DIANE HAEGER- YAKUT YÜZÜK


Yaz mevsimini hiç sevmiyorum, dolayısıyla okuma tempomda düşüyordu her yaz, ama bu sene Ağustos'a kadar iyi gittim... bu ay hem uzun bir seyahat hem de sıcak derken sadece üç kitap okuyabildim (aslında dört, bir tane de sudan roman okudum)... baktım sayı az;) bir tane de eski okuduklarımdan paylaşayım dedim... aşağıdaki romanı 2009 yılında okumuş ve çok beğenmiştim... madem bir önceki kitap tanıtımımda sanat konu ediliyordu bir Rönesans Ressamı ile devam edeyim dedim, Raffaello Sanzio da Urbino (1483- 1520) ile...


Yakut Yüzük romanı ''Bu eser bir kurgu olmakla beraber hikaye, Raffaello'nun La Fornarina (Fırıncı Kız) adlı tablosunda ince bir boya tabakası altında 500 yıldır saklı duran yakut yüzüğün keşfine dayanmaktadır. Bu sır 2002 yılında Roma'daki Barberini Sarayı'nda bir temizlik ve röntgen işlemi esnasında ortaya çıkmıştır. Yüzüğü kimin tam olarak neden sakladığı hiçbir zaman bilinmeyebilir. Bu roman olası bir senaryoyu ele almaktadır (syf:9 yazarın teşekkür notu)'' kurgu olsa da tarihi gerçeklerden de bahsediyor, o dönemin sosyal, siyasal ortamı ile Raffaello'nun eserlerini ve ressamın Papa/Kilise ile olan ilişkisini de içeriyor...


Tabii başrolde fırıncının kızı Margherita Luti ve Raffaello ile yaşadığı büyük aşk var... ''Luti ailesinin Santa Drotea 21 numaradaki fırını olarak anlatılan yer hala durmaktadır ve bugün bir lokantadır. Margherita'nın kendi kaderine dair tek olası kanıt ise, 1897'de tarihçi Antonio Valeri'nin artık yıkılmış olan Sant'Appolonia Manastırı'ndaki rahibe adayı adlarının yazılı olduğu kayıt defterinden koparılıp sonra da imha edilmiş bir sayfada gördüğü 'Bugün 18 Ağustos 1520'de merhum Francesco Luti'nin dul kızı Margherita kuruluşumuza kabul edilmiştir.' kaydından söz edince ortaya çıktı. (syf:434 yazarın notu)''


Romanı o kadar çok sevmiştim ki YKY'den Raffaello'nun eserlerini gösteren renkli baskıyı da aldım... romanın hâlâ baskısı var mı bilmiyorum ama bulursanız okuyun derim...

Yazar: Diana Haeger
Çevirmen: Serim As Özdemir
Özgün Adı: The Ruby Ring
Sayfa Sayısı: 434
Basım Yılı: 2009
Yayınevi: Can

Yıl 1520. Kutsal Roma kenti, ününün doruğundayken ansızın ölen sevgili ressamı Raffaello´nun yasını tutmaktadır. O günlerde genç bir kadın, Roma yakınlarındaki bir manastıra sığınmak ister. Bu kadın, bir fırıncının kızı ve Raffaello´nun sevgilisi Margherita Luti´dir. Raffaello´nun pek çok Meryem Ana tablosuna modellik yapmış olan Margherita, Vatikan Kilisesi´nin hışmına uğramıştır...

Son yıllarda yapılan bir restorasyon çalışması, Rönesans´ın büyük ustası Raffaello´nun "Fırıncı Kız" tablosundaki genç kadının parmağındaki yüzüğün sonradan silindiğini ortaya çıkarmıştı. Tarihçilerin araştırmaları da, Raffaello ile Margherita´nın evlenmiş, ama Kilise´nin hışmından korunmak için bunu gizlemiş olabileceklerini gösteriyor. Diane Haeger, yeni romanı Yakut Yüzük´te, bu buluştan yola çıkarak, Raffaello ile son sevgilisi Margherita´nın tutku ve acı dolu aşk hikâyesini anlatıyor. Yakut Yüzük, İtalyan Rönesansı´nın görkemli olduğu kadar entrikalarla dolu dünyasında geçen usta işi bir tarihsel roman.

Diane Haeger , Pepperdine Üniversitesi'nden Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans derecesine ve UCLA'dan İngiliz Edebiyatı alanında lisans derecesine sahiptir. Ünlü yazar Irving Stone ile 25 yıl önce bir tesadüfi buluşma, tarihten harika hikayeler anlatma ve bunları ancak karakterlerinin yaşadığı yerlere yapılan ayrıntılı araştırma ve kapsamlı seyahatten sonra yazma tutkusuna odaklandı. Bu kararlılık, onu Chenonceaux'nun salonlarından Pablo Picasso'nun hayatta kalan son arkadaşlarından biriyle özel bir röportaj ve en son Jean Harlow'un evinde bir davetiyeye götüren büyüleyici bir yolculuk sağladı. Bugün basılmaya devam eden ilk romanı Courtesan'ın 1993 yılında yayınlanmasından bu yana, eserleri 18 farklı dile çevrilerek uluslararası başarı ve ödüllü statüsünü getirdi. Platinum Doll , Anne Girard takma adıyla 15. romanıdır ve Şubat 2016'da yayımlanmıştır.

Yorumlar

  1. Hakikaten çok ilginçmiş konusu, tablonun röntgeninde yakut yüzük bulununca bundan harika bir hikaye çıkmasına şaşmamak lazım, kesinlikle okumak isterim.
    Eline sağlık Gül'cüğüm.
    Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım, siz bu hikayeyi sevebilirsiniz:) Keyifli okumalar olsun. Sevgiler:)

      Sil
  2. Kurgu ve gerçek iç içe.Güzel düşünülmüş bir roman.Aynı zamanda sanat hakkında da bilgi sahibi oluyorsunuz. Okunası bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam Güzeli; gerçekten öyle:) Yorum için teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. hımmm bunu da çok beğendim konusunu. resim ile ilgili kitapları ve romanları çok severim. :)

    YanıtlaSil
  4. olive kitteridge/the oa, bu iki diziyi öneririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olive kitteridge'ı seyrettim. The Oa'yı bilmiyorum ona bakayım:)

      Sil
    2. oa çok değişik ilginç. dikkatli izlemek gerekiyor.

      Sil
  5. crown/911/brooklyn99/this is us/the keepers/handmaid's tale (edebiyat)/westworld/13 reasons why/skam/will and grace/hell on wheels, bunlara bir bakabilirsiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hell on wheels çok iyiydi onu seyrettim. 13 reasons why ilk sezonu iyiydi ikinci sezonu sevmedim. westworld'e baktım ama bana hitap etmedi, diğerlerini de biliyorum ama şimdilik bende izleme isteği oluşturmuyorlar. Çok sorunlu oldum ama önerileriniz için çok teşekkür ediyorum. Sevgiler:)

      Sil
  6. aa merak ettim bu kitabı, konusu gerçekten çok ilginç, sanat da var, severim sanırım:) keyifli okumalar Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi, bence de seversiniz Eren Hanım, size de keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  7. Güzel anlatımınızla kitaba ilgimizi çektiniz. Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Okunabilir gibi görünüyor. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) ben teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH