HOWARD PHILLIPS LOVECRAFT - DELİLİĞİN DAĞLARINDA

İş Kültür Yayınevinde başka bir kitabı ararken bu uzun öyküye denk geldim, yazarı da kitabı da bilmiyordum ama arka kapağı okuyunca bana çok ilginç geldi, bilimkurgu diye düşündüm ve aldım... 1936'da yazılan bu eser korku türündeymiş aslında ve daha önceki yıllarda başka yayınevlerinden de çıkmış... açıkçası bana pek korku gibi gelmedi (korkmadım yani) daha çok merak ettim, bilimkurguya benzettiğim tarafları da oldu, severek keyifle okudum... sadece öykünün ikinci yarısında mekan tasvirlerini biraz abartmıştı, sıkılmadan okuduysam da sanki bu kadar uzatmasa iyiydi diye de düşündüm... sonuçta yazarın hayal gücünü de kitabı da çok beğendim okuyun derim...


Yazar: Howard Phillips Lovecraft

Çevirmen: Ayşe Deniz Hakyemez

Özgün Adı: At The Mountains of Madness

Sayfa Sayısı: 144

Basım Yılı: 2023

Yayınevi: T. İş Bankası

Yirminci yüzyıl başı. Bilim ve teknik büyük sıçramalarla ilerliyor. İnsanlık dünyada keşfedilmemiş nokta, bilinmeyen olgu bırakmamaya kararlı. Bu sırada, Miskatonic Üniversitesi’nden jeolog William Dyer, bilim dünyasını Antarktika’ya yönelik bir bilimsel keşif seferinden vazgeçirmek üzere kaleme sarılır. Dyer, bilimsel inceleme yapmak üzere 1930 yılında bölgeye gitmiş gruptan geriye dönebilen iki kişiden biridir. Kutbun ücra yörelerine yaptıkları keşif seferi tarihin, jeolojinin, biyolojinin ve mantığın tek tek iflas ettiği bir dehşet dalgasına dönüşmüştür. Antarktika’da göklere uzanan sıradağlar arasında insanlığı bekleyen tehlike ne olabilir? Dyer akıntıya karşı kürek çekerek, akıl almaz olanı insanlığa anlatmaya çalışır. H. P. Lovecraft’ın son dönem yapıtlarından Deliliğin Dağlarında, yazarın engin düş gücünün bir sentezi gibidir. Bu düş gücünün yarattığı çeşitli karakterler ve yaratıklar buzulların arasında ürpertici oyunlar oynamak üzere bir araya gelirler.

Howard Phillips Lovecraft

Howard Phillips Lovecraft, 20 Ağustos 1890 yılında Rhode Island, Providence'de doğmuştur. Asosyal ve içe kapanık büyüyen Lovecraft ilk şiirlerini 6 yaşında yazmaya başladı.

Büyükbabası tarafından desteklenen yazar, Arap mistizmine ve gotik korku öykülerine ilgi duymaya başladı. Yazdığı garip öyküler annesini endişelendiriyordu. Annesinin baskısından dolayı sürekli hastalanan Howard Phillips Lovecraft, 8 yaşına kadar okula gidememiştir.

Zamanını evde okuyarak astroloji ve kimya üzerine araştırma yaparak geçirmiştir. 4 yıl sonra tekrar Hope Street lisesine yazılmıştır. Büyükbabasının ölümünden sonra yazar intihara kalkıştı. 1908 yılında liseden mezun olmadan önce bir sinir krizi geçirdi ve diplomasını alamadı.

Howard Phillips Lovecraft, 1903-1913 yılları arasında birçok bilim kurgu öykü yazdı. Bu yıllarda insanlarla olan ilişkisi sadece annesi ile sınırlıydı. Ancak bu The Argosy dergisine yazdığı mektup ile değişti.

Yazısı ile UAPA adında bir amatör yayın derneğinin başkanı olan Edward F. Dass'ın dikkati çekti. Daas, 1914 yılında Howard Phillips Lovecraft'ı derneğe katılmaya davet etti ve 1917 yılında Mezar ve Dagon başta olmak üzere birçok bilim kurgu ve polisiye öykü yazdı.

Yazarın en verimli dönemi, yaşamının son on yılında Providence'e döndükten sonra başladı. En bilinen kısa öyküsü "Charles Dexter Ward Vakası ve Deliliğin Doruklarında"yı bu dönemde yazdı.

1936 yılında Howard Phillips Lovecraft'a bağırsak kanseri teşhisi kondu. Yetersiz beslenmeden dolayı durumu iyice ağırlaşan Lovecraft, 15 Mart 1937 yılında Providence'de hayatını kaybetti.

Howard Phillips Lovecraft adı, 1926 yılında yazdığı korku romanı Cthulhu Mitosu'yla ölümsüzleşti. Bu roman birçok filme, besteye ve çizgi romana esin kaynağı oldu.

Yorumlar

  1. Kitabı okumuştum, gerçekten fazla uzatılmıştı ve hiç korkutmuyor. :) Yazarın ilk okuduğum kitabı (karanlıkta fısıldayan) çok daha güzeldi. Burada da anlatımı iyi ama tasvirlerin uzunluğu sıkmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki de korkutmuyor:) bilerek korku kitabı almazdım zaten:) Bende diğer kitaplarına bakacağım. Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  2. Yazarı ismen biliyordum (hayatı da ilgimi çekti) ama kitaplarından okumadım sanırım. Bu kitabınıysa bilmiyordum. Listeme ekleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ilginizi çekiyorsa hakikaten güzel kitap, okursanız yorumunuzu bekleyeceğim:) Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  3. Howard Phillips Lovecraft, küçük yaşta babasını kaybediyor, gençliğinde de annesini akıl hastanesine uğurlayan yalnız bir adam, üzerine büyükbaba ile korku öykülerine sarıyor. Bu kitabı okumadım ama yazarın hayat hikayesi ile okunabilir diyorum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgeçmişine bakınca böyle şeyler yazması hiç şaşırtıcı değil:) Haklısınız kendi hayatı da roman gibi. Yorum için teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. bu yazarın her yazdığını okudum :) süper yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok beğendim çok genç ölmüş yaşasa daha neler yazardı kim bilir? sevgiler:)

      Sil
  5. Bu kitap beni çok etkilemişti, okuduktan sonra hemen gidip bir hikaye yazmıştım hatta, üniversitedeydim galiba:) elinize sağlık Gül Hanım, siz de çok güzel anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel hikaye yazmak:) bende çok beğendim Eren Hanım diğer kitaplarını da okumak istiyorum bakalım:) Sevgiler

      Sil
  6. Lovecraft bildiğim ama hiç okumadığım bir yazar bakalım ne zaman değişecek bu durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde benim gibi bir gün tesadüfen karşılaşırsınız kim bilir?:) keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH