WULF DORN - ŞİZOFREN

Bu yazara çokça rastlıyordum, popüler kitapları sevmediğim için satın almaya hiç niyetlenmedim ama kütüphanede görünce hadi deneyeyim dedim... öncelikle yazar psikiyatristmiş dolayısıyla psikolojik yönünün (kitabın ismi de dikkate alındığında) çok yüksek/doyurucu olacağını düşünmüştüm ama hiç öyle değildi bu konuda eğitimi/pratiği olmayan başka biri de bu kadarını rahatlıkla yazabilirdi... kitabın sonunda; önüne çıkanı öldüren katilin neden böyle olduğuna dair açıklamayı da çok mantıklı bulmadım... katilin sürpriz biri çıkması iyi de madem psikolojik bir gerilim yazıyorsun o zaman katilinde ruh haline bir yerlerde değineceksin yoksa romanın sonuna geldiğinde bu mu diye kalıyorsun... çok kolay okunan, sürükleyici bir kitaptı, kısa sürede bitti, yazarı pek ahım şahım bulmadım ama kafa dağıtmak için/yaz ayları için okunur mu okunur...


Yazar: Wulf Dorn

Çevirmen: Tuna Alemdar

Özgün Adı: Kalte Stille

Sayfa Sayısı: 400

Basım Yılı: 2013

Yayınevi: Pegasus

Ne kadar zaman geçtiği önemli değil
Ne kadar değiştiğin önemli değil
Sessizlik seni çıldırtmaya devam edecek
Ve dehşetin soğuk pençesini hissedeceksin

Psikiyatr Jan Forstner başarısız bir evlilikten ve işini kaybettikten sonra doğduğu yer olan Kahlenberg'e geri döner. Yirmi üç yıl önce, küçük kardeşi iz bırakmadan ortadan yok olmuş, hemen ardından babası bir araba kazasında ölmüştür. Kardeşinin başına gelenlerle ilgili belirsizlik ve babasının korkunç kaybı Jan'ın ruhsal durumunu belirler ve onu rahat bırakmaz.


Kâbuslarını geride bırakmayı ve tekrar yaşamaya başlamayı istiyordur, ama klinikteki bir hasta intihar edince, Jan kendisini yirmi üç yıldır gizli kalmış korkunç sırrı açığa çıkaracak olan soruşturmanın içinde bulur..

Wulf Dorn, 20 Nisan 1969'da Almanya'da doğdu. Tam zamanlı bir yazar olmadan önce psikiyatrist ve klinik araştırmacı olarak çalıştı. Yirmi yıldır mesleki rehabilitasyon ve çalışma koçu olarak ruhsal bozukluğu olan kişilere destek veriyor. Wulf Dorn tüm dünyada en çok okunan yazarlardan biridir. 2009'da yazdığı ilk romanı Psikiyatrist ona büyük bir ün kazandırdı. Bu eser sayesinde yazar, Almanya'da psikolojik gerilim türündeki en popüler romancılardan biri oldu. Daha sonra "Şizofren", "Oyunbaz", "Fobi" romanlarıyla dünya çapında hızla geniş bir okuyucu kitlesine ulaşan yazarın eserleri 10'dan fazla dile çevrildi. 20 yılını bir psikiyatri kliniğinde geçiren Wulf Dorn, şu anda sadece edebi eserlerle uğraşıyor.

Yorumlar

  1. Bu yazarın bir kitabını okumuştum ama kitabın ismi dahil hiçbir şeyini şu an asla hatırlayamıyorum. Çok zaman geçti. Ama kolay okunuyordu akıcıydı, o aklımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen biraz zaman geçince bende bunu unutacağım. Bu tip kitaplarda hep öyle oluyor. Sevgiler

      Sil
  2. durn un tüm romanlarını okudum. okuyup unutulan romanlardan. bu telif yeni romanlar 500 TL yaa şu anda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçtim 500 TL'yi ucuz bile olsa iyi ki satın almamışım dedim bu romanı bitirdiğimde. Kütüphanede filan bulunursa okunur. Sevgiler:)

      Sil
  3. Bende de var bu kitap, bir bakayım Gül Hanım, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım siz nasıl bulacaksınız Eren Hanım yorumunuzu bekleyeceğim, keyifli okumalar:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

STEFAN ZWEIG - İNSANLIĞIN YILDIZININ PARLADIĞI ANLAR

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH