LEÏLA SLIMANI - Gulyabaninin Bahçesi

Geçen sene yazarın Hoş Nağme isimli romanını okumuş; hem yazarı hem de kitabı çok başarılı bulmuştum... yazarın dilimize çevrilmiş bir tane daha kitabı vardı onu da okumak istedim ve çok beğendim... Hoş Nağme'de gerçek olaylardan esinlenmiş diyordu bunda öyle bir ibare yok kurgu gibi gözüküyor ama bana çok gerçek geldi, sanki birisi başından geçenleri anlatıyor gibiydi veya bir psikiyatr hastalarından birinin hikayesini anlatıyor gibi, inanılmaz buldum...

Arka kapağa baktığımda sanki şehirli evli-çocuklu bir kadının bunalıma kapılıp kocasını aldatmasını konu ediyor gibi düşündüm ama öyle değil... ciddi/ağır bir psikolojik rahatsızlığı olan bir kadının hayatı anlatılıyor... önce Adèle çift kişilikli gibi geldi bana ama değil, başka bir sorunu var ve benim psikolojik bilgim bulmaya yetmedi hatta keşke bu konuda eğitim almış olsaydım da çözümleyebilseydim diye düşündüm...

Yazarın ilk romanıymış ama mükemmeldi çok sevdim, keşke biraz daha uzun olsaydı, daha derine inseydi diye istedim ama yazarın tarzı pek öyle değil... ben Leïla Slimani'yi takip edeceğim, psikolojik hikayelere meraklıysanız size de okuyun derim...

Yazar: Leïla Slimani
Çevirmen: Deniz Kureta
Özgün Adı: Dans le jardin de L’ogre
Sayfa Sayısı: 176
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: Ayrıntı

Adèle Paris’te yaşayan genç ve güzel bir kadındır. Cerrah kocası ve küçük oğluyla, görünürde kusursuz bir orta sınıf hayatı sürmektedir. Görünenin ötesinde ise Adèle, yeniyetmeliğinde Milan Kundera’nın Varolmanın Dayanılmaz Hafifiliği’ni okuduktan sonra engel olamadığı bir bağımlılığın pençesine düşmüş ve kimliğini, sürdürdüğü iki farklı hayat etrafında kurmaya başlamıştır: birinin öznesi sessiz, neredeyse silik eş/anne Adèle iken diğerininki cinsel itkilerini sonuna kadar takip eden, gözü kara Adèle’dir.
Fransa’nın en önemli edebiyat ödülü Goncourt’u alan Leïla Slimani, hem içerik hem de üslup açısından hiddetli bu romanında cinselliği, evli bir kadın olmayı, Fransız orta sınıf hayatını, anne olmayı sorguluyor; okurunu Paris’in puslu ayazına, Adèle’in peşinde, dokunaklı bir serüvene götürüyor.

Yorumlar

  1. Paylaşımını okuyunca bana da çift kişilikli gibi geldi. Böyle bir roman değil ama film izlemiştim çok eski bir filmdir, Catherine Deneuve başroldeydi, o da evliydi ama gündüzleri bir lüks randevuevine gidiyordu filan, ismi Gündüz Güzeli'ydi. Film olarak beğenmemiştim sadece Catherine'nin hatırına izlemiştim:) Eline sağlık Gül'cüğüm, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum o filmi Joseph Kessel'in kitabından uyarlamaydı bende seyretmiştim hatta bu kitaba başlarken benimde aklımdan geçti o film ama ona benzemiyor, bu kadının hali daha farklı. Ben teşekkür ederim Müjde Hanım, sevgiler:)

      Sil
  2. Psikolojik romanlar her zaman ilgimi çekmiştir. Milan Kundera'nın Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği başlayıp bir türlü okuyamadığım tek kitap belki. Bir kez daha denememde fayda var, fakat Adèle'nin yaşadıkları ürküttü de bir yandan:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Var Olmanın dayanılmaz Hafifliği'' isim olarak çok hoşuma gitmiştir ama kitaba neden bilmiyorum hep uzak durdum. Adèle çok ilginçti cinselliğe takıntısı bir yana kendini bilerek aç bırakıyordu mesela, çok sorunlu bir durum okurken bile irkiliyorsunuz. Ben teşekkür ediyorum:)

      Sil
  3. hımm iyimiş okunur tabii, duymadım aklımda olsun, nereli bu yazar, lübnan veya arap gibi ismi. çoklu kişilik değilse neymiş acaba merak ettim. hımm, aramızda psikoterapistler var yani sorabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar Fas'lı Rabat'ta doğmuş, annesi Cezayirli bir doktor, babası bankacıymış. Üniversite'den beri Fransa'da yaşıyormuş. Psikoterapistler okurlarsa bilebilirler tabii bana biraz Cotard Sendromunu (kendini ölü sanmak) hatırlattı bu kadar çok sex yapmak istemesi nedeniyle ama o değil tabii. Bir şekilde kendine zarar vermeye çalışıyordu ilginçti. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. son yazımda arkadaşını yazdım. bişiler eklemek istersen yorumda belirtebilirsin yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, aslında benzer sorunları olan bloggerlar varsa haberdar olsunlar istedim. Çok büyük bir sorun böyle çocuklara sahip olmak.

      Sil
  5. Okumadıgım ve ismini yeni duydugum kitaplar arasında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayımlanalı 2 yıl olmuş ama bilinmiyor haklısınız. Gerçi o kadar çok kitap var ki bilmek de mümkün değil. teşekkürler:)

      Sil
  6. Psikolojik kitaplar ve filmler hayranlığım bulunmakta. Bu kitabı da okuma listeme ekliyorum yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Okunacaklar Listesine Aldım :) Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. bugünlerde dizi izlemiyom demiştin galiba ama bak dünkü dizi yazımdaki hinterland çok çok iyi, bazılarını bildiğin başka dizileri de sıraladımdı bi de :) belki sonra izlersin diye yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınıza bakmıştım, tamam hinterlandı not aldım izleme zamanı gelince güzel bir alternatif olabilir. Teşekkürler:)

      Sil
  9. Cok merak ettim Gül Hanim sevecegimi tahmin ediyorum, elinize saglik:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH