Kim Un-su - Komplocular

Bu kitaba markette rastladım; kapağı çok iticiydi, arka kapak açıklamasındaki konuları (suikastçılar vs.) genelde okumam ama kütüphanede yetişip nasıl suikastçı oluyor diye merak ettim ve aldım... sonuç: tam isabet, bu sene okuduklarım arasında en iyilerden biri oldu, çok beğendim...

Yazar; hem ülkesinin tarihinin kirli bölümünden bahsediyor, hem de ana karakter Reseng'in kurguladığı hayatını bu tarihin içine yerleştiriyor... ağır ağır ilerliyor ama merakı korumayı başarıyor, ilgimi hiç kaybetmedim ve keyifle okudum... Kore edebiyatını pek bilmiyorum, okuduğum 3. kitap bu, diğerleri pek fazla iz bırakmadı ama bunu sevdim herkese öneririm...

Yazar: Kim Un-su

Çevirmen: S. Göksel Türközü

Özgün Adı: Solgecadıl

Sayfa Sayısı: 336

Basım Yılı: 2019 (3. Baskı)

Yayınevi: Doğan Kitap

“Endişelenme. İnsan kolay kolay ölmez. Kafasından vurulup beyninde kurşunla otuz yıl hayatta kalan da var. Cenazeci, tabutun kapağına çivi çakarken dirilen de... Yaşamak, böyle şaşırtıcı, zalim ve iğrenç bir şey!”

Reseng bir çöp kutusunda bulundu, belki de orada doğdu. Seul’de, gizli bir teşkilatın yönettiği bir kütüphanede, kimsenin okumadığı kitapların arasında büyüdü. Bir suikastçı olarak yetiştirildi. Hayatı, komplolar, cinayetler ve kedileri arasında geçiyor. Ama her şey evinin banyosunda bulduğu bombayla değişmek üzere. Hangi komplocu onu öldürmek istiyor?

Kim Un-su’nun kaleme aldığı Komplocular, yükselen Kore edebiyatından gerilim türüne nadide bir dokunuş.

Kim Un-su 1972'de Seul'un güneyindeki Busan kentinde doğdu. Kyung Hee Üniversitesinde Kore edebiyatı okudu, burada master derecesini tamamladı. 2002 sonbaharında “Kolay Yazma Dersleri” adlı kısa öyküsüyle ilk kez edebiyat dünyasına adım attı ve 2003 yılında “Danbaljang Caddesi” ile Jinju Haber Yazma Yarışması'nı kazandı. Fransa'da 2016'da polisiye edebiyat ödülü Grand Prix de Littérature Policière için kısa listeye alınan Komplocular ile adını uluslararası alanda duyurdu.

Yorumlar

  1. Kapağı ilginç bence. Kitabı görmüştüm, merak da etmiştim ama fiyatı nedeniyle almamıştım bilmiyorum. Bir kez daha bakayım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Mayısın sonunda aldım Migros'ta indirimliler arasındaydı belki hala vardır, umarım bulursunuz:) Sevgiler

      Sil
  2. hımm uzakdoğu edebiyatı çok özgün ve iyi evet bu da aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok iyi bence de bir deneyin. Sevgiler:)

      Sil
  3. Gerilim olabilirmiş ama değil. Darbe döneminde başlayan sonra da devam eden; muktedirlerin onlara karşı çıkanlardan kurtulmasını anlatıyor, tabii insanın doğasına dair görüşler de irdeleniyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Tam da Kore Edebiyatı üzerine kitap önerseniz ne güzel olur diye başka bir bloga yorum bırakmışken bu yazıya denk gelmek de ne bileyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel tesadüf:) Umarım işinize yarar :) Keyifli okumalar sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH