MIGUEL BONNEFOY - Miras

Bu romanı yayınevinde dolaşırken gördüm arka kapak cazip geldi ve aldım, konu aşağıda göreceğiniz üzere yirminci yüzyılın tüm önemli olaylarını içeriyor, ufak tefek gerçeküstü öğelerde var...

Yazarı başarılı buldum, çok sürükleyici bir anlatıma sahipti, konu bildiğim ama okumaktan hiç bıkmadığım bir hikayeydi, sonuçta elimden bırakamadan okudum...

Tek hoşuma gitmeyen, kitabın Isabel Allende romanlarına çok fazla benzemesiydi, genç bir yazardan biraz daha farklı bir tarz beklemiştim ama bu durum okuma keyfimi bozmadı... velhasıl güzel kitap, konu ilginizi çekiyorsa okuyun derim... 


Yazar: Miguel Bonnefoy

Çevirmen: Birsel Uzma

Özgün Adı: Héritage

Sayfa Sayısı: 176

Basım Yılı: 2022

Yayınevi: T. İş Bankası

Fransa’daki bağları amansız bir salgınla kuruyup giden bir bağcı sağ kalan son asma kökünü cebine koyar ve onu California’ya taşımasını umduğu gemiye biner. Fakat hayalleri talihiyle bağdaşmaz. Karahumma olup gemiden Valparaíso Limanı’nda inmek zorunda kaldığı gün, yola çıktığı Fransa ve ayak bastığı Şili’yi bekleyen kader, gümrükteki bir yanlış anlama sonucu soyadı Lonsonier olacak ailenin de kaderi olacaktır.

Birinci ve İkinci Dünya Savaşı, Şili’deki askeri darbe ve izleyen diktatörlük yılları fonda tüyler ürpertici bir gerçeklikle akıp giderken, aralarında bir ornitolog, uçağını elleriyle inşa eden bir kadın pilot, dâhi bir orkestra şefi gibi birbirinden ilginç ve tutkulu karakterler olan bu ailenin üç nesli her nefeste ölüme meydan okuyacaktır. Miguel Bonnefoy, siperlerin derinliklerinden sıradağların doruklarına, limon ağaçlarının gölgesinden diktatörlük yıllarının karanlığına uzanan bu büyülü hikâyesiyle geniş bir zaman dilimini kısa bir romana sığdırırken, hayranlık uyandıran üslubu ile keşfedilmesi ve takip edilmesi gereken bir yazar olduğunu kanıtlıyor.

Miguel Bonnefoy: Annesi Venezuelalı, babası Şilili olan Miguel Bonnefoy, 1986 yılında Fransa’da doğdu. 2013 yılında genç yazarlara verilen Prix du Jeune  Ecrivain’a layık bulundu. 2015’te yayınlanan Le Voyage d’Octavio ile Goncourt Akademisi İlk Roman Ödülü finalistleri arasındaydı. 2017’de yayınlanan Sucre Noir ile Femina Ödülü’ne aday oldu. 2020 yılında yayınlanan romanı Miras ( Heritage ) Fransa’da eleştirmenlerce övgüyle karşılandı ve pek çok dile çevrildi.

Yorumlar

  1. Bu kitabı bayılarak okumuştum, hatta iddia ile derim ki bu kitabı okumayan okur bir eksiktir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitaptı bende sevdim. Okumadıysanız eğer Allende'nin Ruhlar Evi Üçlemesine de bir bakın. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Isabel Allende'nin tarzını beğeniyorum aslında, o zaman bu kitabı da sevebilirim. Not alayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle seversiniz, üstelik Bonnefoy kısa bir kitapta her şeyi anlatmıştı buda bir avantaj. Keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Ben de merak ettim Gül Hanım, Allende'nin tarzını çok seviyorum, buna da bakayım, elinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu romanı da seversiniz, yirminci yüzyıl için özet geçiyor, hafif komik de yazılmış keyifli okumalar Eren Hanım sevgiler:)

      Sil
  4. eh okunabilir gibi yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Latin edebiyatını seviyorsanız kesin okunur çok başarılı. Sevgiler:)

      Sil
  5. Bende kapağı beğendim denk gelsem hemen sepete atarmışım bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterlerden biri ornitolog evini her türlü kuşla dolduruyor sonunda artık kendileri yaşayamaz hale gelince evin beyi bahçeye büyük bir kuşhane yapıyor da sorun bir miktar çözülüyor:)) bunun kapağa yansıması çok güzel olmuş:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH