MEGAN WHALEN TURNER - ATTOLYA KRALİÇESİ / ATTOLYA KRALI

Bu kitapları yine marketteki indirimliler sepetinde buldum, epeydir fantastik edebiyat okumamıştım, ayrıca ne yazarı, ne romanları, ne de yayınevini tanıyordum ama yaz ayları için uygun romanlar gibi geldi ve buradayız...

Öncelikle neye dayanarak fantastik edebiyat sayılıyor pek anlayamadım, her iki romanda antik dönemde geçiyor gibiydi (yazar kitapların sonunda Antik Yunan veya Roma-Bizans döneminde Akdeniz'deki ülkelere benzer kurgular yaptım diyor) fantastik kısmında ise her iki kitabın sonuna doğru, Tanrılar sıradan insanlarla bir kez konuşuyordu, fantastik öğe bundan ibaretti, kalanı normal bir hikayeydi...

Aynı şekilde bu bir seri gibi görünüyor ama kitaplarda buna dair bir ibare yok önce hangi kitabı okuyacağım diye epey baktım, sonra yayımlanma tarihini esas alarak okudum ve doğru çıktı, anladığım kadarıyla ilk kitap yazarın ödül aldığı Hırsız romanı sonrada buradakiler geliyor...

Konuya gelirsek; Attolya, Eddis ve Sounis sınır komşusu olan üç küçük ülke, hem birbirleriyle ticaret yapıyor (bir anlamda birbirlerine muhtaç) hem de aralarında sürekli bir takım anlaşmazlıklar var ve çoğunlukla savaşıyorlar... Attolya ve Eddis'i iki genç kraliçe yönetiyor, Sounis'in ise kralı var... konu daha çok Attolya ve Eddis'te geçiyor, Sounis'den aralarda (daha çok savaşlarda) bahsediliyor... herkes başka Tanrıya inanıyor, Tanrıların bir takım özellikleri var ama onlar pek net değil, Eddis'li Hırsızın (Eugenides) kendine özel bir Tanrısı var... Hırsızın bir önemi hatta ulvilik gibi bir yanı var ama ne olduğu pek net değil, öyle kabul ediliyor... günün birinde Eddis Kraliçesi, Hırsızı Attolya'dan bir şey çalmaya gönderiyor, o zamana kadar hiç yakalanmayan Hırsız, Attolya tarafından yakalanıyor ve Attolya kraliçesi önce onu öldürmeye karar veriyor ama sonra vazgeçip bir elini kesiyor ve onu ülkesine geri gönderiyor... sonrasında bu üç ülke arasında savaş başlıyor ve ilk kitabın tamamı boyunca bu savaş hikayelerini okuyoruz...

İkinci kitapta ise Hırsız Attolya Kralı olmuştur ve bir Eddis'li olarak Attolya'lılara kendini kabul ettirmesini okumaya devam ederiz...

Romanlar bana fantastik gelmese de ilk kitap fena değildi, o tamam, fakat ikinci kitap o kadar sıkıcıydı ki atlaya atlaya ancak sonuna gelebildim... sonuçta çok zamanımı almadı ama her ikisini de okumasam olurmuş...


Yazar: Megan Whalen Turner

Çevirmen: Ebru Sürmeli

Özgün Adı: The Queen of Attolia

Sayfa Sayısı: 332

Basım Yılı: 2010

Yayınevi: Karakedi

Kraliyet Hırsızı Gen, ülkesi Eddis’e dönmüştür dönmesine ama bir parçasını Attolya’da bırakarak... Attolya kraliçesi canını bağışlamış olsa da ondan en değerli şeyini, hünerini, almıştır. Ama o Eugenides’tir, adını hırsızların tanrısından almıştır ve çalamayacağı hiçbir şey yoktur, tek elle bile. Ve bu kez çalacağı değerli bir taştan, büyük bir hazineden çok daha fazlasıdır: Bir adamı çalacaktır, bir kraliçeyi, barışı…

Fantastik bir dünyanın sıra dışı kahramanı Gen, Kraliyet Hırsızı olarak başladığı maceralarına şaşırtıcı sürprizlerle devam ediyor; şimdi çok daha güçlü, cüretkâr ve de hünerli…

Yazar: Megan Whalen Turner

Çevirmen: Ebru Sürmeli

Özgün Adı: The King of Attolia

Sayfa Sayısı: 352

Basım Yılı: 2011

Yayınevi: Karakedi

ÇALAMAYACAĞIM HİÇBİR ŞEY YOK.”

Eddis Hırsızı Eugenides bu kez tüm hünerini ve zekâsını konuşturmuş, koskoca bir krallığı, Attolya tahtını çalmıştır. O artık Attolya kralıdır. Ne var ki Attolyalılar için hâlâ bir yabancı, tahta çıkmayı hak etmeyen bir budala, devlet işleriyle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir kukla kraldır. Ya da zekâsını hafife alanları pişman edecek bir düzenbaz...

Megan Whalen Turner: 1965 doğumlu, genç yetişkinler için Amerikalı bir fantezi kurgu yazarıdır. En çok Hırsız adlı romanı ve beş devam filmi ile tanınır. 1987'de Chicago Üniversitesi'nden İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden onur derecesiyle mezun oldu. 1997'de Hırsız, Newbery Honor kitabı seçildi.

Yorumlar

  1. seveceğim konular, o dönemler olduğuna göre normalde anadolu, grek, pers filan olmalı roma dönemi ise :) roma dönemi önemli yaa :) tarih sevmesem de o dönem ilginç, yani arkeolojik açıdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek benzetemedim ama o zamanlardaki uygarlıklardan etkilendiğini söylüyor, özellikle Roma - Yunan Tanrılarıyla ilgili. Bana uymadı başka kitaplara artık, sevgiler:)

      Sil
  2. Markette böyle şeylere çok denk geliyorum bende, ama sıra bekleyen öyle çok kitap var ki... :)
    Sizin kitaplar ilginç çıkmış yalnız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markette çoğu zaman hangi kitaplar var diye bakarım, sudan kitap aradığımda iyi şeyler bulabiliyorum:) gerçek edebiyat açısından bakıldığında evet çok kitap var. Bu romanlar ilginç çıktı ama daha iyi olacağını ummuştum:) Yorum için teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Kitabı ilk kez görüyorum. Pek ilgimi çekmedi açıkcası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlla okunacak kitaplar değiller zaten. Ben iyi yaz kitapları diye düşünmüştüm ama onu bile karşılayamadılar. Başka kitaplara, teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. Devam kitapları bazen insanı yanıltabiliyor, elinize sağlık Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında her iki kitapta beklentimin dışında çıktı ama en azından ilk kitabı sıkılmadan okudum, devam kitapları konusunda çok haklısınız bunda da aynen öyle oldu. Çok teşekkür ediyorum Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH