MISHA DEFONSECA - Kurtlarla Yaşam

Bu kitabı gerçek hayat hikayesi diye okumaya başladım, bir süre sonra filmini izlediğimi hatırladım ve aşağıdaki özgeçmişten de görüleceği üzere yazarın bir süre gerçek hayat hikayesi olduğunu iddia ettiğini sonra da bunun kurgu olduğunu kabul ettiğini gördüm... 

Her ne kadar güzel kurgulanmış bir hikaye olsa da insan aldatılmışlık duygusundan kurtulamıyor ve bu kitabın sonuna kadar beni rahatsız etti... Son bölümde hem yayımcısı hem de yazarın kendisi bir özür yazısı yazmışlar en azından...

Yedi yaşındaki bir çocuğun Belçika'dan Rusya sınırına kadar yürüyerek gitmesi, bir süre kurt sürüsü ile birlikte yaşaması, açlık, soğuk ve savaş koşullarına dayanması ve bir de geri Belçika'ya dönmesi nasıl insanlara gerçek gibi görünmüş ve bunu yayımlamışlar pek anlamadım ama yazarın yaşadığı hayattan kaçmak için hayal gücünü bu şekilde kullanmasını çok başarılı buldum... sürükleyici bir hikayeydi ilgi alanınıza giriyorsa deneyebilirsiniz...


Yazar: Misha Defonseca

Çevirmen: Zehra Gencosman

Özgün Adı: Survivre avec les loups

Sayfa Sayısı: 232

Basım Yılı: 2013

Yayınevi: YKY

Anne babasını bulmak ve Nazi katliamından kaçmak için binlerce kilometre aşan Yahudi kızın sarsıcı öyküsü…

1941'de, anne babası Naziler tarafından tutuklanan 7 yaşındaki Misha dünyada yapayalnız kaldı. Tek bildiği, anne babasının "doğuda" olduğuydu. Onu kendine özgü tarzıyla eğiten büyükbaba korkusuz olmasını ve ardına bakmadan ilerlemesini öğütlüyordu. Misha'nın olağanüstü yolculuğu işte böyle başladı... Savaşın alevleriyle kavrulan Avrupa ölüm, kan ve nefretle kirlenmişti. Ama ağaçlar, toprak, gökyüzü ve her türden hayvan, Misha'ya, hayatın insanların yarattığı dehşetten ibaret olmadığını hatırlattı. Büyük küçük ayırt edilmeksizin bütün Yahudilerin hedef alındığı bir dünyada, bir kız çocuğu annesine duyduğu özlemin verdiği güçle ve doğanın, en çok da kurtların desteğiyle hayatta kalmayı başardı.

Misha Defonseca, insanlığın en ağır sınavlarından biri olan İkinci Dünya Savaşı'nı küçük bir kızın gözünden aktarırken hem muhteşem bir cesaret ve güç öyküsü anlatıyor hem de doğa ve hayvan sevgisini okuyucuya benzersiz bir şekilde hissettiriyor.

Yorumlar

  1. hımm filmini izledim, gerçek yaşam diyordu yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1997'den 2008'e kadar gerçek olduğunu iddia etmiş, muhtemelen herkesten çok kendini inandırmıştır.

      Sil
  2. Misha'nın kitabı uzun zamandır listemde. Sanırım artık alma vaktim gelmiş analiz için teşekkürler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman keyifli okumalar:) ben teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

STEFAN ZWEIG - İNSANLIĞIN YILDIZININ PARLADIĞI ANLAR

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH