JOSEPH FINDER - MOSKOVA KULÜBÜ

Bu kitabı kütüphaneden aldım, yazarın 1991'de yazdığı ilk romanıymış, bizde de 1993 yılında basılmış... J. Finder'i hiç tanımıyordum (özgeçmişi çok iyi) oysa ki önceki yıllarda dilimizde yayımlanmış 5-6 tane kitabı daha varmış... aşağıdaki özgeçmişten de göreceğiniz üzere ilk roman için eğitimine çok uygun bir casusluk/derin devlet hikayesi kurgulamış... romanı başarılı buldum, o günleri hatırlamak hoşuma gitti, sürükleyiciydi, heyecanla takip ettim... Sadece baskısı çok kötüydü çok çok fazla harf hatası vardı kelimeler düşmüştü, hatta tam bir cümle bile basılmamıştı, bazı kelimeleri cümlenin gidişatından çıkardım... artık tarih kitabı niteliğinde gibi, baskısı da yok ama bir yerden bulabilirseniz okuyun derim.

Yazar: Joseph Finder

Çevirmen: Hüseyin Aşuroğlu

Özgün Adı: The Moskow Club

Sayfa Sayısı: 504

Basım Yılı: 1993

Yayınevi: İnkılap

Charlie Stone genç, dinamik, hırslı bir CIA araştırmacısıdır. Ayrıca usta bir dağcıdır. Soğuk Savaş'tan sonra her şeyin değiştiği sanılan Kremlin'de olup bitenleri önceden sezmek gibi bir yeteneğe sahiptir. Rusya'nın tükenmekte olan ajanlarından birinin kaçırmayı başardığı bir kasette kayıtlı konuşmaları inceleme görevini üstlenir. Kasette hem bir hükümet darbesi yapılacağı, hem de bir iktidar mücadelesi olduğu ortaya çıkar. Ve bu komplo esrarengiz bir aile dramı ile birleşir; Harvard Üniversitesi'nde Tarih Profesörü olan babasının McCharty döneminde hapse atılması ile de bağlantılıdır. Stone'un araştırmaları gitgide ilginç, kişisel bir konu haline dönüşür.

Joseph Finder 1958'de Chicago, Illinois'de doğmuş Amerikalı bir gerilim yazarıdır. Finder Washington ve New York'da yaşamadan önce erken çocukluğunun çoğunluğunu Afganistan ve Filipinler'de geçirdi. Yale Üniversitesi'nde Rus çalışmaları bölümünden mezun oldu. Harvard Rus Araştırma Merkezi'nden yüksek lisans derecesi aldı ve daha sonra Harvard Üniversitesi'nde öğretim üyesi oldu. Finder'ın ilk romanı Moskova Kulübü (1991), Sovyet lideri Mihail Gorbaçov'a karşı bir KGB darbesi hayal ediyordu. Casusluk ve uluslararası ilişkiler üzerine The New York Times ve The Washington Post için makaleler yazmaktadır. 

Yorumlar

  1. Kütüphaneye gitme isteği uyandırdın:) Aslinda Ankara'da Milli Kütüphane ve şu saraydaki şaşalısı var, ikisine de gitmedim henüz🫤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Milli Kütüphaneye üniversiteyken giderdik çok severdim ama üzerinden çoook yıllar geçti:) Saraylısı ise eksik kalsın istemem. Benim kitapları aldığım evime yakın belediyeye ait bir halk kütüphanesi küçük bir şey, öyle her çeşit kitap yok ama ben zaten kütüphaneyi sudan/popüler kitapları bulmak için kullanıyorum arada bir şeyler çıkıyor. Keyifli okumalar:)

      Sil
  2. Aslında ilgi çekici ama çok fazla yazım hatası olunca sinir krizi geçiriyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız çok yorucu oluyor. Daha düzgün basımlara diyelim, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

STEFAN ZWEIG - İNSANLIĞIN YILDIZININ PARLADIĞI ANLAR

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH