HALİDE EDİB ADIVAR -KERİM USTA'NIN OĞLU

Halide Edip'ten okuduğum 12. kitap ve bu romana kadar hepsini çok sevmiştim, maalesef bu sefer öyle olmadı... bu roman 1958'de gazetede tefrika edilmiş ve o haliyle alınıp kitap olarak basılmış belki o nedenden bana parça parça geldi, biraz oradan biraz buradan anlatıyor... ayrıca kadınlardan bahsediş şeklini hiç sevmedim, bir erkeğin gözünden anlatıyor o anlamda gerçekçi görülebilir ama bende sanki yazarda bu görüşe katılıyor gibi bir his uyandırdı bunu sevmedim... bana uymadı ama hem bir klasik hem Halide Edip, okuyun ama yazara bu kitapla başlamayın derim...

Yazar: Halide Edip Adıvar
Sayfa Sayısı: 120
Basım Yılı: 2012
Yayınevi: Can

Kerim Usta'nın Oğlu, Türk edebiyatının ustalarından Halide Edib Adıvar'ın son romanlarından biri. İşgal ve Kurtuluş Savaşı yıllarının sosyal hayatına odaklanan, yazarın hemen hemen bütün eserlerinde ortaya koyduğu Doğu-Batı çelişkisini gözlemleyen bir eser. Romanın anlatıcısı meşhur doktor Kasım Derman, zor bir hayat yaşamış ve bir gün yaşadıklarını yazmaya karar vermiştir. Doktor Kasım, muhallebici Kerim Usta'nın oğludur. Kurtuluş Savaşı başlarken çetecilere katılan Kerim Usta, dükkânını bir arkadaşına teslim eder ve karısıyla çocuğunu başka bir kimlikle İstanbul'a gönderir. Ama Kasım bir daha babasını göremeyecektir. Kerim Usta, onlardan ayrıldıktan bir ay sonra şehit düşmüştür. Babasının vasiyeti üzerine, insanların dertlerine "derman" -babasının ona verdiği soyadıdır bu- olmak için çok çalışır, eğitimini Amerika'da tamamlar ve yurduna dönerek başarılı bir doktor olur. İstanbul yaşamı, savaşın perde arkası, eğitim hayatı, meslek edinme telaşı... Halide Edib, o yıllara ait kısa ama capcanlı bir Türkiye manzarası çizmiş.

Yorumlar

  1. Halide Edip Adıvar'dan Sinekli Bakkal'ı beğenerek okumuştum. İkinci olarak "Sonsuz Panayır"ı okumayı düşünüyorum. Bu kitabı okuduysanız yorumunuzu merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar; Sinekli Bakkal en sevdiğim romanıdır. Sonsuz Panayır'ı okumadım, sizden geri bildirim alırım okuduğunuzda. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Kitaptan çok Halide Edip'in kadınlara bakış açısını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Bey; aslında Halide Edip tam nasıl düşündü tabii ki bilmiyorum ben sadece o da kitapta yazılan gibi düşünüyor diye bir hisse sahip oldum. Dr. Kasım neredeyse tüm kadınları güvenilmez, anlaşılmaz, cinsiyetini kullanarak erkekleri tuzağa düşürmeye çalışan ve evliliğe onları zorlayan bir tipte resmediyordu. Tarih 50'lerin sonu 60'ların başı, o dönemde toplumda bu fikir hakimmiş anladığım kadarıyla, Suat Derviş'in Çılgın Gibi romanında da rastlamıştım bu tip ifadelere ama Suat Derviş'te yazarla bir bağlantı kurmamıştım karakterin ifadesi diye kabullenmiştim. Tabii bu bir his sadece ama ülkemizin gidişatı 21. yy.da da bu yöne evrildiği için daha çok sinir oldum... Biraz uzun oldu:) Teşekkürler...

      Sil
    2. Hmm anladım. Ama toplum o yöne doğru evrildi sanki. Herkes bir zengin görünme, elit yaşıyormuş gibi yapma telaşında. Ağlarını atmış avcı gibi avlarını bekliyorlar.

      Sil
    3. Kötü olan o zaten, tersine evrildi her şey:(

      Sil
  3. aa çok merak ettim, ben de Zeyno'nun oğlunu okuyorum bu ara, güzel gerçekten, sırada tatarcık var, keyifli okumalar Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son Eseri ve Yolpalas Cinayeti'ni de beğenmiştim onlara da bir bakın:) Size de keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. hımm severim iki üç kitabını okudum bunu okumam tamam. yolpalası okuycaktım iyi aklıma getirdiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halide Edip'ten polisiye beklemiyordum pek ama Yolpalas iyiydi:) keyifli okumalar

      Sil
  5. Listemize almayalım o halde, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani, Halide Edip'in çok daha iyi kitapları var.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH