KATE MORTON - SIR MUHAFIZI

Sır Muhafızı'nı sudan kitaplar kategorisinden almıştım, arada rahatlamak için okuyup geçeceğim bir tür, bu tip kitapları bloga yazmıyorum bile... fakat bu roman beklediğimden iyi çıktı ve tanıtayım dedim...

Kate Morton; 1976 doğumlu, Queensland Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı'nı bitirmiş Avusturalya'lı bir yazarmış, dilimize çevrilmiş birkaç kitabı daha var ama ben ilk kez karşılaşıyorum...

Hikaye; geçmişte (çoğunlukla 1941 ve 1961'de) ve günümüzde (2011'de) geçiyor, bir o zamana bir bugüne gidip geliyoruz... 1961'de bir gün: 5 çocuk annesi Dorothy, eşi ve çocuklarıyla kırsalda bir çiftlikte, sıradan mutlu hayatını sürdürmektedir, 16 yaşındaki en büyük kızı Laurel ergen halleriyle ailesinden uzaklaşmak ve Londra'da tiyatro okuluna gitme hayalleri kurmaktadır... Laurel ağaç evde otururken yabancı bir adamın evlerine yaklaştığını görür, adam annesine ismi ile seslenir ve annesinin çok korktuğunu fark eder, tam o sırada annesi elindeki bıçağı adama saplayarak onu öldürür... adamın savaş döneminde birkaç roman yazan ama artık unutulmuş olan eski bir yazar olduğu ortaya çıkar, hikaye uydurmaya meraklı Laurel'in polise, adam anneme ve küçük kardeşime saldırdı, annem kendini korudu diye ifade vermesi sonucunda olay kapanır gider... 2011'e gelindiğinde ise Laurel 60'ını annesi 90'ını geçmiştir, annesi ölüm döşeğinde ve demans hastasıdır, Laurel tüm ömrü boyunca kendisini rahatsız etmiş olan ''annem o yabancı adamı neden öldürdü'' olayını aydınlatmaya karar verir ve araştırmaya başlar... bundan sonra 2011'de Laurel'in araştırmalarını, geçmişte ise annesi Dorothy, arkadaşı Vivien ve annesinin sevgilisi Jimmy'nin savaş zamanı Londra'daki hayatlarını bölüm bölüm okuruz...

Konuyu beğendim, sonu şaşırtıcıydı, sadece böyle bir konu için beklediğim oranda akıcı ilerlemiyordu, nedenini tam saptayamadım ama biraz fazla uzun yazmış gibi geldi... nihayetinde konu ilginizi çekiyorsa deneyebilirsiniz...

Yazar: Kate Morton
Çevirmen: Zeynep Arıkan
Özgün Adı: The Secret Keeper
Sayfa Sayısı: 600
Basım Yılı: 2014
Yayınevi: Artemis

Yaşadığınız hayatın zaten yaşayacağınız hayat olduğuna emin misiniz?

1961: Laurel sıcak bir yaz gününde, çocukken oynadığı ağaç eve saklanmış, Billy adında bir gencin, Londra'ya taşınmanın ve parlak bir geleceğin hayalini kuruyordu. Fakat bu huzurlu gün sona ermeden, Laurel, hayatını değiştirecek bir cinayete tanık olacaktı.


2011: Laurel artık çok sevilen bir oyuncuydu ama geçmişin gölgesinden bir türlü kurtulamıyordu. Tanık olduğu günahları aklından çıkaramadığı için aile evine dönerek geçmişin gizli parçalarını bir araya getirmeye karar verdi. 


Bambaşka dünyalardan üç yabancının, Dorothy, Vivien ve Jimmy'nin yolu, savaş dönemi Londra'sında şans eseri kesişecekti. 


Ve hiçbirinin hayatı eskisi gibi olmayacaktı.

Yorumlar

  1. Yazarın Riverton Malikanesi'ni okumuştum ben de. Çerez kitapların beklediğimizden güzel çıkması hissini seviyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Ya sanki ben de Riverton Malikanesi okumuştum. Arada dinlenmek için okuyabilirim bunu.da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba en çok okunan romanı Riverton, bu kitap da dinlenmek için iyi bir alternatif:) sevgiler.

      Sil
  3. Bilgilendirme faydalı oldu tanıtım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Kate Morton'dan bir kitap okumuştum ama adını hatırlayamadım.. konu ilginç ama dediğiniz gibi biraz uzun olabilir kitap.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım gereğinden uzun anlatmıştı bir 100 sayfa az olsaydı editör biraz daha toparlasaydı daha akıcı olurdu diye düşünüyorum:)) Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. oooo eveet ne güzel konuuu bunu da sevdiiim :) önümüzdeki dönemlerde trump ve allen bizim sullivan'ı zorluycaklar gibi gözüküyo ne dersiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ronnie her ne kadar çok iyi gidiyorsa da kariyerinin son dönemlerinde, Trump hem veliahtı gibi hem de en büyük rakiplerinden biri ve bu sene dünya şampiyonu olma şansı da çok yüksek. Yarı finallere geldik ya iyice heyecanlı oldu her şey ve bu sene daha önce şampiyon olmamış isimlerde var, izlemeye doyulmuyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH