CHINA MIÉVILLE - Demir Konsey

China Miéville'nin Yeni Crobuzon serisinin üçüncü kitabı Demir Konsey'i de okumuş bulunuyorum... bundan önceki iki kitabı (Perdido Sokağı İstasyonu ve Yara) çok çok sevmiştim, bu romanında -olumsuz bir yorum okumama rağmen- iyi çıkacağını düşünüyordum ve ilk 150 sayfa mükemmeldi, çok severek okuyordum ki ''Anımsama/Ebedi Tren'' isimli geçmişin anlatıldığı bir bölüm başladı ve ben yere çakıldım... yaklaşık 140 sayfa ne kadar sıkıcıydı, ne kadar uzun sürdü anlatamam ve kaç kere bırakayım artık diye niyetlendiysem de bir şekilde bu bölümü geçmeyi başardım... kalan kısım fena değildi, en azından sıkılmadan okuyabildim...

Nasıl oluyor da öncekiler fevkalade iyiyken bu son kitap bu kadar sıkıcı/vasat bir halde olabiliyor bir türlü aklım almadı... üstelik konu bir devrimin örgütlenmesi; heyecanlı, hareketli, peşinden koşturan şekilde olmalıydı ama sonuç inanılır gibi değil... kitabı bitirmiş olmamı başarı olarak addediyorum fakat ciddi bir zaman kaybı olduğu da ortada; buna göre değerlendirin derim...

Yazar: China Miéville
Çevirmen: Güler Siper
Özgün Adı: Iron Council
Sayfa Sayısı: 544
Basım Yılı: 2015
Yayınevi: Yordam Kitap

Britanya bilim kurgu ve fantastik edebiyatının genç ve başarılı ismi China Miéville'in, Perdido Sokağı İstasyonu ve Yara'nın ardından, Yeni Crobuzon üçlemesinin son kitabı olarak kurguladığı Demir Konsey; mevcut baskı rejimine karşı ayaklanan çeteler, örgütler ve direnişçilerin sahnede olduğu, mekân ve zamanın parçalandığı bir savaş ve isyan zamanına odaklanıyor. Roman, 2005 yılında Arthur C. Clarke ödülünü kazandı, Locus ödüllerinde ise En İyi Fantastik Roman seçildi.

Tesh şehrinin Yeni Crobuzon'la devam etmekte olan mücadelesinde umutsuzluk ve şiddet yaşama egemen olurken etrafta bir fısıltı dolaşmaktadır: Artık Demir Konsey zamanı. Demir Konsey; Yeni Crobuzon yurttaşlarının; Parlamento ve milislerin işçilere, sanatçılara, askerlere, büyücülere, fahişelere kök söktüren tiranlığına son vermek için umutla direnmelerinin imgesi


Fantastik edebiyat alanının en saygın ödülü olarak kabul edilen Arthur C. Clarke ödülünü üç kez kazanan tek yazar olan China Miéville, Demir Konsey'de çok katmanlı, anlatımsal ve politik sınırları zorlayan, lirik bir romanla çıkıyor okuyucuların karşısına.


Baskı ve zorbalığa karşı isyanla körüklenen ebedi tren Demir Konsey bilinmeyen bir geleceğe doğru ilerlerken, devrim hep yaklaşmakta, hep gelmek üzeredir.

Yorumlar

  1. hımm ilginç bir durummuş sahiden de o yüzkırk sayfa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitirene kadar neler çektim neler sormayın:)

      Sil
  2. Bu yazari sevdiginizi biliyorum bu kitabinin kotu olmasina ben bile şaşırdım:) keyifli okumalar Gül Hanim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek iyi yanı seri olmasına rağmen kitaplar tek tek okunabiliyor dolayısıyla bu kitap okunmasa da olur. Size de keyifli okumalar Eren Hanım sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH