TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce

Bu kitabı; Japon bir yazarı, güzel bir ismi ve değişik bir zaman yolculuğu teması olduğu için aldım... okumaya başlayınca aslında bunun bir oyun olduğunu aşağıda da göreceğiniz üzere yurtdışı baskısını hazırlayan editör tarafından kitaplaştırılması istendiğini öğrendim... 


Kitabın konusu aşağıda detaylı anlatılıyor ilave bir şey yazmayacağım; ana fikir, zaman yolculuğunun niteliği, hikayeler iyi fakat, bütünüyle bakıldığında roman olmamış... herhalde oyun olarak yazıldığından kitabın edebi yönü çok çok zayıf, sürekli aynı şeyler anlatılıyor da anlatılıyor... basit cümlelerle yazılan, kolay okunan bir kitap ama akıcılığı sıfır düzeyinde... kısacık bir kitabı bitirene kadar ne kadar zorlandım ifade edemem, velhasıl okumasam daha iyiymiş... son olarak keşke başka biri yazsaydı diye de düşünmedim değil, konuya yazık olmuş...

Yazar: Toshikazu Kawaguchi

Çevirmen: Şebnem Tansu

Özgün Adı: Before the Coffee Gets Cold

Sayfa Sayısı: 200

Basım Yılı: 2021

Yayınevi: Epsilon

Zamanda yolculuk edebilseydiniz neyi değiştirirdiniz?

Kimi son bir kez görmek isterdiniz?

Tokyo’nun ara sokaklarından birinde, ziyaretçilerine özenle demlenen kahvelerini sunan yüz yıllık bir kafe bulunur. Yılın en sıcak gününde bile serin kalmayı başaran, yalnızca dikkatli gözlerin seçebileceği, bodrum katındaki küçük bir kafe... Öyle küçük ki üç masa ve altı sandalye ile mekân baştan başa doluyor. Duvarda ise her biri ayrı bir zamanı gösteren üç saat asılı. Etrafınıza bakındığınızda en hafif tabirle “sıradan” olarak niteleyeceğiniz bu yerin kolaylıkla tahmin edilemeyecek bir hizmeti daha var: Zamanda yolculuk.

Ancak bu, o kadar da kolay değil. Öncelikle belli bir sandalyeye oturmanız gerekiyor ki o, günde sadece bir kez masadan uzaklaşıp kısa süre sonra geri dönen bir hayalete rezerve edilmiş durumda. Eğer oturmayı başarırsanız süreniz dolana kadar sandalyeden kalkamaz, kafeyi terk edemezsiniz. Bir kez daha görmeyi ümit ettiğiniz kişinin daha önce bu kafeyi ziyaret etmiş olması gerekliliği ve geçmiş ya da geleceği asla değiştiremeyeceğiniz gerçeği de cabası... Ama hepsinden önemlisi, kahve soğumadan önce geri dönmek zorunda oluşunuz.

Ne geçmişe ne de bugüne ait olan bir hayalete dönüşmek istemiyorsanız duvardaki antika saatlerin sesine kulak verin: “Tik-tak, tik-tak, kahve birazdan soğuyacak!”

Toshikazu Kawaguchi 1971'de Japonya'nın Osaka kentinde doğdu. Daha önce Sonic Snail adlı tiyatro grubu için yapımcılık, yönetmenlik ve yazarlık yaptı. Kahve Soğumadan Önce romanı, Kawaguchi'nin 10. Suginami Drama Festivali büyük ödülünü kazanan 1110 Productions oyunundan uyarlanmıştır. 

 

Yorumlar

  1. Editörün notu çok ilginçmiş ama kitabın akıcı olmaması bir sorun bence. Sanırım ben de çabuk bitiremezdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir romanı elime alınca bırakmadan okumak istiyorum ama bunda bir kaç satır okuyup devam edemedim sürekli aynı şeyin yazılması beni rahatsız etti. Başka kitaplara artık, teşekkürler.

      Sil
  2. Oyunu başarılı olunca kitapta iyi olur diye düşünmüş ama her eserin kendi dinamiği oluyor. Geçmişe gitme kurallarını kes-yapıştır olarak her hikayede yazmıştı ben sürekli onu biliyoruz geç artık derken buldum kendimi, yine her hikayede kafenin ne kadar serin olduğu, saatlerin yalnızca birinin doğruyu gösterdiği, hayaletin davranışı bile aynı şekilde iki kere yazılmıştı vs.vs. tüm bunlar beni kitaptan kopardı. Keşke başka biri yazsaydı :( Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Selam uzun zamandır buralarda yoktum senide eskiden takip ederdim bende yeni bir blog açtım. Destek amaçlı bloguma bi göz atıp blogumu takip eder misin :)

    YanıtlaSil
  4. her oyun konusu ilginç diye romana çevrilmemeli tabi:)) kapağı güzelmiş ama pas geçiyoruz:)) keyifli okumalar Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle haklısınız:) Size de keyifli okumalar Eren Hanım sevgiler:)

      Sil
  5. Geçen metroda başlamıştım ben de kitaba ama henüz çok okuyamadım, tiyatrodan kitaba çevrilmesi şaşırtmıştı beni de :)

    YanıtlaSil
  6. pekii :) heey, bir de, kelime oyunu 37 (eitha 9) yazımın yorumlarında bak duygu emanet'e açıklama yaptım, sen de bir bak istersen, sen daha önce eitha yı okurken loran konuya hızlı girdi demiştin de, bu bölüm o konunun geçmişi işte :)

    YanıtlaSil
  7. kitaptan oyun olurda oyundan kitap her zaman olmaz bir şeyler eksik kalabiliyor. Yine de kendi içinde iyi bir eserdir diye umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu çok iyiydi keşke başka biri yazsaydı mükemmel olabilirdi. Teşekkürler, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH