ARTHUR CONAN DOYLE - SHERLOCK HOLMES Şüphe Asla Uyumaz

Bugüne değin hiç Sherlock Holmes kitabı okumamıştım, markette indirimliler arasında görünce deneyeyim dedim... roman zannetmiştim ama 12 adet hikayeden oluşan bir kitapmış, ayrıca internette gördüğüm kadarıyla Sherlock Holmes kitaplarının bir okuma sırası varmış, onu da bilmiyordum alakasız bir yerden başlamış oldum... sonuçta hikayeleri sevdim, merakla takip ettim, yaz ayları için ideal bir okuma oldu, herkese öneririm... 

Yazar: Arthur Conan Doyle

ÇevirmenCumhur Mısırlıoğlu

Özgün Adı: The Return of Sherlock Holmes

Sayfa Sayısı: 416

Basım Yılı: 2022 (Kaçıncı baskı belli değil?)

Yayınevi: Martı 

Bir şeyi saklamanın en iyi yolu, onu herkesin görebileceği bir yere koymaktır. -Sherlock Holmes-

Bir suçu çözmenin ilk prensiplerinden biri, her ne kadar önemsiz gibi görünse de hiçbir ayrıntıyı atlamamaktır. İnsanların göz ardı ettiği şeyleri görmek, sonuca ulaşmanın ilk kuralıdır. Araştırmanız, ayrıntıların gözlemlenmesi üzerine kurulu olduğunda en doğru sonuca vardığınızı siz de göreceksiniz.
-Sherlock Holmes-

Yıllardır büyük bir ilgiyle okunan Sherlock Holmes maceraları, heyecanı zirvede tutmaya devam ediyor. Toplam 56 hikâyeden oluşan serinin iki kitabından (Akıl Oyunlarının Gölgesinde & Suç Detayda Saklıdır) sonra, Şüphe Asla Uyumaz ile başarılı dedektifin zekâsına bir kez daha hayran kalacaksınız. 

Arthur Ignatius Conan Doyle (1859 – 1930) İskoçyalı yazar. Suç hikâyelerinde bir çığır açmış olduğu söylenen karakter Dedektif Sherlock Holmes ve Profesör Challenger'ın fikir babasıdır. Yazmış olduğu diğer eserler arasında bilimkurgu, tarihi kitaplar, oyunlar, şiirler ve kurgu dışı düz yazılar vardır.

1876'dan 1881'e kadar Edinburgh Üniversitesi'nde tıp öğrenimi gördü, öğrenimine devam etmekteyken kısa hikâyeler yazmaya başladı; 20 yaşından önce Chambers's Edinburgh Journal isimli dergide ilk hikâyesi yayımlandı. Üniversitedeki yıllarının ardından Batı Afrika sahillerine gemi hekimi olarak yolculuk etti, arkasından 1882 yılında Plymouth kentinde kendi muayenehanesini açtı.

İlk önemli eseri, 1887 yılında basılmış "Kızıl Dosya" isimli hikâyeydi. Bu, Sherlock Holmes'un ilk kez göründüğü hikâye olma özelliğini taşımaktadır ve karakter kısmen üniversitedeki profesörlerinden bir tanesi olan Joseph Bell'e benzemektedir. Fakat Doyle, Sherlock Holmes için, Bell'den çok, Edgar Allan Poe'nun karakteri C. Auguste Dupin'i model almıştı.

Yorumlar

  1. bu kitap serisini, beyaz şerloklar, tümünü okudum bikaç yıl önce de hiçbişi hatırlamıyom ama sevmiştim tabii, eski tarihli dizileri var şerlokun onlar çok iyi bir de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz zaman geçince bende hatırlamayacağım muhtemelen ama yaz için ideal geldi bana:) Robert Downey Jr'un oynadığı bir dizisi vardı onu seyretmiştim, eski olanları bilmiyorum ama bakarım. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  2. Sherlock Holmes okumayı çook istediğim ancak şimdilik dizisiyle yetinebildiğim bir seri. En kısa zamanda okuyabilmek istiyorum. Yorum için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahat ve keyifle okunuyor, umarım yakın zamanda okuyabilirsiniz. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Lise çağlarımı polisiye kitaplarına adamıştım. Bu tarz kitaplara bayılıyorum insanı yorumsuz bıraktırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle yaz ayları için ideal bir okuma sunuyor. Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Sherlock kafasını severim, kızım da çok sever, kıymetli öneriniz için teşekkürler:) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  5. Ben de star gazetesinin kupon fırsatıyla almıştım bir kaç kitabını, sevmiştim ben de, elinize sağlık Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu zaman kadar neden okumamışım hayret ettim bende, güzelmiş:)) Çok teşekkür ederim Eren Hanım sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH