ISABEL ALLANDE - ZORRO Efsanenin Başlangıcı

Çok uzun zamandır bitmesin diye azar azar okuduğum bir roman olmamıştı, bu öyle bir kitap işte... Isabel Allende'yi çok seviyorum ve daha çok kitabını okumuş olmalıydım ama daha üçüncüdeyim ve hala en önemli romanlarına geçemedim... yazarın sevilen eserlerinin şimdilik çevresinden dolaşsam da her okuduğumu daha çok beğenerek devam ediyorum...

El Zorro'ya gelirsek; hepimizin bildiği üzere hayali bir karakter ve 19. yüzyılda Amerika kıtasındaki İspanyol sömürgesinde zayıfların koruyucusu, zalimlerin korkulu rüyası olarak hayatını sürdürüyor... Zorro'nun yayın haklarını elinde bulunduran şirket Allande'den bu karakterin romanını yazmasını ister ve yazar ne alakası var diyerek reddeder ama biraz araştırınca yazmaya karar verir ve bu roman ortaya çıkar... iyi ki de yazmış, muhteşem bir eser ortaya çıkmış... 1790 yılından başlıyor, Zorro doğmadan çok önceleri, anne ve babasının tanışmalarını, o devirde İspanyol sömürgesindeki durumları, kızılderililer ve sömürgeciler arasındaki ilişkileri, hristiyanlaştırma çabalarını anlatıyor... sonrasında Zorro'nun çocukluğuna, kardeş bildiği arkadaşlarına, eğitim için İspanya'ya gönderilişine ve Barselona'daki siyasi/toplumsal iklime değiniyor... kendisini Zorro yapan melekeleri nasıl kazandığını tek tek ortaya koyuyor, tarihte hep ezilen kızılderililer, çingeneler gibi toplulukları uzun uzun anlatıyor, eğlenceli, zevkli bir tonda, zaten bildiğiniz bir hikayeyi yeni bir şey gibi size okutuyor...

Zorro'yu çok severdim zaten ama kitabı daha çok sevdim muhteşemdi... ''Zayıfları savunan, başı dertte genç kızları kurtaran ve güçlüleri aşağılayanların çoğu kez başına geldiği gibi, düşmanımız çok. Doğallıkla, her idealist, düşmanları üzerine çeker, ama biz onlardan çok daha fazla olan dostlarımızı saymayı yeğleriz. Bu serüvenleri yeniden anlatmak zorundayım ben, çünkü insanların bundan haberleri olmazsa, Diego yaşamını adalet uğruna boşuna tehlikeye atmış olurdu. Kahramanlık, karşılığını bulmayan bir uğraştır, çoğu kez de erken bir sona götürür; fanatikleri ya da ölüme sağlıksız bir hayranlık besleyenleri kendine çekişi de bundandır. Romantik bir yüreği, zevk düşkünü doğası olan kahramanlara kolay rastlanmaz. Daha kısası şöyle söyleyeyim: Zorro gibisi yoktur. (Giriş)'' bu arada Zorro tilki demekmiş (Don Diego de la Vega'nın totem hayvanı ve tinsel kılavuzu) onu da öğrenmiş oldum, kaçırmayın okuyun derim... 

Yazar: Isabel Allande
Çevirmen: Mehmet H. Doğan
Özgün Adı: El Zorro
Sayfa Sayısı: 440
Basım Yılı: 2005
Yayınevi: Can

Zorro, 19. yüzyılda, İspanyol egemenliğindeki Kaliforniya’da yaşamış bir efsane kahramanıdır. Çizgi filmlerden, çizgi romanlardan anımsayacaksınız: Maskeli Zorro, İspanyol valinin zorbalığına karşı halkın yanında yer alır. Üç kılıç darbesiyle Z işareti bırakır düşmanlarının yüzünde. Günümüzün süper kahramanlarına hiç benzemez. İnsanüstü güçleri yoktur. Kılıcı, kırbacı ve zekâsı vardır yalnızca. Bugüne dek birçok yazarın kaleminden geçen Zorro’ya, bu kez, Ruhlar Evi’nin, Eva Luna’nın yazarı Isabel Allende yepyeni bir soluk getiriyor. Söz büyücüsü Allende, genç Diego Vega’nın Zorro’ya nasıl dönüştüğünü anlatırken, efsaneye hayal gücünü katıyor; bu çok bilinen öyküyü hem bir gerilim romanına dönüştürüyor, hem de eğlendirici kılıyor.

ISABEL ALLENDE, 1942 yılında Peru’nun başkenti Lima’da doğdu. Ancak birkaç yıl sonra ailesi Şili’ye göç etti. Isabel Allende, amcası Salvador Allende’nin 1973’te öldürülmesinden sonra ailesiyle birlikte Venezuela’ya sığınmak zorunda kaldı. 17 yaşında gazeteciliğe başlayan Allende, bir süre sonra San Francisco’ya yerleşti. 1982’de yayımlanan ilk romanı Ruhlar Evi’ni, 1984’te Aşktan ve Gölgeden, 1985’te Eva Luna adlı romanları, 1989’da Eva Luna Anlatıyor adlı öykü kitabı izledi. Sonsuz Düzen adlı romanı 1991’de, Paula 1994’te, Kaderin Kızı 1999’da, Sararmış Bir Fotoğraf  2000’de, Yüreğimdeki Ülkem 2003’te yayımlandı. Allende 2002-2004 yılları arasında Canavarlar Kenti, Altın Ejder Krallığı ve Pigmeler Ormanı adlı romanlardan oluşan gençlik üçlemesini kaleme aldı. Allende, gerçekçi bir anlatım ve siyasal bir yaklaşım ile büyülü gerçekçiliğin gerçeküstücü geleneğini ustaca kaynaştırdı.

Yorumlar

  1. Zorro ve Allende. İlgi çekici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ve muhteşem bir ikili olmuşlar. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  2. Ben kitabı okumadım ama filmini izledim. Baş rollerinde Anthony Hopkins, Catherine Zeta Jones ve Antonio Banderas vardı. Çok heyecanlı aynı zamanda romantikdi. Çok oluyor seyredeli ama tv ye gelince de kaçırmam güzel film çünkü birden fazla kez izlenebilir bir film tabii kendi fikrim:) Bu kitabı da okumak isterim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri bende izledim hatta başka aktörün oynadığı çok eski çevrimlerini bile izlemiştim, haklısınız bir çok kez izlenebilir. Romanda daha çok Zorro nasıl ortaya çıktı, kökenleri neydi? karakteri nasıl oluştu, kılıç-kamçı kullanmayı nasıl öğrendi vs. den yani doğmadan öncesinden ve çocukluğundan başladığı için filmdekinden biraz farklı bir hikaye anlatıyor ama çok güzeldi okursanız seversiniz Müjde Hanım, sevgiler:)

      Sil
  3. Güzel yazarlar ve güzel kitaplar tanıyorum sayenizde. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  4. Zorro'nun kitabını okumayı çok isterim. Teşekkürler canım. Ekledim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir kitaptı umarım seversiniz. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. Ben de sırayla okuyorum bakalım Ruhlar Evi'ne ne zaman sıra gelecek:) umarım bu kitabı siz de seversiniz. Keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Ben okumadım bu kitabı daha önce, bakacağım en kısa zamanda. Çok güzel kitaplar tanıdım sayenizde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum, işe yarıyorsa ne mutlu bana:)

      Sil
  7. allende bence de müthişli bir yazar. zorro, çizgi romanını okudum ve birkaç farklı versiyonunu izledim, film olarak. kitabı da okunur ivit :) okuyabilirim yanii :) bikaç gecedir iyi tenis maçları var. azcık sürprizler de oluyol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kitabı okuyun seversiniz:) Amerikan Açık'ı seyrediyorum, birde voleybolda bizim kızları:)

      Sil
  8. Allende çok iyi yazar ben de çok sevenlerdenim. Japon Sevgili okudum en son yarın blogda yayınlayacağım tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon Sevgili'yi okudum çok güzeldi hakikaten, ben eski kitaplarına bakacağım artık:)

      Sil
  9. arthdall 13 ve 14 yayınlandı, asya fanatiklerinde, devamı da gelecek :)

    YanıtlaSil
  10. Allende'yi çok seviyorum ben de, bu kitabı da çok ilginç geldi Gül Hanım okumak isterim ben de sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Zorro'nun filmlerini severek izlemiştim, kitabı da severim gibi geldi. Allende'de okumak istediğim bir yazar. Elimde Ruhlar Evi kitabı var, umarım kısa zamanda okurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de umarım yakında Ruhlar Evini okuyacağım. Zorro'yu seviyorsanız bunu da kaçırmayın. Sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH