MARC LEVY - BAŞKA BİR MUTLULUK FİKRİ


Murakami ve Zweig'den sonra en çok kitabını okuduğum yazar Marc Levy... burada 3 kitabını yorumladım ama aslında 13 tane okudum... bu son romanı da halihazırda devam eden Can Yayınları indiriminde görünce dayanamayıp aldım ve çok iyi çıktı...

Romanın konusu aşağıda var, ilave olarak Beatnik Agatha ve arkadaşlarının 1970'li yıllarda savaşa, ırk ayrımcılığına, eşcinselliğin üzerindeki baskılara, devletin orantısız güç kullanımına itiraz eden özgürlükçü hareketlerini anlatıyor... tabii Agatha'nın hangi koşullarda hapse girdiği, aile ilişkileri, arkadaşlık ve aşk da hikaye içinde yerini alıyor... Milly üzerinden bugünkü sosyal mecrada herkesin her şeyini paylaştığı, devletin her türlü olanakla insanları nasıl izlediği de anlatılıyor... hapishanede 30 yıl geçiren ve bu dünyadan bihaber olan Agatha sosyal medya olayını; ''özel hayat'' kavramının ''özel'' kısmını atlamışsınız buna inanamıyorum şeklinde çok net bir biçimde ifade ediyor...

Arka kapağa ilk baktığımda bir ''Thelma & Louise'' hikayesi çıkacak diye çok korkmuştum ama alakası bile yok... Agatha'nın hayatındaki gizemleri çok çabuk çözdüm, yazar bunu çok saklamaya çalışmamış veya olmamış bilemiyorum ama süprizli noktaları biraz daha gizleyebilseydi iyiydi... buna rağmen merakla okunuyor, çok akıcı ilerliyor ve güzel bir hikayesi var, beklediğimden çok iyi çıktı size de öneririm...
Yazar: Marc Levy
Çevirmen: İnci Malak Uysal
Özgün Adı: Une autre idée du bonheur
Sayfa Sayısı: 304
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: Can

Philadelphia’da 2010 ilkbaharının ilk günlerinde, hayatının otuz yılını parmaklıklar ardında geçiren Agatha hapisten kaçar. Artık ellilerini sürmekte olan bu kadının cezasını tamamlamasına kısa bir süre kalmışken hapishaneden firarı, başta FBI olmak üzere Amerikan emniyet güçlerini harekete geçirir. Tüm bu karmaşadan habersiz, sıradan hatta sıkıcı bir yaşam süren Milly’nin hayatı ise, bu kaçak tarafından rehin alınmasıyla birlikte hiç ummadığı biçimde değişir. Peşlerindeki kanun adamlarını atlatmaya çalışarak emektar bir Oldsmobile ile yaptıkları beş günlük bu yolculuk sırasında, uğradıkları şehirlerde eski dostlarına yaptığı her ziyaret Agatha’nın geçmişine ait sırları tek tek ortaya çıkaracaktır.
Yazdığı romanlar çok sayıda dile çevrilen ve milyonlarca okura ulaşan Marc Levy, bu kez edebiyat severleri, yıllar sonra özgürlüğün ve mutluluğun peşine düşen iki kadınla birlikte heyecan dolu bir yolculuğa çıkarıyor.  

MARC LEVY, 1961’de Fransa’da doğdu. On yedi yaşında Kızılhaç Örgütü’ne katıldı, altı yıl boyunca gönüllü olarak bu çatı altında hizmet verirken bir yandan da Paris-Dauphine Üniversitesi’nde işletme ve bilişim alanlarındaki öğrenimine devam etti. Önce bilişim sonra da mimarlık alanında hizmet veren iki şirket kuran ve yöneten yazar otuzlu yaşlarının sonunda, oğluna anlattığı hikâyeleri kâğıda dökmeye karar verince, ilk romanı Keşke Gerçek Olsa’yı kaleme aldı. Dünya çapında büyük bir başarı elde eden kitap, aylarca çoksatar listelerinin ilk sırasından inmedi. Kendini tamamen yazmaya adayan yazar, art arda on altı romana daha imza attı. İlk romanıyla aynı başarıyı yakalayan romanları kırk dokuz dile çevrildi, dünya genelinde kırk milyonun üzerinde sattı ve Marc Levy’i en çok okunan Fransız yazar haline getirdi.

Yorumlar

  1. Gerçekten tanıtımını okurken Thelma ve Louise'e benzettim. O filmi yıllar önce televizyonda izlemiştim, laf aramızda sıradan bir filmdi bence ama sonu çarpıcıydı. Agatha, 30 yıl geçirmiş ve cezası tamamlanmadığına göre bayağı ağır bir suç işlemiş olmalı diye düşündüm, kesin cinayet olmalı...bir yazarı sevince tüm kitaplarını okuyor insan sen de öyle yapmışsın. :) Bu güzel tanıtım için çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinayet değil, biraz şansızlık, birazda illa bir suçlu bulmak isteyen iddialı bir savcı nedeniyle cezası uzuyor. Süprizi bozulmasın diye ancak bu kadar yazabildim. Ben teşekkür ederim Müjde Hanım, sevgiler:)

      Sil
  2. Yıllaaaaar önce "Sonsuzluk İçin Yedi Gün" kitabını okumuştum ve çok beğenmiştim. Bir daha yolumuz kesişmedi Marc Levy ile.

    Çok üretken bir yazarmış ama gördüğüm kadarıyla, epey bir kitabı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk okuduğum kitapta Sonsuzluk İçin Yedi Gün'dü ve ben devam ettim:) hala eski kitaplarının tadını özlüyorum ama bunlarda güzel. Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. yazarı hiç okumadım ama konu ilginç görünüyor Gül Hanım elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeyse bütün bir hayatı kaçırdığınızda ne hissedersiniz, sorusunu akla getiriyor. Teşekkürler Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. marc levy hiç okumadım ama sizin fikrinize güveniyorum başlamak için hangi kitabını önerirsiniz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım, öncelikle yazar bir noktada tarz değiştirdi eski kitapları (resimde beyaz kapaklı olanlar) nahif, sımsıcak, muzip, insanda hoş duygular uyandıran, ufak tefek gerçeküstü öğeler barındıran şeklindeydi, sonrasında daha realist yazmaya başladı, bir ana konu seçip onun çevresinde anlattı, o muzip tarzı bıraktı ve ben bu yeni duruma biraz zor alıştım. Blogdaki ilk gün ve ilk gece yorumuna bir göz atın orada yazmıştım. Şimdi eski kitaplarından okumak isterseniz Sonsuzluk İçin Yedi Gün, Keşke Gerçek Olsa ve Gelecek Sefere en sevdiklerim. Yeni tarz için de Korkudan Güçlü Bir Duygu (yorumu blogda var) iyiydi. Umarım size bir fikir vermiştir. Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
    2. çok teşekkürler, eski tarzı bana daha yakın gibi, mutlaka okuyacağım

      Sil
    3. Umarım seversiniz. Keyifli okumalar, sevgiler.

      Sil
  5. Geçmiş indirimlerden birkaç kitabı var bende ama hiç okumadım. En çok hangi kitabını beğenmiştiniz ;onunla başlayayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuzluk İçin Yedi Gün, Keşke Gerçek Olsa, Gelecek Sefere, Birbirimize Söyleyemediğimiz Onca Şey, Özgürlük İçin eski kitaplarından, Korkudan Güçlü Bir Duygu'da yeni kitaplarından sevdiklerim. Aslında hemen hemen hepsini sevmiştim, sevmediklerim İlk Gün ve İlk Gece ile Gölge Hırsızı diyebilirim. Umarım sizdeki kitaplara uyarlar, keyifli okumalar:)

      Sil
  6. sevdim konuyu. yazar da sempatik geliyo bana. bi kitabını okudum ama unuttum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sempatik:) rahat okunan, keyifli vakit geçirten romanlar yazıyor. teşekkürler, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH