İSMAİL GÜZELSOY - HATIRLA


Yukarıda görüldüğü üzere İsmail Güzelsoy'dan dördüncü kitabımı okumuş bulunuyorum... ilk okuduğum Saf hariç diğerlerinin tamamı Fenni Sihirler başlığını taşıyor, tam bir seri gibi değil ama bazı karakterler, bazı konular ortak ve kitaplar bu yolla birbiri ile ilintilendiriliyor... mesela bu roman Değmez'in başına bağlandı, arada Gölge'deki karakterlerde karşıma çıktı... Fenni Sihirler'de toplam kaç kitap var, hangi romanla başlıyor bilmiyorum ve bende ilanihaye devam edecekmiş gibi bir his oluşturdu... 

Bu girişten sonra konuya gelirsek; Kars'ta 1955 yılında başlıyor, yeni doğmuş çocukların kaderlerini söyleyen yaşı belirsiz çok çok yaşlı bir kadın, gaddar, zalim, halka kök söktüren bir vali, anasından dayaktan başka bir şey görmeyen buna rağmen şarkı söylemeyi, kendi kendine dans etmeyi, çamurdan figürler yapmayı seven cahil bir kız, kaderi olmadan doğduğu rivayet edilen, köyün delisi olarak görülen, çirkin ama temiz kalpli bir adam, acayip bir kedi gibi ana karakterlerle insanın kötülüğü anlatılmaya başlanıyor ve bitmek bilmiyor... ilk 200 sayfada içim katıldı acıdan, o nasıl kesif bir kötülük ve nasıl gerçekçi bir anlatımdı, ağlaya ağlaya bir hal oldum okurken... bu roman yazarın başyapıtı diye düşünürken birden (Zakir karakteriyle) Fenni Sihirler'e bağlandık ve ben yere çakıldım... El-Cezerî'nin yapay zekanın ilerisi varlıkları, ölümsüzlük (veya zamansızlık) konuları bende diğer kitapların tekrarı duygusu oluşturduğu için ilgimi kaybettim ve kalan 160 sayfayı bitirmem uzun zaman aldı...

Benim okuma serüvenim dalgalı bir seyir izledi ama kitap güzel, hatta eğer yazardan ilk kez okuyorsanız muhteşem bulma olasılığınız çok yüksek... keşke Fenni Sihirler grubuna dahil olmasaydı da başladığı şekliyle devam etseydi diye çok istediğim bu romanı yine de okuduğuma memnunum ve size de öneririm... 

Yazar: İsmail Güzelsoy
Sayfa Sayısı: 360
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: Doğan Kitap

KEŞKE RÜYA OLSA
Şimdi bir rüya kadar uçucu, bir hayal kadar uzak, hatırlayış kadar tehlikeliyiz.
Bir varlık kendisini başkasının elinde yaratabilir mi? Sekiz yüzyıl önce Artuklu sarayında El-Cezerî isimli mühendisin yaptığı karmaşık robotların can kazandığı büyülü bir masala yolculuk yapıyoruz Hatırla'da. Zulmün, adaletsizliğin hükmüne son vermek, şenliğin ve neşenin hüküm sürdüğü bir hayat kurmak düşündüğümüzden daha kolay olabilir mi? Sokaklarda dans eden bir kız çocuğu acımasız tiranların zulmünü yıkabilir mi? Evet, diyor Hatırla. Çünkü sokaklarda dans edilmediği zaman orada kan akıyor.

Arka arkaya sıralanan sürprizlerle birbirine geçen, birbirine bağlanan sekiz yüz yıllık iki serüvenin şiirsel romanı Hatırla. Zamanın yalnızca bir hatırlama yolculuğu olduğunu fısıldıyor bize. Umudun son kırıntısı da tükendiği zaman kapımızı omuzlayıp ruhumuzu ele geçiren bir aşkı tarif ediyor. Cibeş İso, Zakir, Suzan, Samet, Kedi Şulbu... 

Her biri kendi aykırı dünyasından çıkıp hatıralarınıza ortak olacak. En umutsuz olduğunuz zaman, çok uzaklarda kaldığını, unutulup gittiğini zannettiğiniz o şifreli sözü fısıldayacaklar size: Hatırla...

İsmail Güzelsoy Hatırla'da yine bizi bir anlatı şölenine davet ediyor.

Yorumlar

  1. ismail güzelsoy'u ben de seviyorum. sincap' ı da okumanızı öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya devam ediyorum ama ortadan bir yerden başladığım için de sanki biraz karıştırdım gibi geliyor:) Sincap'ı not ettim teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  2. hiç okumadığım bir yazar..not aldım canım..teşekkürler..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkileyici bir yazar kitaplarından birini mutlaka okuyun derim. teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. İlk kez duyuyorum ismini ama okuru bu kadar ağlatabilmek de kolay değil demek ki, dokunuyor insanın ruhuna, merak ettim mutlaka okuyacağım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Müjde Hanım, ben kolay ağlarım ama bu kitaptaki konularda insanın içini çok acıtıyordu. Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Yazarı hiç okumadım ama konusu çok ilginç geldi :))

    YanıtlaSil
  5. TANITIM GÜZEL OLMUŞ. GERÇEKTEN BAZEN İNSANOĞLU ÇOK KÖTÜ OLABİLMEKTE. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çoğunlukla kötü:( yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  6. Göz atmaya değer görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. duydum ama okumadım. okuyabilirim bu yazarı. ben de ne konu diye heycanla giderken güm diye düşürdün romanı hihi :) bi deee, seçimler hayırlısı olsuuuun. biraz yüzümüz gülsün artıık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle ilk kez okuyorsanız benim gibi düşmezsiniz heyecanla devam edebilirsiniz o yönde sorun olmaz hatta ilginç gelebilir. ikincisi seçim sonucu muhteşem muhteşem oldu dün geceden beri etrafa gülücükler atarak dolaşıyorum:)) Sevgiler.

      Sil
  8. evet yazarı ben de çok beğeniyorum, dediğiniz gibi ilk bu okunursa çok etkileyici olabilir:) keyifli okumalar Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ben bu fenni sihirler bölümüne çok takıldım bilemiyorum ama en nihayetinde yazar da kitapları da iyi:) size de keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  9. Dertlendim; Fuzili'den bir beyit yazayım dedim:
    Ne yanar kimse bana âteş-i dîlden özge
    Ne açar kimse kapım bâd-ı sabâdan gayrı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise'den beri görmemiştim bu beyiti:)) Elinize sağlık.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH