SIMON BECKETT - MEZARLARIN ÇAĞRISI

Bu romanı kütüphanede buldum, yazarı hiç tanımıyordum ''adli antropolog'' ifadesi ilginç geldi okuyayım dedim... dört kitaplık serinin sonuncusuymuş ama ortak nokta adli antropolog David Hunter olduğu için tek başına okunabiliyor...

Konu şöyle; 17-20 yaşları arasında 4 genç kadın öldürülüyor, sonuncu kadının yanında bulunan sorunlu bir adam tutuklanıyor ama geriye kalan 3 kadının cesedi bulunamıyor, aradan 2 yıl geçtikten sonra kırsal bir bölgede bozkırda yürüyüşçüler topraktan çıkmış bir el görüyorlar, David Hunter ve başka uzmanların katıldığı bir çalışmayla ceset çıkarılıyor ve öldürülen kadınlardan birine ait olduğu saptanıyor, kalan ikisi için etraf aransa da sonuca ulaşılamıyor ve dosya kapatılıyor... bundan 8 yıl sonra ise katil olarak tutuklu bulunan kişi hapisten kaçıyor ve hem katili yakalama hem de kalan iki cesedi bulma davası yeniden başlıyor...

Kolay okunuyor, sizi peşinden sürüklüyor ama David Hunter ana karakter olarak bana hiç çarpıcı gelmedi onun yerine herhangi bir uzman veya polis olabilirdi... karakterlerin duygu durumlarını anlatma konusunda yazarı çok başarılı bulmadım... katili tahmin ettim ama çok belliydi zaten herkes bilebilirdi... öyle pek ahım şahım bulmadım ama polisiyeye çok meraklı iseniz okunur...


Yazar: Simon Beckett

Çevirmen: Nur Küçük

Özgün Adı: The Calling of the Grave

Sayfa Sayısı: 368

Basım Yılı: 2012

Yayınevi: İthaki

İlk bakışta önemsiz bir şeye benzetebilirdiniz, taş olabilirdi veya budaklı bir kök, ta ki daha yakından bakana kadar.

Islak topraktan kısmen dışarı çıkmış, çürüme sürecindeki bir eldi bu; parça parça etleri arasından kemikleri görünüyordu.

Simon Beckett (20 Nisan 1960, İngiltere Sheffield doğumlu) İngiliz gazeteci ve yazardır. İngiliz filolojisi üzerine master yaptıktan sonra İspanya'ya gidip, birçok müzik grubunda çaldı. Serbest gazeteci olarak The Times, The Independent on Sunday, The Daily Telegraph ve The Observer gibi gazeteler için yazı yazdı. Adli antropolog Dr. David Hunter etrafında gelişen suç serisi kitapları dünya çapında 21 milyon kopya satmıştır. Kitapları özellikle Almanya ve İskandinavya'da başarılı olmuştur. Uluslararası çok-satanlardan olan dört kitaplık David Hunter serisinin diğer kitapları Ölümün Kimyası, Kemiklerin Şifresi, Ölülerin Fısıltısı ve Mezarların Çağrısı ve Huzursuz Ölüler Yabancı Yayınları ve İthaki tarafından yayımlandı.

Yorumlar

  1. hımmm pekiii okunmasa da oluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani:)) Polisiyeye olan ilgiye göre değişir. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Yazarı duymuştum ama anlattığınız kadarıyla beni pek çekmedi, başka kitaplara diyelim Gül Hanım, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de başka kitaplara Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  3. O zaman biz bunu pas geçelim, yazarı duymuştum yorumu okumasam alabilirdim de o yüzden bu yorum iyi oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi bir yerde rastlarsanız okunabilir de özellikle almaya gerek yok. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. Kitap hakkında guzel bir açıklama olmuş. Eğer dediğin gibi katilin kim olduğu tahmin edilebilirse sıkıcı olur. Emeğine sağlık 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtirazım yalnızca katil konusuna değil, genel olarak da pek beğenmedim. Çok teşekkür ederim:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH