil
  2. aaa çok severim geçmiş ile içiçe olan anlatımları .. alıyorum listeme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevim Hanım umarım seversiniz, keyifli okumalar:)

      Sil
  3. konusu oldukça ilginç merak ettim ben de Gül Hanım okumak isterim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş ile içiçe anlatımlar konuyu açıklamak bağ kurmak açısından çok etkili oluyor. Merak ettim, tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. cemal sesler öztürkçe ve bir gizem. bir taş :) hımm acaba neydi duyduğu sesler. kadim bişiler olmalı. hep yabancı efsaneleri okuyoz. narnia gibi. bak bu konu iyimiş. güzel bir düşünce :) okurums :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaman efsaneleri anlatıyor, keyifli okumalar:)

      Sil
  6. Mavi damarlı yağmur yağdıran taş oooo bayağı ilginçmiş, acaba bankacı adam zamanda yolculuk ya da dejavu filan mı yaşıyor bayağı merak ettim, ben de ilk kez duyuyorum yazarını, eline sağlık Gül'cüğüm, yine güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bankacının başına bunların nasıl geldiği biraz belirsiz kaldı. Yok dejavu gibi değil. Teşekkür ediyorum Müjde Hanım sevgiler:)

      Sil
  7. Yazarı duymamışım ben de ama kitabın konusu ilgimi çekti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir kitap Türkiye'ye dönünce bir göz atın:) Sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH