ISABEL ALLENDE - Sararmış Bir Fotoğraf

Isabel Allende ilk romanı Ruhlar Evi'ni 1982'de, Kaderin Kızı'nı 1999'da, Sararmış Bir Fotoğraf'ı ise 2000'de yazmış, bende -tamamen tesadüf eseri- bu yazılış sırasına göre okudum... her yerde bu kitapların üçleme olduğundan bahsediliyor, ilk iki romanı bitirdiğimde bana hiç öyle gelmedi, iki kitapta da ortak olan del Valle ailesi idi ama Kaderin Kızı'nda o kadar tali bir unsur olarak gözüküyordu ki üçleme olmasına ihtimal vermedim... Sararmış Bir Fotoğraf'ı okuyunca taşlar yerine oturdu... eğer tam bir üçleme tadı almak ve olayları kronolojik olarak okumak istiyorsanız; 1. Kitap: Kaderin Kızı, 2. Kitap: Sararmış Bir Fotoğraf, 3. Kitap: Ruhlar Evi olarak sıralamalısınız... buraya kadar yazdıklarımı bu üçleme konusuna açıklama getirmek için ekledim, yoksa tüm Allende kitapları gibi mükemmel olan bu üç roman, her türlü sırayla veya tek tek de okunabilir...

Kaderin Kızı'nda San Francisco'da kalmıştık, bu romanda Şili'ye geri dönüyoruz... yine Kaderin Kızı'ndaki ana karakter Eliza Sommers'in torunu ile del Valle ailesinin bir kaç kolunun hikayesini ve 1862-1910 yılları arasında Şili'de yaşananları okumaya devam ediyoruz... son olarak da Severo-Nivea del Valle çifti ile hikaye, Ruhlar Evi romanına bağlanmış oluyor...

Bu romanı da çok sevdim, çeviri mükemmeldi (Isabel Allende-İnci Kut birleşimini çok başarılı buluyorum buraya not etmiş olayım), kaçırmayın okuyun derim...


Yazar: Isabel Allende

Çevirmen: İnci Kut

Özgün Adı: Retrato en sepia

Sayfa Sayısı: 392

Basım Yılı: 2020 (2. Baskı) 2002 (1. Baskı)

Yayınevi: Can

Aurora, beş yaşında geçirdiği bir travmanın ardından son derece sıradışı, hırslı bir kadın olan babaannesi tarafından yetiştirilir. 1800'lü yılların ikinci yarısında 'Altına Hücum' ateşiyle yanıp kavrulan Kaliforniya'dan ayrılarak elinde fotoğraf makinesiyle, Şili'ye gidince, kendini iç savaşın, politik çatışmaların dünyasında bulur. Sevdiği adamın ihanetine uğrayınca da gördüğü karabasanların nedenlerini araştırmaya, kendisinden gizlenen sırlarla dolu geçmişini keşfe çıkar, fotoğraf makinesinin arkasına sığınarak 'gerçeği yakalamanın' peşine düşer. Bu 'gerçek'se, arka planını ve politik platformunu 19'uncu yüzyıl Şili'sinin oluşturduğu bir ortamda gelişir. Aurora'nın doğumuyla başlayan öyküsü, zaman içinde geriye ve ileriye doğru akarak Şilili erk sahibi ailesinin şaşırtıcı sırlarını ortaya çıkarır. 

Isabel Allende'nin romanı, gerçek olayları ve tarih zaman dizimini izleyerek 1800'lü yılların sonuna doğru hem Şili'deki hem de Amerika'nın önemli bölgelerindeki sosyopolitik gelişmelerini fon alıyor, yazarın öteki romanlarında da sıkça kullandığı temalarla gelişiyor: Kadının gücü, büyülü gerçekçilik ve erotizm. Genç bir kadının kimliğini arayışının öyküsünü anlatan Sararmış Bir Fotoğraf, daha önce yayınladığımız Ruhlar Evi ve Kaderin Kızı ile birlikte Isabel Allende'nin 18'inci yüzyılın sonlarıyla 20'nci yüzyılın başı arasında 130 yıllık bir dönemde bir aileyi anlatan üçlemesinin sonuncu kitabı.

Yorumlar

  1. Bir ara bakmıştım baskisi yokru 2020nde yeniden basildi demek o zaman hemen sepete atiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. üçleme olduğunu bilmiyordum Gül Hanım diğer kitaplara da bakayım, kapakları da çok güzelmiş, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Bu üçleme konusu beni çok meşgul etti ama nihayet çözdüm:)) kapaklar çok güzel hakikaten. Teşekkürler Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ruhlar Evini bende tek kitapmış gibi okumuştum, Kaderin Kızı'nda öğrendim ama onda da üçleme gibi gelmedi:) Bir çok yerde üçleme olduğu belirtiliyor ama sıralama verilmiyor ne yazık ki. Siz elinizdekinden devam edin tek tek okuyunca da sorun olmuyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Henüz "Sararmış Bir Fotograf" kitabını henüz okumadım.
    Bence üçleme değil, çok bakındım ama bir iki yerde üçleme diye geçiyor. Onun dışında böyle bir söylem yok. Aslında hiç sorun değil. Her şekilde öyle güzel anlatıyor ki yazar..... 😊.
    Yeni kitabınızı keyifle okuyun Gül Hn.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınnn, Sararmış Bir Fotoğraf'ı okuduğunuzda olay netleşiyor ve Ruhlar Evi'ni sona koyduğunuzda tam bir üçleme oluyor. Ama dediğiniz gibi bir önemi de yok. Size de keyifli okumalar sevgiler:)

      Sil
  6. bunu okumadım ama okurum, allende en sevdiğin yazarlardan senin artık de mi :)

    YanıtlaSil
  7. biohackers 2 geldi :) ayrıca, the witcher, the mire, why women kill, virgin river, bunların da yeni sezonları geldi, hepsini keyifle izliyom diye öylesine sölemek istediiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biohackers, the witcher, virgin river'ı gördüm de daha izleyemedim, diğerlerini bilmiyorum. Bende Professor T, Smother ve You are Wanted, Whitstable Pearl'i izliyorum. Çok muhteşem olmasalar da fena değiller, izlemediyseniz bir bakın:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH