HELEN HOLLICK - EMMA Sonsuz Kraliçe

Bu romanı indirimliler arasından sudan kitap diye almıştım, hani tarihi romantik hikayeler kategorisinde olanlardan, okuyup geçecektim... fakat öyle değilmiş gerçek bir tarihi karakteri anlatıyor; Normandiyalı Emma'yı (~985 – 1052) ve İngiltere tarihinde Vikinglerle içiçe geçen 1002-1042 yılları arasını anlatıyor...

Normandiya Dükü II. Richard'ın kızkardeşi olan Emma siyasi ittifak amacıyla 1002 yılında Wessex Hanedanı'dan İngiltere Kralı olan Ethelred ile evlenir, bu evlilik 1016'da Ethelred'in ölümüne kadar sürer. Daha sonra İngiltere'yi istila eden Viking kralı Cnut ile evlenir ve 1017-1035 yılları arasında da bu evlilik devam eder... Cnut'tan olan oğlu Harthacnut ve Ethelred'den olan oğlu Edward sırasıyla kral olur ve Emma iki kralın eşi, iki kralın annesi olarak uzun süre hüküm sürer. Kendi hayatını anlattığı Encomium Emmae Reginae isimli bir eser yazdırır ve Emma  görsel olarak temsil edilen en erken ortaçağ kraliçelerinden biridir. 

Kitapta bir kaynakça yok, yazar sonsöz olarak bu romanı nasıl yazdığını ne kadarının kurgu olduğunu, yukarıdaki bahsettiğim Encomium Emmae Reginae başta olmak üzere hangi kaynaklardan faydalandığından özet olarak bahsediyor... karakterler ve hüküm sürdükleri yıllar doğru ama diğer konularda tarihe uygunluk nasıldır bilemiyorum (örn: Ethelred'in danışmanı Mercia Kontu Eadric Streona'yı bir kötü karakter gerektiği için daha abartılı resmettiğini belirtiyordu)...

Çok ayrıntılı kurgulanmış bir roman, başlangıçta neredeyse ay ay anlatıyor sonrasında yıl yıl giderek 1042'ye ulaşıyor, uzun bir kitap olmuş ama rahat okunuyor... tek kötü olan çok fazla yazım hatası vardı isimler ve tarihler karışıyordu, tüm akrabalık hitapları yanlış çevrilmişti; tüm enişteler kayınbirader, tüm halalar teyze, tüm yeğenler kuzen vs.vs. yazılmıştı... ben tüm kitaplarda buna çok takılıyorum ama bu romanda özellikle önemliydi çünkü siyasi olarak birbirleriyle evleniyorlar akrabalarını çeşitli görevlere atıyorlar vs. çok grift ilişkiler var bunların yanlış çevrilişi vahim oluyor... sonuç olarak kitap bütünüyle hiç okunmadan baskıya verilmiş görünüyor bu hali çok kötüydü...

Ben tarihi kitapları seviyorum ve bu roman bilmediğim bir dönemi anlatıyordu, yazım/çeviri hatalarına rağmen okuduğum için memnunum, konu ilginizi çekiyorsa deneyin derim...

Yazar: Helen Hollick
Çevirmen: Seçil Ersek Ümitvar – Zeynep Arıkan
Özgün Adı: The Forever Queen
Sayfa Sayısı: 865
Basım Yılı: 2015
Yayınevi: Artemis

Tek Bir Kadının Kaderinde, İki Kralın Karısı Ve İki Kralın Annesi Olmak Vardı. Sakson İngiltere'si, yıl 1002. Kral Ethelred'in genç karısı Emma, kraliyet tacını takmasının üzerinden çok geçmeden, kocasının hem başarısız bir kral hem de kötü bir insan olduğunu öğrenmişti. Danimarkalı Vikingler, Britanya topraklarında bir kaos girdabına yol açtıklarında ise Emma'nın, krallığını ve tacını kurtarmak için kraliçe olarak kontrolü ele alması gerekecekti. Tarihin hatırladığından çok daha zeki ve İngiltere kıyılarını tehdit eden yabancı istilacılardan çok daha güçlü olan Emma, her şeyini riske atarak bir kumar oynayacaktı. Öyle bir kumardı ki bu, Emma'yı ya emellerine ve hayallerine ulaştıracak ya da tamamen yok edecekti.

Emma elli yıl tahtta kaldı. Bu çalkantılı yıllar boyunca çaresizlik ve ihanet karşısında sapasağlam ve kararlı bir duruş sergiledi. İngiltere tarihinin en güçlü ve dikkat çekici kahramanlarından biri olan Kraliçe Emma'nın destansı hikâyesi, Helen Hollick'in benzersiz kalemi ile hayat buluyor.


HELEN HOLLICK:1953'te Walthamstow, Kuzey Doğu Londra'da doğan Helen Hollick, 13 yaşındayken sahip olmayı çok istediği hayali midillisiyle maceralarını hikayeleştirerek yazmaya başladı. Yetmişli yıllarda Dr. Who, Star Trek ve Star Wars etkisiyle bilim kurguya yönelen yazar, başarıyı tarihi romanları ile yakaladı.

Yorumlar

  1. güzel yorumunuzla keşfettiğim bir kitap oldu :)

    YanıtlaSil
  2. güzel yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. 900 sayfalık kitapta hele kim bilir ne kadar rahatsız edici olmuştur hatalar, ama sizin gibi bir kitapkurduna vız gelmiş tabi:) keyifli okumalar Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum, size de keyifli okumalar:)

      Sil
  4. tarih okumasam da bu ilginçmiş yanii :) tarihi romantik yazar olarak elizabeth hoyt seçtim, 200 yıl öncesi ingiltere, dükler filan yani, aşklar, hoş, edebiyat değil de popüler ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elizabeth Hoyt'dan hiç okudum mu bilemiyorum ben o türü okuduktan sonra pek hatırlamıyorum hatta bloga bile yazmıyorum. Zaten bu aralar çok az okuyorum o tip kitaplardan.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH