VOLKER KUTSCHER - Lunapark Gereon Rath'ın Altıncı Vakası

Volker Kutscher'in Gereon Rath serisinin altıncı kitabıyla buradayım (daha önce birinci ve beşinci kitaplarını okumuştum), ayrıca yazar ile olan maceramı Mart Şehitleri romanında anlatmıştım, bu kısmı geçiyorum...

Bu romanda 1934 yılı yaz aylarındayız Naziler güçlenmeye devam ediyor, Gereon onlara bulaşmadan, görmemeye çalışarak, etraflarından dolanarak hayatını sürdürmeye çalışıyor, karısı Charly daha sert tepki veriyor, bir şeyler yapmaya çalışıyor ama elinden çok bir şeyde gelmiyor... siyasi kısım ''Uzun Bıçaklar Gecesi''ni(*) ve Nazilerin çocuk ve gençlik örgütlenmesini anlatıyor, bu bölümleri iyiydi... polisiye kısmında ise sokaklarda öldürülmüş şekilde bulunan SA'ların cinayetini çözmeye çalışıyor ki bu kısmını çok vasat buldum, katili daha en başında tahmin ettim, zaten kitabın ortasında da yazar açıklıyor ve sonrasında yakalama bölümüne geçiliyor... dolayısıyla polisiyesi okuduklarım içinde en zayıf olanıydı ve ''eh işte'' denilebilecek şekildeydi...

Sonuca gelirsem; bir ileri bir geri gitmekten sıkılmış durumdayım, yine hiç 1934'de olamadım, dönemi hissedemedim, Gereon'a sinir olmaya devam ettim ama bir yandan da tarihi bölümün gidişatını merak ediyorum ve bana devamından bir kaç kitap daha okurum gibi geliyor... bu romanı ise eğer siyasi kısmını özellikle merak etmiyorsanız okumadan geçebilirsiniz...


(*)Nazi Almanyası'nda 1934'ün 30 Haziran'ını 1 Temmuz'a bağlayan gece politik cinayetlerle yapılan tasfiye. Nazi Partisi'nin sol kanat Strasserist hizbinden Gregor Strasser, önemli muhafazakâr Nazi karşıtları (eski Şansölye Kurt von Schleicher ve 1923'te Birahane Darbesi'ni bastıran Gustav Ritter von Kahr) ve birçok (SA) lideri öldürülmüştür. Temizliğin ardından Hitler, yeni rejime muhaliflerin, özellikle şansölye yardımcısı von Papen'e sadık olanların yanı sıra eski düşmanlarıyla da hesaplaşmıştır. Adı bilinen en az 85 kişinin öldürüldüğü temizlikte, ölü sayısı yüzü aşmış binden fazla karşıt görüşlü de tutuklanmıştır. Cinayetlerin büyük çoğunluğu SS ve rejimin gizli polisi Gestapo tarafından işlenmiştir.(Vikipedi)


Yazar: Volker Kutscher

Çevirmen: Gülçin Wilhelm

Özgün Adı: Lunapark Gereon Raths sechster Fall

Sayfa Sayısı: 491

Basım Yılı: 2021

Yayınevi: İletişim

Lunapark, tüm ülkenin bir “olay yeri”ne dönüştüğü zamanlarda, burnunu politikaya sokmadan cinayetleri çözmeye çalışan Gereon Rath’ın altıncı vakası.

Nazilerin iktidarlarını pekiştirmeye başladığı 1934 Mayısı’nda, sokak aralarında bulunan SA cesetleri zaten sis bulutlarıyla kaplı Berlin’i iyice karanlık bir atmosfere sokuyor. Bu cinayetleri bir komünist avına dönüştürmesi işten bile olmayan Nazilerin karşısında, Komiser Gereon Rath gizliden gizliye kendi soruşturmasını yürütüyor. Komünist gruplardan Berlin yeraltı dünyasına uzanan bu soruşturma, ülkedeki karanlığın ne kadar kesif olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.

Polisiye edebiyat ile politikayı bir araya getirmekteki maharetiyle tanınan Volker Kutscher, Nazi Almanyası’nın tekinsizliğini ve hırçınlığını ustaca anlatıyor. “Almanya’nın karanlık yıllarını bu analitik yoğunlukla ve bu kadar uzun soluklu aydınlatan başka bir yazar yok.”Kölner Stadt-Anzeiger

“Komiser Gereon Rath ve güçlenmekte olan Nazi devletinin ahlâkî tuzakları: Kimsenin haysiyetini koruması mümkün değil, hele masumiyetini - asla!” Deutschlandfunk

Volker Kutscher

1962 doğumlu. Alman dili ve edebiyatı, felsefe ve tarih öğrenimi gördü. Gazetecilik yaptı. İlk polisiye romanını 1995’te Christian Schnalke’yle beraber yazdı, bunu biri yine aynı yazarla ortak olmak üzere iki roman daha izledi. Tanınmasını sağlayan, 2007’de çıkan Islak Balık oldu. Islak Balık (Cem Sey çevirisi) 2017’de, bu kitabın kahramanı Gereon Rath’ın ikinci vakasını ele alan Sessiz Ölüm (Gülçin Wilhelm çevirisi) 2018’de, üçüncü vaka Goldstein (Cem Sey çevirisi) ve dördüncü vaka Vaterland Dosyası (Gülçin Wilhelm çevirisi) 2019’da, beşinci vaka Mart Şehitleri (Cem Sey çevirisi) 2021’de İletişim tarafından yayımlandı. Gereon Rath’ın “vakalarına” dayanarak çekilen Babylon Berlin adlı dizi, dünya çapında ün kazandı.

Yorumlar

  1. Eleştirdiğin kısımlar nedeniyle pek ilgimi çekmedi. Bir de kitaplarda türler harmanlanırsa çok hoşlanmıyorum. Polise -tarih/siyaset, polise-aşk vs... Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tür harmanlamasını çok iyi yapıyor o yönden hiç sorun yok. Tarihi olayları hikayedeki karakterlerle güzel birleştiriyor aykırı bir durum hissetmiyorsunuz. Bu seri anladığım kadarıyla bayağı uzun olacak, her kitabın okunmasına da gerek yok tabii. Ben teşekkür ederim Duygu Hanım sevgiler:)

      Sil
  2. Pas geçiyorum o zaman Gül Hanım, bu arada sizin daha önce önerdiğiniz Orkide Evi'ni okuyorum, gerçekten çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orkide evini beğenmenize çok sevindim:) o yazarın yedi kız kardeş serisi de güzel. Keyifli okumalar Eren Hanım sevgiler:)

      Sil
  3. okurmuyum bilemedim bakalımlım :) blogda görmek sizi güzel, ara verdiniz de biras :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışındaydım o sıra blogla ilgilenemedim ara gibi oldu:) güzel sözleriniz için teşekkür ediyorum, keyifli okumalar, sevgiler.

      Sil
  4. siyasi kısımların dozu kaçınca sıkılabiliyorum :) değerlendirmeniz için teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH