ROBERT SEETHALER - Tütüncü Çırağı

Robert Seethaler; 1966’da Viyana’da doğdu. Gözündeki bir rahatsızlıktan dolayı ilkokulu görme engellilere eğitim veren özel bir okulda okudu. Uzun yıllar dizi, sinema ve tiyatro oyunculuğu yaptı. Senarist olarak birçok defa ödül alan yazar, Ein ganzes Leben (Bütün Bir Ömür) adlı romanıyla 2016 Man Booker ödülüne aday gösterildi. Romanları Almanya’da bir milyonun üzerinde satan Robert Seethaler, yaşamını Viyana ve Berlin’de sürdürüyor.

Yukarıda özgeçmişini gördüğünüz R. Seethaler'in bu romanından başka dilimize çevrilmiş 3 adet daha kitabı bulunuyor... Timaş Yayınevinden çıkan diğer kitaplar: Bütün Bir Ömür, Toprak ve Son Senfoni şeklinde... yakın zamana kadar yazardan hiç haberim yoktu, hangi kitapları alayım şeklinde yayınevlerinin sitelerini dolaşırken Tütüncü Çırağı ve Son Senfoni'yi not almışım, aynı yazara ait olduğunu sonradan fark ettim ve sırayla okumaya karar verdim...

Konu; aşağıda detayını gördüğünüz ve benzerlerini çokça okuduğunuz II. Dünya Savaşı hikayelerinden biri... fakat o kadar sade ve samimi yazılmış ki çok etkileyici olmuş, çok beğendim... yazarın dili güzel, karakterleri başarılıydı, özellikle Franz muhteşemdi, Freud ile konuşmaları çok iyiydi, çok sevdim... ben Son Senfoni'den devam edeceğim size de bu romanı öneririm...


Yazar: Robert Seethaler

Çevirmen: Oktay Değirmenci

Özgün Adı: Der Trafikant

Sayfa Sayısı: 218

Basım Yılı: 2020 (5. Baskı) 2017 (1. Baskı)

Yayınevi: Jaguar


1937 yazının son günleri... Göl kıyısındaki küçük bir kasabada yaşayan on yedi yaşındaki Franz, annesinin isteğiyle “eski bir tanıdık” olan tütün mamulleri satıcısı Otto Trsnjek’in yanına, Viyana’ya gider. Böylece hem bir meslek edinecek hem de Viyana gibi bir yerde daha iyi bir gelecek kurabilecektir.

Genç Franz bir yandan mesleğin inceliklerini öğrenirken bir yandan da dükkâna uğrayan ünlü tiryakilerle tanışır. Bu müşterilerden biri olan Profesör Sigmund Freud ile dostluk kuran Franz, Anezka adlı gizemli bir kıza âşık olduktan sonra profesörle görüşmeyi daha da sıklaştırır.

Ancak o günlerde Viyana’ya gelen bir tek Franz değildir; gamalı haçlar, Führer posterleri, Gestapo da gelip yerleşmiştir Viyana’nın kalbine. Sersemletici bir aşkın pençesindeki Franz, içinde yaşadığı toplumun, siyasetin kısacası etrafındaki her şeyin dönüşümünü geç de olsa fark etmeye başladığında artık dönülmez bir yola girmiştir hayat.

Dünya edebiyatının son yıllardaki en dikkat çeken isimlerinden Robert Seethaler’in bu incelikle örülmüş, yürek burkan romanını Oktay Değirmenci Almanca aslından çevirdi.

Yorumlar

  1. Yazarın adını ben de ilk defa duyuyorum. Savaş ve savaş sonrası hikayeleri çok severim not alıyorum

    YanıtlaSil
  2. Devamlı önüme çıkan bir kitap bu. merak ediyorum, listeme ekledim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz:) Yukarı yazmayı unutmuşum yorumunuz vesilesiyle buraya ekleyeyim; Freud olunca çok önemli konuşmalar beklememek gerek 17 yaşındaki bir delikanlının aşk üzerine (biraz da hayata dair) sorduklarına cevap veriyor. Bana çok samimi geldi, arka kapakta denildiği gibi yürek burkan bir roman , size keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. seveceğim bir kitaba benziyor Gül Hanım, bakacağım, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hoşunuza gider Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. ne hoş konu yaaaa okunur tabiii zaten alman edebiyatını sefiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Alman edebiyatını seviyorum:)) sevgiler:)

      Sil
  5. Çevirmeni biliyorum Kısa Mektup Uzun Veda çevirisini okumuştum. Çevirmenler yazar kadar önemli bu kitaba da göz atacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çevirmen çok önemli, bazen yalnızca çevirmenine bakıp kitap alabiliyorum. Umarım beğenirsiniz, teşekkürler.

      Sil
  6. gül hanım, kitap konusunda burada önerilerini dikkate aldığım ender isimlerdesiniz. tarihi roman sevdiğim türlerde başı çekiyor, mutlaka edineceğim. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum Burcu Hanım, umarım romanı seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  7. Henüz diğer kitaplarını okumadım ama bu kitabını çok sevmiştim. Özellikle Freud ile olan sohbetleri.
    Selamlar, sevgiler Gül Hn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine ortak bir beğeni çok sevindim:) bende diğer kitaplarından devam edeceğim. Sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH