ISABEL ALLENDE - Kış Ortasında

Allende'den 9. romanımı okumuş bulunuyorum, şuan içinde bulunduğumuz gibi New York'un bir kar fırtınasına esir düştüğü günlerde geçiyor... Richard gençliğinde Brezilya'da yaşamış, New York'lu bir profesör, Lucia Şili'li, Richard tarafından yardımcı hoca olarak üniversiteye davet edilmiş, bir süredir New York'da Richard'ın kiracısı olarak bulunuyor, Evelyn Guatemala'lı, kaçak yollardan New York'a gelmiş bir genç kız, çocuk bakıcısı olarak çalışıyor...

Karın her yeri kapattığı tüm insanları evlerine hapsettiği günde; Richard hastalanan kedisini veterinere götürüp dönerken karda kayıp önündeki arabaya arkadan çarpar, öndeki arabanın sürücüsü çocuk görünümünde bir genç kızdır (Evelyn), Richard sigortasının hasarı ödeyeceğini söyler ve kıza kartını uzatır ama latin kökenli kız onu anlamıyor görünmektedir ve aceleyle uzaklaşmak ister, Richard son anda kartını arabanın içerisine atar ve kız hızla uzaklaşır... Richard gece evde o gün yaşadıklarını, kar fırtınasını düşünürken kapı çalınır, gidip açtığında karşısında Evelyn durmaktadır, kız hiç konuşmadan kapıda beklemektedir, ne yapacağını bilemeyen Richard Evelyn'i içeri alır, kızın İngilizce bilmediğini kendi İspanyolcasının da yetersiz kaldığını düşünüp kiracısı Lucia'yı yardıma çağırır... Lucia Evelyn'i rahatlatıp konuşmasını sağlar çocuk bakıcısı olduğunu, patronunun arabasını çocuğa bez almak için izinsiz aldığını o sırada kaza olduğunu ama patronundan çok korktuğu için eve gidemediğini anlatır... Lucia ve Richard geceyi burada geçirebileceğini sabah hep birlikte gidip patronuna olayı anlatacaklarını ve hasarı tazmin edeceklerini söylerler... fakat sabah olduğunda Evelyn yine de gidemeyeceğini çünkü arabanın bagajında bir ceset olduğunu ve bu cinayeti muhtemelen patronunun işlediğini söyler... şok olan Richard ve olaylara farklı açılardan bakan Lucia işin içinden nasıl çıkacaklarını düşünmeye başlarlar... hem bu olayın çözümünü, hem de bu üç insanın Latin Amerika ülkelerinde yaşadıkları hayatı okumaya devam ederiz...

Karakterler çok ilginçti, bu olay karşısında verdikleri tepkiler çok sıra dışıydı ama hikayeyi de karakterleri de sevdim, kar fırtınası içinde geçmesi çok hoşuma gitti, yine güzel bir Allende hikayesi buldum, herkese bu romanı öneririm...


Yazar: Isabel Allende

Çevirmen: İnci Kut

Özgün Adı: Más allá del invierno

Sayfa Sayısı: 352

Basım Yılı: 2020 (3. Baskı)

Yayınevi: Can

 

Ölüm aşılması gereken bir eşiktir. 

Tıpkı doğum gibi...

Gizleyecek ya da rol yapacak hiçbir şeyi olmadan kabul edilmeyi istiyordu; karşısındakini ruhunun derinliklerine kadar tanımak ve onu aynı şekilde kabul etmek istiyordu. Pazar sabahını yatakta birlikte gazeteleri okuyarak geçireceği, sinemada elini tutacağı, aptalca şeylere birlikte güleceği ve farklı fikirler üzerine tartışabileceği birini istiyordu. Kaçamak maceralara duyduğu hevesi geride bırakmıştı.

New York’ta şiddetli bir kar fırtınasının ortasında, görünüşte önemsiz bir araba kazası sonucunda yaşamları değişen üç insan; Guatemala, Şili ve Brezilya’da trajedilerle yoğrulmuş geçmişler, göç etmek, hayatta kalmak ve kendini yuvada hissetmek…

Isabel Allende bu romanında, kış ortasında içlerindeki yenilmez yazı keşfedenlerin beklenmedik ve dokunaklı aşkını anlatıyor.

ISABEL ALLENDE, 1942 yılında Peru’nun başkenti Lima’da doğdu. Ancak birkaç yıl sonra ailesi Şili’ye göç etti. Isabel Allende, amcası Salvador Allende’nin 1973’te öldürülmesinden sonra ailesiyle birlikte Venezuela’ya sığınmak zorunda kaldı. 17 yaşında gazeteciliğe başlayan Allende, bir süre sonra San Francisco’ya yerleşti. 1982’de yayımlanan ilk romanı Ruhlar Evi’ni, 1984’te Aşktan ve Gölgeden, 1985’te Eva Luna adlı romanları, 1989’da Eva Luna Anlatıyor adlı öykü kitabı izledi. Sonsuz Düzen adlı romanı 1991’de, Paula 1994’te, Kaderin Kızı 1999’da, Sararmış Bir Fotoğraf  2000’de, Yüreğimdeki Ülkem 2003’te yayımlandı. Allende 2002-2004 yılları arasında Canavarlar Kenti, Altın Ejder Krallığı ve Pigmeler Ormanı adlı romanlardan oluşan gençlik üçlemesini kaleme aldı. Allende, gerçekçi bir anlatım ve siyasal bir yaklaşım ile büyülü gerçekçiliğin gerçeküstücü geleneğini ustaca kaynaştırdı.


Yorumlar

  1. Kitabı not ettim. Bayağı ilgimi çekti, çok güzel bir tanıtım olmuş. Karakterleri okumak isterim. :)

    YanıtlaSil
  2. allende sen seviyon evet ben de iki romanını okudum henüz ama okurum ben de işallah hepsini, kar fırtınası iyimiş konu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seviyorum geriye okuyacağım az sayıda kitabı kaldı :( karlı günlerde tam isabet oldu. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. aaa hiç duymamışım bunu Gül Hanım yarın sahafa gidecektim bir sorayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu Allende'nin nispeten yeni kitaplarından, keyifli okumalar, sevgiler

      Sil
  4. Blogunuzun ismi ne hoşmuş ♥
    "kitap gibi" bir hayat diye düşledim bir an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Keşke olsaydı:) sevgiler

      Sil
  5. bu akşam snooker finali çok değişik, bu çinli de makine gibi :) izliyorsan şimdi de nadal medvedev var, medvedev müthiş de nadal da büyücü, dün akşam da kadınlar tenis finali iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet izliyorum Medvedev'i çok seviyorum ama bu maçı Nadal alsın istiyorum:) Medvedev genç kazanacağı çok maçı olur daha. Snooker'da izliyorum tabii Zahou Xiontog'u seviyorum orada da , diğeri öğütücü. Cuma günü de Kış olimpiyatları başlıyor kayak benim hem yaptığım, hem de izlemesinden çok hoşlandığım bir spor merakla onu bekliyorum:))

      Sil
    2. şu anda trtspor da çinde kış olimpiyatları açılışı var :)

      Sil
    3. Evet seyrediyorum:) Eurosport'ta veriyor.

      Sil
  6. kış ortasında not aldım hemde ilk sıraya

    YanıtlaSil
  7. Yazarı bilmiyordum. Şu meşhur Allende'nin yeğeniymiş demek. İçi dolu macera türündeki romanları severim. Isabel Allende okumaya karar verdiğimde blogunuza başvuracağım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allende çok iyi bir yazar deneyin mutlaka. Okuduğum tüm Allende kitaplarının tanıtımı burada var umarım size bir fikir verebilir. Ben teşekkür ederim:)

      Sil
  8. Allende okutuyor kendini, keyifli okumalarınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eylem Hanım, size de keyifli okumalar:)

      Sil
  9. Çok ilginç birr konuymuş Gül Hanım, Allende'yi seviyorum, bakabilirim, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıradan insanların durduk yere başlarına gelen, olmayacak bir olaya verdikleri tepki ilginçti. Size de keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  10. Hikaye anlatımını Gabriel Garcia Marquez'e benzettiğim ama hikayelerini çok orijinal bulduğum, Latin Amerika'nın en önemli yazarlarından biridir; Isabel Allende Llona.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allende'de de gerçeküstü öğe kullanımı var ama ben pek Marquez'e benzetmem fakat Latin Amerika'nın en önemli yazarlarından biridir sözünüze aynen katılıyorum. Teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH