RACHEL CAINE - MÜREKKEP VE KEMİK / KAĞIT VE ATEŞ

BÜYÜK KÜTÜPHANE SERİSİ 1-2

Bu kitapları markette sepete atılan indirimliler arasından seçtim, sudan kitaplar kategorisinden okurum diye aldım fakat beklediğimden iyi çıktı ve bloga eklemeye karar verdim...

Rachel Caine Amerikalı bir yazarmış, bu serisi de toplam 5 kitaptan oluşuyor ama dilimize burada gördüğünüz iki tanesi çevrilmiş, diğerleri Ash and Quill, Smoke and Iron ve Sword and Pen...

Bildiğiniz üzere; İskenderiye Kütüphanesi M.Ö. 3. yüzyıl başlarında Mısır'ın İskenderiye kentinde Ptolemaios hanedanı tarafından kurulmuş antik kütüphanedir. 900.000 el yazmasıyla Antikçağın en büyük kütüphanesiydi. Kütüphanenin Sezar tarafından, İskenderiye'yi kuşattığı sırada yok edildiği görüşü de çeşitli tarihi eserlerde yer almaktadır. Kütüphanenin varlığını 4. yüzyıla kadar sürdürdüğü bilinmektedir. Sezar'ın kuşatmasında sadece bir bölümünün zarar görmüş veya yıkılmış olduğu da düşünülmektedir. Genel kanı bu kütüphanenin, çıkan çeşitli fanatik görüşler nedeniyle, antik Pagan tapınakları ve yapıların imhası sırasında Hristiyanlar tarafından yakıldığı yönündedir. (Vikipedi) bu seride ise yazar; İskenderiye Kütüphanesi'nin yakılmadığı, günümüze kadar (hikaye 2025'de geçiyor) faaliyetlerini sürdürdüğü alternatif bir tarih kurguluyor...

Kütüphane tüm devletlerin ve dinlerin önüne geçmiş, tarafsız görünüyor ama bir anlamda da herkesi yönetiyor, kendi ordusu, yöneticileri, alimleri olan devasa bir yapı şeklinde... bütün Dünya'da tüm bilgiyi tekeline almış, orijinal bütün kitaplara el koymuş, evlerde kalanları da baskınlar yaparak topluyor, insanlara da istediği kadarını e-kitap şeklinde aktarıyor... her ülkeden Kütüphane'de eğitim görmek üzere sınavla gençleri bünyesine topluyor ve zor bir eğitime tabi tutuyor... ilk kitapta çeşitli ülkelerden gelen gençlerin eğitim serüvenini ve  gözlerinde büyüttükleri kütüphanenin tüm defolarını (gerçek yüzünü) keşfetmelerini okuyoruz, kütüphane ile mücadelelerinin ilk raundu başlamış oluyor... ikinci kitapta mezun oluyorlar, bazıları çeşitli görevlere atanıyor, mucit olan bir tanesi kaçırılıyor, herkese öldüğü söyleniyor, arkadaşları önceleri buna inansa da sonradan hapiste tutulduğunu ve kütüphanenin üst düzey yöneticilerinin bu işte parmağı olduğu öğreniyorlar, arkadaşlarını kurtarmak için isyan ediyorlar ve macera devam ediyor...

Çok heyecanlı ve sürükleyiciydi, iyi yaz kitapları olabilir, arada dinlenmek, hoşça vakit geçirmek için tercih edebilirsiniz... 



Yazar: Rachel Caine
Çevirmen: Merve Cam
Özgün Adı: Ink and Bone
Sayfa Sayısı: 514
Basım Yılı: 2017
Yayınevi: Artemis

Kütüphanecinin ilk görevi, kitapları korumak ve savunmaktır. Bu, bazen kitaplar uğruna ölmeyi, bazen de başkalarının ölmesine neden olmayı gerektirir. Rachel Caine, nefesinizi kesecek yeni serisinde Büyük İskenderiye Kütüphanesi’nin zamana yenilmediği bir atmosferde tarihi yeniden yazıyor. 

Acımasız ve gücü sınırsız Büyük Kütüphane artık bütün şehirlerin yönetimini elinde tutuyor ve insanlarla paylaşılacak bilgi akışını yönetiyor. Simya sayesinde tarihin önemli eserleri anında insanlara ulaşabilirken kitaplara kişisel olarak sahip olmak kesinlikle yasak. Jess Brightwell, Kütüphane’nin önemine inansa da bilgisinin büyük kısmı, karaborsanın içindeki ailesinin ele geçirdiği yasa dışı kitaplardan geliyor. Ve babasının onu ajan olarak soktuğu Kütüphane’de aldığı eğitimin sonunda Jess’in sadakati sorgulanıyor. Arkadaşı dünyayı değiştirecek bir cihaz yaratıp farkında olmadan suçların en büyüğünü işleyince Jess, Büyük Kütüphane’yi yönetenlerin bilgiye insan hayatından daha çok önem verdiğini anlayacak. Ve çok geçmeden hem isyankârlar hem de kitaplar yanacak… 

Yazar: Rachel Caine
Çevirmen: Merve Cam
Özgün Adı: Paper and Fire
Sayfa Sayısı: 530
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: Artemis
Umut, dikenlerini ve jiletlerini savurup cesaretini baltalayan kesici, hain bir şeydi. Umut, korku kadar büyüktü.
Bilginin güç olduğu, gücün ise tamamen yozlaştığı bir dünyada tarih yeniden yazılmaya devam ediyor. Büyük Kütüphane, bütün isyanları acımasızca bastırarak ve iyilik adı altında insanların kitaplara kişisel erişimini yasaklayarak, dünyadaki bilgiyi demir yumrukla kontrolü altında tutuyor.
Jess Brightwell, Kütüphane’nin kötü ve baştan çıkarıcı dünyasıyla ilk karşılaşmasından kurtulmayı başarsa da Kütüphane’nin ordusuna hizmet etmek hiç de düşündüğü gibi değil. Jess’in kendi hayatı ile birlikte değer verdiği insanların hayatı da sonsuza dek değişiyor. En iyi arkadaşı kayıp, sevdiği kız ise Demir Kule’ye hapsedilerek bildiği her şeyden uzakta bir hayatı yaşamaya mahkûm edildi. Jess ve arkadaşları, kendilerini birdenbire Kütüphane’nin katil otomatları tarafından kovalanırken buluyor ve İskenderiye’den kaçarak Londra’ya gitmeye mecbur bırakılıyorlar.
Ancak Jess’in evi eskisi gibi güvenli değil. Galler ordusu yaklaşıyor. Londra alevlere teslim olurken Jess; arkadaşları, ailesi ve mutlak kontrol uğruna herkesi feda etmekten çekinmeyecek Kütüphane arasında bir tercih yapmak zorunda...

Yorumlar

  1. yazarı duydum ama okumadım. tarih ve mısır sevmesem deeee kütüphane diyon ve konu ilginç olabilermiş yaniiii :) hepsi çevrilsin mademsiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarı hiç duymamıştım, tamamen tesadüf:) Tarih kısmını kendi uydurmuş zaten, konu daha çok macera/gizem türüne uygun ama güzeldi. Tüm seriyi beklemek mantıklı, bana sanki kalanlar çevrilmeyecekmiş gibi de geldi. Denk gelirse okunuyor işte:)

      Sil
  2. teşekkürler canım güzel tanıtım için sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. yazarın daha önce kitabını okumamışım, en azından blogda bulamadım ama o kadar tanıdık geldi ki adı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampirli bir serisi varmış yine 5-6 kitaplık uzun bir seri belki oradan aşinadır. Sevgiler Eylem Hanim:)

      Sil
  4. HİÇ DUYMADIM, VAKİT AYIRIP OKUMAK LAZIM ASLINDA.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok vakit harcanmiyor, kolay okunuyor o açıdan iyi yani:) Keyifli okumalar tesekkurler

      Sil
    2. Tavsiyeler için çok teşekkürler.

      Sil
    3. RİCA EDERİM, İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİM GÜL HANIM.

      Sil
  5. İlginç görünüyor. Okumak isterim :)

    YanıtlaSil
  6. Yazarın Morganville Vampirleri serisinin birkaç kitabını okumuştum, sevmiştim galiba :)) Bu seri de aklımda olsun keşke devamı da çevrilseymiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kitapları en dip indirimde görünce talep görmemiş devamı da çevrilmez herhalde diye düşündüm ama bilmiyorum tabii ki:) sevgiler

      Sil
  7. Canım denk gelirse okurum ama özellikle alacağımı sanmıyorum. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Konu çok ilginç, değil bir kütüphanenin insanın okuduğu bir kitabın bile yanması durumundaki üzüntüsünü anlayabiliyorum...mutlaka okumak isterim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya tarihi ne çok kitap yakma vakasına sahne olmuş değil mi? Üstelik o dönemdekiler hep elyazmaları. Gerçekten İskenderiye Kütüphanesi bugüne kadar gelebilseydi nasıl olurdu diye düşünmedim değil. Gerçi yazarın alternatif kurgusu olumlu değil ama yanmamış olmasını isterdim. teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  9. kitaplar bayağı güzel görünüyor, kapaklarına bayıldım ben:) okunabilir, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi mi? kapaklar bana kasvetli görünmüştü:)) çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  10. Su an mürekkep ve kemik kitabını bitirmek üzereyim,arastirmaya başladım ve seri olduğunu görüp cok heyecanlandım.ama 5 kitaptan sadece 2si mi çevrilmis gerçekten? Tarihlerine bakmadim henuz,onlar da çevirilir mi acaba sizce? :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihler yeni, ikinci kitap 2018'de çevrilmiş dolayısıyla sonraki kitaplarda çevrilebilir. Devamı gelirse okumak isterim, umarım çevrilir. teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH