JEAN-LOUIS FOURNIER - Otopsim

Bu kitaba kadar Jean-Louis Fournier'i tanımıyordum, sinema ve televizyon için filmler çekmiş, dilimize çevrilmiş altı kitabı olan Fransız yazarmış... genellikle otobiyografik ve ailesi ile ilgili kitaplar yazıyormuş, bu son kitabı Otopsim'de de öldüğünü ve cesedini Tıp Akademisi'ne kadavra olarak bağışladığını düşünerek otobiyografik bir kurgu yapıyor... bir yandan otopsisi yapılırken bir yandan da hayatını anlatıyor, oldukça renkli bir hayatı olmuş, mizahi bir dille daldan dala her konuyu dile getiriyor...

Kısa kısa yazılmış bölümlerden oluşan sürükleyici bir kitaptı, ilgi alanınıza giriyorsa deneyebilirsiniz...

Yazar: Jean-Louis Fournier
Çevirmen: Aysel Bora
Özgün Adı: Mon autopsie
Sayfa Sayısı: 128
Basım Yılı: 2019
Yayınevi: YKY

Daha ziyade aile anlatılarıyla tanıdığımız Jean-Louis Fournier bu kez otopsi masasına kendisini yatırıyor: Aşkları, eşi, iş yaşamı ve iz bırakmış anıları…  “Otopsim” konusu, dili ve Fournier’nin olmazsa olmaz mizah anlayışı gereği onun başyapıtlarından biri olmaya aday. 

Hey! Buraya bakın!
Mösyö Fournier öldü.
Ama hissetmeye, hatırlamaya ve anlatmaya devam ediyor.
Cesedi otopsi masasında.
Hâlâ yakışıklı.
Üstelik mizah anlayışından da hiçbir şey kaybetmemiş.

Jean-Louis Fournier 1938 yılında Fransa'nın kuzeyindeki Arras’ta doğdu. Yazarlığının yanı sıra televizyon programları da hazırladı. Nereye Gidiyoruz Baba? adlı kitabıyla 2008 Femina ödülünü aldı. 

Yorumlar

  1. hımmmm son kitapların çok sağlamdıııı hihihi, bu yazar da önemlii, okudum bişilerini ama bu otopsi değildi, ne güzel bi konu böyle buuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:)) ilginç bir kitaptı, aslında hayatını anlatıyor ama arada tek tek otopside neler yapıldığını ve bu işlemi yapan kişiye dair gözlemlerini de anlatıyordu. Sevgiler:)

      Sil
  2. bak altta da diğer fournier çıkıyooo, dört yıl önce yazmışıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alttaki Alain Fournier bu yazarla alakası yok bildiğim kadarıyla, isim benzerliği herhalde:) yorumu görünce dört yıl önce bu yazardan okuyup unuttum mu diye çok korktum:))

      Sil
  3. Ben de kitabı hiç duymamışım ama çok enteresan bir konusu varmış. :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim blogunuza baktım. Askerde size kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum :))) iyi günleriniz olsunn :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim blogunuza hemen bakıyorum:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH