MEHMET EROĞLU - Geç Kalmış Ölü

2018'de Mehmet Eroğlu'nun ilk romanı Issızlığın Ortası'nı okudum ve çok sevdim, sonrasında bir devamı olduğunu öğrendim, kitabı hemen aldım ama okumam bu aya kaldı... öncelikle hemen söyleyeyim peş peşe okusaymışım çok daha etkileyici olacakmış... bu romanda mükemmel, o anlamda sorun yok ama kısa arayla okusaymışım etkisini çok daha fazla artırabilirmişim...

Roman 4-19 Nisan 1975 arasındaki onbeş günü anlatıyor, arada geçmişe dönüşlerde var ama asıl hikaye bu onbeş günde saklı... ilk kitabın sonunda Ayhan, öldüğünü sandığı dava arkadaşı Zafer'in hayatta olabileceğini öğreniyordu... bu romanda ise Zafer'in izlerini takip ederek Gaziantep, Antakya ve İskenderun'a kadar geliyor ve herkese onu sorup anlatırken bir yandan da kendine dair bir şeyler keşfediyor... ülkenin durumu ile yörenin insanlarının hali de hikaye içinde önemli yer tutuyor...

Yine muhteşem bir romandı çok beğenerek okudum, kitabın ismini yanlış yorumlamışım bitirdikten sonra fark ettim:)... mümkünse iki kitabı peş peşe okuyun ama her halükarda mutlaka okuyun kaçırmayın...

Yazar: Mehmet Eroğlu
Sayfa Sayısı: 282
Basım Yılı: 2014, 1984 (İlk Basım Can Yay.)
Yayınevi: İletişim

Ayhan, Zafer’i arıyor. Issızlığın Ortasında romanının ertesindeyiz. İskenderun gibi büyülü bir şehirde. Ayhan, yine hatırlıyor, intiharı düşünüyor, arkadaşını soruyor. Gece, günbegün koyulaşıyor.

Devrime inananlar ve inanır gibi görünenler. Parayı konuşanlar, mağluplar ve debelenenler. Nemli gözlü kadınlar, türlü hoyratlıklar, hayatın bitmez tükenmez pisliği...

Mehmet Eroğlu, devrimcilerin büyük romanını anlatmayı sürdürüyor. Kaderini, memleketin kaderiyle bir gören, hayatını ancak ve sadece kurtarıcılıkla anlamlandıran devrimciler...


Geç Kalmış Ölü, 1985 yılında Madaralı Ödülü’nü ve Orhan Kemal Armağanı’nı kazanan bir roman.


Sonun başlangıcı! Bu basmakalıp, ama trajik olmaya özenmiş benzetmeye sessizce gülüyorum. Trajik olmak; eski huyum. Yine de her şeyin bir başlangıcı ve sonu olmalı. Sonun başlangıcı, Ankara’dan ayrılmam. Sonun sonu ise, bu sabaha karşı, saat beşte, İskenderun’da bu otel odasında noktalanacak...

Yorumlar

  1. çok severim ben de, bir de adını unutan adam ve yürek sürgünü de güzeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı sizden öğrenmiştim zaten:) yavaş yavaş diğerlerinden devam edeceğim teşekkürler:)

      Sil
  2. Bulabilirsem ekleyeyim ama daha okuyacağım iki kalın kitabım daha var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam kalın kitaplardan sonra olsun o zaman:) Mehmet Eroğlu hakikaten çok iyi, okuyun bence:) teşekkürler

      Sil
  3. yazarın 1-2 kitabını okudum, bunu da almıştım ama henüz başlayamadım, şimdi merak ettim ama, elinize sağlık Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bekletmeyin Eren Hanım o zaman:) hakikaten çok keyifli. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. Çok iyi bir yazar, Türk Edebiyatında adı sıkça geçmesine rağmen henüz okuyamadım ama bütün kitap almama kararlarımı bir kenara koyacağım kitapları için, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok geç başladım ama çok memnunum şu ana kadar okuduğum 3 kitaptan. Umarım yakın zamanda sizin içinde zamanı gelir:) Teşekkürler Eylem Hanım, sevgiler:)

      Sil
  5. son yazımı okusan yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım, Masal geri dönmüş:) çok güzeldi hepinizin eline sağlık.

      Sil
  6. kesin okumalıyım sonuçta memleketimde geçiyor Antakya da ve İskenderunda :) tavsiyeniz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitaptı okuyun bence de:) Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH