JOSEPH KESSEL - ASLAN

Mart ayında yazarın Atlılar romanını okuyup çok sevince devam etmek istedim ve bu kitaba ulaştım... buda J. Kessel'in gezip gördüğü yerlere dair bir roman... bu sefer Afrika'da dolaşıyor, doğayı, hayvanları, orada yaşayan kabileleri (özellikle Masai'leri) anlatıyor, vahşi hayvanlarla insanın ilişkisine dair bir kurgu yapıyor...

1958 yılında yazılan bu romanı da sevdim, yazıldığı yıllarda hem herkesin seyahat imkanının kısıtlılığı, hem de Afrika'daki doğal hayatı anlatan belgesellerin bugünkü kadar çok olmayışı kitaba olan ilgiyi artırmıştır... bugün o kadar etkileyici gelmese de tasvirlerini yine de okumaktan hoşlandım...

Kurgusuna gelirsem; sonunu üzücü buldum, her ne kadar çocukların özgürce kendilerini ifade etmelerini (kendi kararlarını vermelerini) desteklesem de ailedeki tüm ipleri (kararları) küçük bir çocuğun eline vermenin vahim sonuçlarını da, beyaz adamın o muhteşem kıtaya verdiği zararı da göstermek bakımından başarılıydı... nihayetinde güzel roman, konusu ilginizi çekiyorsa okuyun derim...


Yazar: Joseph Kessel

Çevirmen: Yaşar İlksavaş

Özgün Adı: Le Lion

Sayfa Sayısı: 216

Basım Yılı: 2011

Yayınevi: Can

Doğu Afrika’nın insan eli değmemiş tozlu ve sıcak düzlüklerinde, Kilimanjaro’nun eteklerinde yaşanmış büyüleyici bir dostluğun romanı Aslan. Amboseli Milli Parkı’nın yöneticisi usta avcı Bullit’in hayvanlarla iletişim kurmakta özel bir yeteneği olan küçük kızı Patricia ile genç ve güçlü bir aslanın, King’in ilişkilerinin; gururlu Masai halkından genç bir yerlinin küçük kıza âşık olup, kendini ona ve kabilesine kanıtlamak için giriştiği eylemle bu cennetin yok oluşunun hüzünlü hikâyesi. 

İnsanla hayvan arasındaki dostluğu, sadakati, aşkı anlatan; insanla hayvanın bin yıllardır yan yana yaşadığı kara kıtada kurmaya çalıştığı sömürge düzeniyle felaketlere neden olan beyaz adamı eleştiren bu ünlü roman, edebi değeriyle de türünün klasikleri arasında yer alan ve okuyucunun zihninde iz bırakan bir başyapıt.

JOSEPH KESSEL, gazeteci, yazar ve maceraperest. 1898 yılında Rus bir doktor olan babasının görevi nedeniyle bulunduğu Arjantin’de dünyaya geldi. Nizza’da başladığı eğitimine, Paris’teki Louis-le-Grand Lisesi’nde devam etti. Edebiyat eğitimi aldı. On yedi yaşında gazeteciliğe başladı. Kessel, II. Dünya Savaşı sırasında Almanların Fransa’yı işgali sırasında direnişçilerin safına katıldı. Savaşın sona erdiği 1946 yılında Direniş Hareketi’nin tarihçesini kaleme aldı. 1962’de Académie Française üyeliğine seçildi. 1919 yılında çıktığı bir dünya gezisinin ardından, o zamana dek az tanınan bazı ülkeleri sıra dışı ve duyarlı röportajlarıyla tanıttı. Gözlemlerini, insan deneyimlerini ve insan-doğa ilişkisini Aslan, Atlılar gibi romanlarına aktardı. 1926’da yayımlanan Les Captifs adlı romanıyla Fransa’nın en saygın edebiyat ödüllerinden biri olan Fransız Akademi Ödülü’nü aldı. 1979 yılında Fransa’da hayatını kaybetti.

Yorumlar

  1. kessel, önemli yazarlardan, okudum bişeylerini ama hatırlamıyom :) büssürü film uyarlamasını da izledim :) bu aslan ı da izlediydim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece Gündüz Güzeli'nin filmini izledim, bunun filmi olduğunu bilmiyordum bakayım:) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. Kitaplara yurtdışından ulaşmak zor fakat film izlenebilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, burada bile bunun gibi eski kitapları bulmak zor olabiliyor. Keyifli seyirler, teşekkürler:)

      Sil
  3. Konu çok ilgimi çekti Gül Hanım son derece ilginç kitapları bulup çıkarıyorsunuz gerçekten, elinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum Eren Hanım, umarım seversiniz. Yurtdışındaydım yorumlara ancak cevap verebiliyorum sizde, yorum bırakan diğer arkadaşlarda kusuruma bakmayın lütfen:) Sevgiler.

      Sil
  4. Bu yazarın kitapları hep değişik bir tatda oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarı çok sevdim daha çok kitabı olmamasına üzüldüm açıkçası. Yorum için teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. Okumak istediğim bir kitap:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH