SCOTT TUROW - SAVCI

Bu roman 1987'de yazılmış bizde ise 2014 yılında yayımlanmış, oldukça eski yani, bende kitabı kütüphanede buldum konusu ve yazarı ilginç geldi ve okudum... bu tip (popüler, sudan, çok satan vs) kitapları kütüphaneden almak çok iyi fikirmiş, sevmesem de sorun olmuyor, kitaplığımda birikmiyor, okuyup geçiyorum...

Konu aşağıda anlatılıyor; özetlersem bir savcı öldürülüyor, başsavcı yardımcısı da bundan sorumlu tutuluyor ve dava açılıyor, bu dava sürecinde olanlar ve gerçeğin ortaya çıkarılmasını okuyoruz... bildiğiniz üzere A.B.D.'de başsavcı seçimle geliyor, romanın başlangıcı bu seçimi ve klasik Amerikan hayatını anlatmakla başladı bana bundan daral geliyor herhalde bu kitabı yarım bırakırım diye düşünüyordum ama çok uzatmadan dava konusuna geldik de kitabı bitirdim (bu arada Amerikan hayatı anlatılarının çoğunu okumadan atladım)... yazarın kendisi de başsavcı yardımcısı olduğu için sistemin tüm açıklarını, kötüye kullanımları, kirli polis, savcı, yargıç durumlarını hikayesinde en ince detayına varıncaya kadar anlatıyordu ki bu iyiydi... sadece bu tip bir kitap için çok durağan anlatılmıştı öyle kapağın ilk cümlesinde yazdığı gibi sizi heyecandan heyecana sürükleyecek hiçbir şey yoktu, hatta yazarın bu yönü bana çok eksik geldi...

Kolay okunuyor, katil okuru ters köşe yapmak için beklenmedik biri çıkıyor ama bana biraz zorlama geldi... sonuç olarak satın alın da okuyun diyeceğim bir roman değil ama benim gibi bir yerde rastlarsanız arada değişiklik olsun diye deneyebilirsiniz... 


Yazar: Scott Turow

Çevirmen: Harun İçöz

Özgün Adı: Presumed Innocent

Sayfa Sayısı: 551

Basım Yılı: 2014

Yayınevi: Koridor

"Sizi geceleri uyutmayacak, adrenalin yükleyecek bir kitap arıyorsanız doğru yerdesiniz."
-People-

Başarılı bir savcı olan Carolyn evinde ölü bulunur. Onunla aynı departmanda çalışan meslektaşı Savcı Rusty'den davayı üstlenmesi istenir. Rusty, soruşturmanın derinliklerine indikçe, Carolyn'in hayatındaki tuhaf sırları da tek tek kazımaya başlar. Ancak kendisinin de bir sırrı vardır. Carolyn'in eski erkek arkadaşlarından biridir ve ona kurtulamadığı bir tutkuyla bağlıdır. Sırrı kaçınılmaz bir şekilde ortaya çıktığında, tüm oklar onu göstermeye başlar. Kadının evinde bulunan kan örneği, bardaktaki parmak izleri, olay gecesi telefon kayıtları… Bulduğu ipuçları onu adım adım gerçek katilin kendisi olduğu gerçeğine götürdüğünde Rusty, şeytani bir oyunun ortasında kaldığını anlar. Nevrotik bir kadınla tek çocuklu mutsuz bir evlilik süren Rusty, seçimlerde kaybettiği için onu suçlayan başsavcının baskısı altında ezilip, kendini aklamaya çalışırken en büyük kavgası kendi iç sesiyle olacaktır. Dönen bir girdabın içine çekildikçe, gerçek katile ne kadar yakın olduğunu fark eder.

Scott Turow (12 Nisan 1949 doğumlu) Amerikalı bir yazar ve avukattır. Turow'un yazdığı 13 kurgu ve üç kurgu dışı kitap, 40'tan fazla dile çevrildi ve 30 milyonun üzerinde kopya sattı. 

1970-1972 yılları arasında katıldığı Stanford Üniversitesi Yaratıcı Yazarlık Merkezi'nden Edith Mirrielees Bursu aldı. Turow daha sonra Stanford'da Jones Öğretim Görevlisi oldu ve Harvard Hukuk Fakültesi'ne girdiği 1975 yılına kadar görev yaptı. Turow, 1978'de Hukuk Doktoru (JD) derecesini üstün başarı derecesiyle aldıktan sonra, Chicago'da ABD Başsavcı Yardımcısı oldu ve 1986'ya kadar bu görevde kaldı. Orada, Başsavcı'nın vergi kaçakçılığı davası da dahil olmak üzere çok sayıda yüksek profilli yolsuzluk davasını kovuşturdu. Turow, ABD Başsavcılığı'ndan ayrıldıktan sonra romancı oldu ve Time dergisinin En İyi Kurgu Romanı olarak adlandırdığı, Presumed Innocent (1987), The Burden of Proof (1990), Pleading Guilty (1993) ve Personal Injuries (1999)  adlı hukuki gerilim romanlarını yazdı. Dört kitabın tamamı en çok satanlar listesine girdi ve Turow birçok edebiyat ödülü kazandı; bunların en önemlisi İngiliz Polisiye Yazarları Derneği'nin Gümüş Hançer Ödülü'ydü. 

Yorumlar

  1. Polisiye olduğu için okuyayım dedim ama pek sarmamış. O zaman kütüphanede bulursam okurum bnede.

    YanıtlaSil
  2. okunmasa da olur yani :) güncel polisiye gerilim suç çok var ama örneğin nesbo ve fitzek romanları artık 500 lira :) teliften dolayıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok pahalılar artık ayrıca ben çok azını beğeniyorum o yüzden kütüphane çok iyi fikir oldu:) Keyifli okumalar:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH