RALF ROTHMANN - Baharda Ölmek

YKY'ye gittiğimde yazarın ''O Yazın Tanrısı'' romanını alacaktım, görevli bu kitabı okuduğunu ve çok güzel olduğunu söyledi bende ona uydum... hem yazarı hem de romanı çok beğendim... hüzünlü bir hikayeydi, Rothmann kendi açılarından da savaşın acımasızlığını çok iyi anlatıyordu... 17-18 yaşındaki çocukların zorla savaşa sürülmeleri, yaşadıkları travmalar çok iyi betimlenmişti, romanı çok sevdim, ''O Yazın Tanrısı'' ile devam edeceğim, bu romanı herkese öneririm...


Yazar: Ralf Rothmann

Çevirmen: Esen Tezel

Özgün Adı: Im Frühling sterben

Sayfa Sayısı: 152

Basım Yılı: 2021 (3. Baskı)

Yayınevi: YKY

Günümüz Alman edebiyatının en başarılı yazarlarından olan Rothmann, yeni sayılmayacak trajik bir hikâyeyi, savaşın doğaya ve çevreye verdiği zarar, travmanın kuşaklararası iletimi gibi, o dönemi bizzat yaşamış Grass kuşağı yazarlarında görmediğimiz yepyeni bakış açılarıyla zenginleştirerek ustalıkla anlatıyor.

Bir çiftlikte süt sağıcılığı yapan iki genç, Walter ve Friedrich İkinci Dünya Savaşı’nın son günlerinde, zorla askere alınırlar. Alman Ordusu bozguna uğramış ama teslim olmamakta direnmektedir. Cephe gerisinde görev yapan Walter, bombalanan şehirlere, sivillerin çaresizlikten tükenişine, fiziksel ve ruhsal olarak çökmüş askerlerin iyice zıvanadan çıkışına tanıklık edecek ve barışı görebilecek, ama suskunluğuyla kuşattığı savaş travması onu hayat boyu hiç bırakmayacaktır.

“Bir keresinde ona rüyalarımdan bahsettiğimde, bana vücudumuzdaki hücrelerin bir hafızası olduğunu söylemişti, sperm ve yumurta hücrelerinin de var, dolayısıyla bu kalıtsal bir şey. Ruhsal ya da fiziksel olarak yaralanman, gelecek kuşakları etkiliyor. Yani sana isabet eden hastalıklar, yumruklar ya da kurşunlar, doğmamış çocuklarını da yaralıyor.”

Ralf Rothmann 1953, Schleswig doğumlu. Gençliği Ruhr havzasında geçti. İlk öykü kitabı “Messers Schneide” 1986’da yayımlanan yazar, yapıtlarıyla 2005’te Heinrich Böll ödülüne, 2006’da Max Frisch ödülüne, 2013’te Friedrich Hölderlin ödülüne layık görüldü. Berlin’de yaşıyor.

Yorumlar

  1. O Yazın Tanrısı bu kitapla ilişkili bir devam kitabı gibidir ki ben bu durumu bilmeden ilk O Yazın Tanrısını almış, sonra da bekletmiştim, sizin ki isabetli olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) Bu kitabı okumaya başlayınca bende durumu fark ettim:) teşekkürler.

      Sil
  2. Savaşlarda kazanan olmuyor, kaçıncı yüzyıldayız hala dövüşten kavgadan başka şey bilmiyor insanlar. Kitap dikkat çekici görünüyor, tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. İnsan var oldukça da savaşlar bitecek gibi gözükmüyor maalesef. Ben teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  3. Evet öyle:) İnsan ne kadar çok okursa daha çok kitap olduğunu fark ediyor. Keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. böll, frisch, hölderlin ooooo :) alman yazarları severim, ikinci dünya savaşı ne bitmez kaynak :) okuycam bu romanı yazarı, hemen öne aldım bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstelik Almanların gözünden anlatıyor, çok iyiydi. Size keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  5. Maalesef hayatın gerçeklerinden birisi bu da...Siz sevdiyseniz okunur Gül Hanım elinize sağlık sevgiler iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum Eren Hanım, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH